Mijne heeft niet zo'n 'eject' stuk, dus ik vrees dat deze niet past
hoe is de gaastra release erger? Er zijn namelijk terugroepacties geweest bij gaastra, dus wellicht is dat bij jou neit gebeurt.
Links de gaastra, het lusje hoort nog onder het stiek op het klitteband te zitten. Maar je moet er hard aan trekken, het lusje kan door je handen schieten en ik vind het persoonlijk niet een erg makkelijk systeem om op het water terug in elkaar te zetten
Ik heb hem overgekocht, waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar niks met die terug roep actie gedaan.
Deze chicken loop hoorde erbij, is dit wat je had?
Jep exact. Zie foto rechts, hoort nog wel dat lapje stof over heen maar die had ik er ff afgehaald.
Mag ik vragen hoe oud je bent? Dit omdat deze bedragen in mijn ogen totaal onrealistisch zijn wil je deze sport op een veilige manier beoefenen.
Je weet dat dit bedragen zijn die de meeste kiters per sessie in hun benzinetank gooien en dan verwacht jij voor zo'n bedrag het meest essentiële onderdeel aan te schaffen wat betreft veiligheid in de kitesurfsport? In mij ogen komt dat overeen met een ongekeurd barrel kopen en daarmee 200km/h op de snelweg proberen te rijden en het dan achteraf vreemd vinden dat je crasht omdat het stuur afbreekt en de remmen niet blijken te werken.
Sorry voor de harde taal, maar in mijn ogen is bezuinigen op je eigen veiligheid en die van anderen (losvliegen kite bijvoorbeeld) echt het allerdomste wat je kunt doen. Nieuwe overjarige barretje zijn er al voor 150-200,- te vinden en losse chickenloops vanaf 70,- nieuw. Dus spaar even wat langer door voor goed materiaal voordat je op een dijk beland na een gebroken lijn en haperende safety.....
PS. die chickenloop van aquatrends is er een gebaseerd op modellen rond 2002 en absoluut niet veilig. Als er kracht op staat krijg je dat soort modellen simpelweg niet meer geopend.
Ik ben nu 19. Ik vind dat je ook wel gelijk hebt hoor. Dat is ook wel de reden waarom ik liever niet met die Gaastra bar kite. Bezijds dat de lijnen nog helemaal afgesteld moeten worden voel ik me niet 100% zeker over die safety. Ik zal mijn ogen open houden op marktplaats, en als ik iets tegenkom zal ik het hier wel even melden. Dan kunnen jullie keuren of ie veilig genoeg is
En dat ding van aquatrends, daar ben ik alweer vanaf gestapt.