@faxie, hoe bedoel je de suicide safety?? heb nog geen probleem gehad met me barv1
Het is een erg korte 2-lijns flag out. In principe komt de safety trekken neer op volledig depoweren + bar loslaten. Dus eigenlijk niet veel anders dan suicide varen.
Als je al erg gedepowered vaart, dan zal de safety trekken geen extra depower geven.
Daarom zit die flag-it lijn er ook op, voor de echte noodgevallen.
Ik heb er zelf overigens ook geen problemen mee gehad, maar het is gewoon geen 100% depower.
nog even een quality video...ze hebben wel lef om dit met andere merken te vergelijken... moet je wel sterk in je schoenen staan volgens mij, voor je dit gaat doen..
Jammer dat ze hun zaakjes qua info niet op orde hebben, Cabrinha was in 2008 het eerste merk dat deze constructie heeft geïntroduceerd:
Ook zijn er nog een aantal merken die dit hebben, Best en LF hebben het dacht ik ook.
Ja jammer zeg. Want ze zeggen echt in het filmpje dat ze de enige zijn die deze methode gebruiken...not. Ik wist niet dat Cabrinha de industry standard is
Jammer dat ze hun zaakjes qua info niet op orde hebben, Cabrinha was in 2008 het eerste merk dat deze constructie heeft geïntroduceerd:
Ook zijn er nog een aantal merken die dit hebben, Best en LF hebben het dacht ik ook.
Ik denk dat het meer gaat over de totale setup...en niet alleen over dit afwerkingsrandje het gaat over de volledige seamtest...en daar maken ze de vergelijking met de andere merken zie @2.53min, SEAMTEST dude
Jammer dat ze hun zaakjes qua info niet op orde hebben, Cabrinha was in 2008 het eerste merk dat deze constructie heeft geïntroduceerd:
Ook zijn er nog een aantal merken die dit hebben, Best en LF hebben het dacht ik ook.
Ik denk dat het meer gaat over de totale setup...en niet alleen over dit afwerkingrandje dude
Bij Cabrinha zit het dubbele gedeelte binnen in de LE, hierdoor is de afwerking mooier en ook nog beter tegen slijtage. Er kan namelijk niets onder of tegen het randje aankomen van het dubbele doek. Anders heeft die zigzag steek ook geen nut net naast de LE...
Maar wat zegt de praktijk? Hoeveel geplofte edges van elk merk krijgen de heren (en dames) reparateurs binnen? En in welke verhouding staat dit tot de totale vloot?
Jammer dat ze hun zaakjes qua info niet op orde hebben, Cabrinha was in 2008 het eerste merk dat deze constructie heeft geïntroduceerd:
Ook zijn er nog een aantal merken die dit hebben, Best en LF hebben het dacht ik ook.
Ik denk dat het meer gaat over de totale setup...en niet alleen over dit afwerkingrandje dude
Bij Cabrinha zit het dubbele gedeelte binnen in de LE, hierdoor is de afwerking mooier en ook nog beter tegen slijtage. Er kan namelijk niets onder of tegen het randje aankomen van het dubbele doek. Anders heeft die zigzag steek ook geen nut net naast de LE...
Jammer dat ze hun zaakjes qua info niet op orde hebben, Cabrinha was in 2008 het eerste merk dat deze constructie heeft geïntroduceerd:
Ook zijn er nog een aantal merken die dit hebben, Best en LF hebben het dacht ik ook.
Ik denk dat het meer gaat over de totale setup...en niet alleen over dit afwerkingrandje dude
Bij Cabrinha zit het dubbele gedeelte binnen in de LE, hierdoor is de afwerking mooier en ook nog beter tegen slijtage. Er kan namelijk niets onder of tegen het randje aankomen van het dubbele doek. Anders heeft die zigzag steek ook geen nut net naast de LE...
Er kan een bladder tegen dat randje komen....
Tja dat maakt niet uit, de bladder komt ook tegen de randen van de gesegmenteerde LE aan. Cabrinha werkt de kites ook perfect af dus je kan er vanuit gaan dat er van die rand niet veel te merken is.
Mooi filmpje van switch word ook goed uitgelegd hoe het in elkaar zit.
Dat crash filmpje van Cabrinha is mooi maar het zegt alleen dat je een Cabrinha full face kan crashen op het strand. kijk eens een keer op Oostvoorne gebeurt daar dagelijks met diverse merken alleen zijn er dan geen mensen op het strand met een RED.
Wat is dat toch met die kleuren? North heeft ook al een bar waar de grip aan de linkerkant blauw is en nu Switch ook al. Wat is er zo moeilijk aan om de linkerkant duidelijk rood te maken en rechts duidelijk groen of blauw zodat het correspondeert met de scheepvaart regels?
Helemaal mee eens!
« Laatste verandering: April 17, 2014, 10:56:47 door KappuhH »
Ik heb toch echt wel minimaal 16 knopen nodig nu om hoogte te kunnen houden met de 13m. Zal wel aan mijn techniek liggen :-) Maar veel oefenen dit seizoen!
@Martin Vergeet niet dat je met je 95 kg toch wel 20 kg boven het referentiegewicht zit wat door de meeste fabrikanten gehanteerd wordt voor hun windbereik tabellen... dat scheelt zo een paar knopen naar boven. En verder, hoe breed is je boardje? Met 95 kg heb je toch zeker wel een boardje van 42cm breed om niet nog meer aan LE in te moeten leveren
Wss hoef je je dus niet druk te maken om je techniek.
Ik heb toch echt wel minimaal 16 knopen nodig nu om hoogte te kunnen houden met de 13m. Zal wel aan mijn techniek liggen :-) Maar veel oefenen dit seizoen!
Dat vind ik wel erg veel. Dat zou je met de 11 moeten kunnen halen.
Maar wat Loha zegt, je board moet wel flink zijn voor jouw gewicht. Zak je gelijk weg als de wind even wegvalt?
Mijn board is 145*41. Is wel al een oud board (2006). Dat zal vast ook schelen, maar ben als redelijke beginner natuurlijk ook nog niet top qua techniek.
Als de wind weg valt zak ik inderdaad weg ja. Of ik moet downwind gaan varen en flink sinussen, dat helpt wel even. Maar dat kost zoveel hoogte.
Mijn board is 145*41. Is wel al een oud board (2006). Dat zal vast ook schelen, maar ben als redelijke beginner natuurlijk ook nog niet top qua techniek.
Als de wind weg valt zak ik inderdaad weg ja. Of ik moet downwind gaan varen en flink sinussen, dat helpt wel even. Maar dat kost zoveel hoogte.
Als je gelijk wegzakt heeft je board gewoon niet genoeg drijfvermogen. Dan zit je al op het randje te varen. Of je moet iets minder aan de wind varen en iets meer snelheid opbouwen. Board iets vlakker houden en kite iets hoger. Maar dat het een 2006 board is zal ook wel meespelen inderdaad. Kan zijn dat er gewoon niet meer uit te halen is zonder hoogte te verliezen.
Zal wel een combi zijn van alles. Een nieuw board staat sowieso op de verlanglijst, net als meer oefenen. Als ik beter materiaal heb én beter leer varen komt het sowieso goed.