Antislip op kite-surfboard?

ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Juni 25, 2013, 16:12:16
edit2Rapporteer  
Waarom wordt er geen antislip op een kite-surfboard gebruikt?
Een vriend stelde deze vraag en ben zelf ook benieuwd.
 Wie heeft het juiste antwoord op de vraag.

We hebben zelf ook mogelijke redenen bedacht, maar zeker weten doen we niet.
-Overgenomen vanuit het golfsurfen.
  Met antislip schuur je je huid of je pak kapot,  daarom gebruikt men bij golfsurfen wax.
  Echter is dit bij kitesurfen niet van toepassing, omdat je nooit op je plank ligt, maar staat?
- er zitten al deckpads bij, die je met de voetbanden kan gebruiken?
-Wax heeft meer grip dan antislip?
- Kostenbesparend?
frankvanm

Berichten: 10
Antwoord #1 Juni 25, 2013, 16:46:48
edit2Rapporteer  
De schurende eigenschappen van antislip die je bijvoorbeeld op windsurfboards tegenkomt is denk ik ook meteen het grote nadeel van dat spul, net schuurpapier.
Mijn ervaring is ook dat wax of een deckpad iets plakkeriger is en dus meer grip geeft dan een schuurpapier structuur. Voor mijn zelfbouw directional heb ik daarom ook gekozen voor deck pads.

verder worden de echte kitesurf directionals volgens mij bijna altijd uitgevoerd met deckpads op de plek van de voetband gaten. Geeft met varen ook een stukje comfort en het vangt misschien de klappen bij sprongen nog wat op wat beter is voor het board.
 
Zijn meerdere redenen te bedenken zoals je zelf ook al aangeeft;)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.