A new freestyle bar from Zeeko is coming soon!

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #75 Mei 20, 2013, 16:36:40
edit2Rapporteer  
M.a.w. Michiel bedoelt een zogenaamd Evannetje
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #76 Mei 20, 2013, 16:41:38
edit2Rapporteer  
M.a.w. Michiel bedoelt een zogenaamd Evannetje

Precies Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #77 Mei 20, 2013, 16:47:04
edit2Rapporteer  
M.a.w. Michiel bedoelt een zogenaamd Evannetje

Precies Wink

Foto....
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #78 Mei 21, 2013, 22:03:22
edit2Rapporteer  
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de Krush2 9m lastig te loopen valt waar het over ingehaakt op hoogte een krachtige loop betreft. Ook wel een megaloop genoemd.
Timing is erg kritisch.

De Krush3 (2013) versie is een compleet nieuw ontworpen kite met nog meer voorwaartse snelheid. Deze klimt na de loop sneller omhoog waardoor de timing minder kritisch is. Maar je moet echt eerst goed de hoogte in wil je kans maken op een zachte landing.

Voor dit soort acties is een 9m in de regel groot. Vanaf 8/7m wordt loopen pas echt goed mogelijk.
Verder was de Krush2 7m ook anders als de 9m van die serie: pivoteert meer als een C kite met het draaipunt buiten de kite en kon je megaloopen als een zotte!

Mensen die serieus groter als een 9m proberen rond te gooien neem ik met een korrel zout Wink
voor de duidelijkheid: ik heb het hier niet over downloopen, uitgehaakt loopen en loopen bij transitions e.d. Puur het hardcore loopen op hoogte!

Een 9m is sowieso heel erg prima te loopen (om maar geen onderscheid te maken tussen loopen en megaloopen, oeverloze discussie). Ik heb Lude met de 12m (in dik 20 knopen) echt leuke loopjes zien maken hoor waar hij door de lift van de kite zacht landde. Uiteraard ziet het er dan niet zo heftig uit als met een 9m in 30 knopen of een 7m in 35+. Maar je gaat prima omhoog, krijgt goede voorwaartse snelheid en landt zachtjes.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #79 Mei 30, 2013, 21:51:20
edit2Rapporteer  
Ik wil meer weten over deze vezel, en kwam dit filmpje tegen:


http://vimeo.com/44310192


Overigens zitten hier duidelijk sleeves om de lijnen, zo niet bij Zeeko!
Daar verbaas ik mij nog steeds over.
De coating zit dus niet zoals Rudo dacht aan de binnenkant, maar wel degelijk om alle vezels.

Verder had ik ergens gelezen dat de basis KS-75 dyneema. Als dat zo is dan is de betere reactie een broodje aap. Echter ik ervaar het precies zo als Hendrik en Lude het omschrijven. Kan het mij dus niet voorstellen.

Helaas biedt de website van de leverancier weinig aanknopingspunten: http://www.cousin-trestec.com/
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #80 Mei 31, 2013, 09:37:14
edit2Rapporteer  
naish lijnen zijn ook zo... alleen dan wat dunner.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #81 Mei 31, 2013, 11:11:48
edit2Rapporteer  
naish lijnen zijn ook zo... alleen dan wat dunner.


Ik kan geen info vinden over de lijnen welke Naish gebruikt op zijn 2013 gear.
Weet jij het?

Dunner zou automatisch betekenen minder sterk. Deze zijn slechts 330kg.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #82 Mei 31, 2013, 11:46:08
edit2Rapporteer  
Lezen jullie jezelf wel eens? Beetje overdreven verhalen over lijnsterkte e.d.
Gekke gerrit loopt met onze rotzooi als een gek, onze backlines zijn express dunner dan frontlines zodat er minder drag op zit(wat trouwens erg veel scheelt in low-wind condities en racen) Backlines van 220 en frontlines 330 of 400(weet niet meer exact). Sinds de testperiode begon in februari 2011 niets kapot.  Natuurlijk zit er kwaliteitsverschil in lijnen, maar als je uitgaat van een goede producent die haar kg/sterkte ook nakomt is het echt wel goed.

Frontlines mogen idd wel sterk zijn maar  'slechts 330kg' is natuurlijk een uitspraak van niks. Gecombineerd 660 kilo..(!)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #83 Mei 31, 2013, 13:03:17
edit2Rapporteer  
En jij leest ook niet goed Maurice, ik doel hier op het feit dat in het andere topic over lijnbreuk op alle 4 de lijnen wordt gesproken dat er een aantal merken de frontlines uitrust met 500kg (!) breeksterkte dyneema. Ik heb gevraagd welke merken dat dan wel niet zijn, krijg ik geen antwoord op.

Ik vaar al jaren met 250kg max op de frontlijnen, en nog nooit een breuk gehad. Ook niet in 8 Bfrt.
North had al in 2007 350kg treksterkte standaard, wat ruim voldoende is.

Het zit hem juist in de afname door slijtage en blootstelling aan UV licht wat de maximale treksterkte steeds een beetje doet afnemen. En dan gaan lijnen van 330kg een stuk langer mee als die van 250kg max.

Verder hebben ze gemeten hoe hoog de krachten in de kite zijn bij iemand van 75kg die loopt en dik boost: het raakt de 100kg met moeite. Dus idd. is 330 kg teveel van het goede Maurice, maar vanuit een levensduur oogpunt helemaal zo gek nog niet.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #84 Mei 31, 2013, 19:22:36
edit2Rapporteer  
eignelijk zijn we het dus met elkaar eens
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #85 Mei 31, 2013, 19:45:38
edit2Rapporteer  
eignelijk zijn we het dus met elkaar eens

Op dat punt wel Wink
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #86 Juni 30, 2013, 10:43:44
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/69167208


Download infos in uk version here : docs.zeeko-kiteboarding.com/docs/FreestyleBarUKFinalUK.pdf
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #87 Juni 30, 2013, 22:43:51
edit2Rapporteer  
Vandaag weer kunnen gebruiken, en ik moet zeggen dat ik hem erg goed vindt.
Inderdaad lijken de lijnen de kite wel directer te maken
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #88 Juni 30, 2013, 22:57:54
edit2Rapporteer  
Zijn die uiteinde trouwens niet erg hard?
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #89 Juni 30, 2013, 23:12:15
edit2Rapporteer  
Hoe bedoel je dat? Nooit echt last gehad van te harde uiteinden Smiley

Mis nog wel de verstelbare stopper.. Maar verder helemaal super!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #90 Juni 30, 2013, 23:38:40
edit2Rapporteer  
Hoe bedoel je dat? Nooit echt last gehad van te harde uiteinden Smiley

Mis nog wel de verstelbare stopper.. Maar verder helemaal super!

Nou ja ik heb een keer een bar uiteinde tegen mijn neus gehad en dat was niet bepaald prettig...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #91 Juli 01, 2013, 11:14:15
edit2Rapporteer  
En jij leest ook niet goed Maurice, ik doel hier op het feit dat in het andere topic over lijnbreuk op alle 4 de lijnen wordt gesproken dat er een aantal merken de frontlines uitrust met 500kg (!) breeksterkte dyneema. Ik heb gevraagd welke merken dat dan wel niet zijn, krijg ik geen antwoord op.

Ik vaar al jaren met 250kg max op de frontlijnen, en nog nooit een breuk gehad. Ook niet in 8 Bfrt.
North had al in 2007 350kg treksterkte standaard, wat ruim voldoende is.

Het zit hem juist in de afname door slijtage en blootstelling aan UV licht wat de maximale treksterkte steeds een beetje doet afnemen. En dan gaan lijnen van 330kg een stuk langer mee als die van 250kg max.

Verder hebben ze gemeten hoe hoog de krachten in de kite zijn bij iemand van 75kg die loopt en dik boost: het raakt de 100kg met moeite. Dus idd. is 330 kg teveel van het goede Maurice, maar vanuit een levensduur oogpunt helemaal zo gek nog niet.
De slijtage zit vooral bij het begin van de sleeves, en op de een of andere manier altijd bij je kite. Globale slijtage valt normaal geproken wel mee. Ik vind het over construeren van 25m lijn vanwege een 10cm aan kritische zone alrijd bizar. Die center lines met 2 ton breeksterkte omdat er slijtage door de bar optreed - als je dat doet ben je nog niet helemaal klaar met ontwerpen. Als je dan ziet wat voor iele lusjes en stikseltjes aan de kite blijkbaar wel sterk genoeg zijn zou je toch verder moeten denken.

Michiel, die cijfers die je noemt over een rider van 75kg, is dat front lines bij elkaar opgeteld, dus kracht op de chickenloop? Waar heb je die cijfers vandaan? Dus zou een rider van 100kg een piek van niet meer dan 1330N kunnen genereren?

Hoe bedoel je dat? Nooit echt last gehad van te harde uiteinden Smiley

Mis nog wel de verstelbare stopper.. Maar verder helemaal super!

Nou ja ik heb een keer een bar uiteinde tegen mijn neus gehad en dat was niet bepaald prettig...
Er zijn hele ernstige ongelukken met harde bar eindes gebeurt, die moeten zeker met foam worden ingepakt. Vooral bij wave riders ligt een hamertje tik belevingsmoment op de loer, board tegen bar tegen kanis.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #92 Juli 01, 2013, 13:37:20
edit2Rapporteer  
Waar heb je die cijfers vandaan?

Het was per lijn. Omdat je het zo fijn vindt zal ik thuis het wetenschappelijk onderbouwde artikel voor je opzoeken en inscannen Wink
Help mij herinneren!

Toevallig laatst deze bar-einde tegen mijn kanis gekregen, en dat deed zeer. Was ook echt een lompe actie! Tongue
Nog nooit eerder gehad sinds jij er over begonnen bent..... Roll Eyes

Echter met waveriden heb je de bar altijd naast je wanneer je op een golf rijdt, dus die kans dat je hoofd -> bar -> board crashed is klein.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #93 Juli 01, 2013, 16:40:22
edit2Rapporteer  
Waar heb je die cijfers vandaan?

Het was per lijn. Omdat je het zo fijn vindt zal ik thuis het wetenschappelijk onderbouwde artikel voor je opzoeken en inscannen Wink
Help mij herinneren!

Toevallig laatst deze bar-einde tegen mijn kanis gekregen, en dat deed zeer. Was ook echt een lompe actie! Tongue
Nog nooit eerder gehad sinds jij er over begonnen bent..... Roll Eyes

Echter met waveriden heb je de bar altijd naast je wanneer je op een golf rijdt, dus die kans dat je hoofd -> bar -> board crashed is klein.

Super baassie!
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #94 Juli 01, 2013, 17:24:04
edit2Rapporteer  
Hoe bedoel je dat? Nooit echt last gehad van te harde uiteinden Smiley

Mis nog wel de verstelbare stopper.. Maar verder helemaal super!

Nou ja ik heb een keer een bar uiteinde tegen mijn neus gehad en dat was niet bepaald prettig...
Aha.. nou als ik dan mag kiezen tussen de oude en de nieuwe bar qua nokkie-nokkie gehalte, doe mij de oude bar dan maar Smiley

Wel eens vol met mn bakkes op mn board gesmakt... ga ik ook maar inpakken met foam  Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.