Ja, dat was het dan weer...

mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #25 September 03, 2013, 22:14:11
edit2Rapporteer  
En op hoeveel dagen kwam je dan william? En met welke maat kite?
Ik woon hier zowat op het strand maar zo vaak heeft het niet fatsoenlijk gewaaid voor mijn 10m de laatste tijd. (zuid holland). De kleine maat kite is zowat helemaal niet uit de tas geweest.  Het klopt wel dat het opkomende zeebriesje vaak niet opgepikt wordt door guru en windfinder dus daar moet je niet al te blind op vertrouwen idd.

@t tgroot:  ik help het hopen.
Maar goed herfst komt er nog aan. Tot en met december nog kansen genoeg.

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #26 September 03, 2013, 22:18:28
edit2Rapporteer  
ik kijk zelf tegenwoordig op wisuki.com
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #27 September 03, 2013, 23:27:08
edit2Rapporteer  
William heegt gelijk.  Windguru is bang, dat ze aansprakelijk worden gesteld, voor teveel wind aangeven, lijkt het.
afgelopen maandag waaide het ook flink, maar niet in zuidelijk Nederland. Dat zie ook op dit topic: de noord Hollanders klagen niet.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #28 September 03, 2013, 23:52:11
edit2Rapporteer  
ik kijk zelf tegenwoordig op wisuki.com

Dat ziet er niet eens zo slecht uit Smiley
WilliamSean

Berichten: 111
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #29 September 04, 2013, 14:04:16
edit2Rapporteer  
Hi William,

Wil je de url van de Hirlam die jij checkt even op het forum posten?

Ik vaar zelf teveel op Windfinder, maar da's inderdaad niet altijd even betrouwbaar...Vind ik overigens wel beter dan Windguru, maar dat komt omdat ik de pro-versie wss niet heb...

Thanks


http://webservice.weeronline.nl/vakman_hirlam

Dan moet je de dropdown boven het plaatje even op "Benelux" zetten, onderaan de link "Wind (bft)" drukken en de tijd en dag kiezen waarvan je de voorspelling wil zien.

Enige nadeel is dat hij maar 3 dagen vooruit gaat.

@mvbtje geen idee joh... 10 tot 15x deze zomer periode? Moet wel zeggen dat de 8 meter een stuk minder gebruikt is als mijn 11 m.
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #30 September 04, 2013, 16:08:02
edit2Rapporteer  
 Thanks for sharing... Smiley

Kende m wel al vaag, maar zal m nu wat meer volgen..

Komende dagen zien er lekker stabiel uit!

k...Smiley;()€@&-/:;@ dus...
WilliamSean

Berichten: 111
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #31 September 04, 2013, 16:53:57
edit2Rapporteer  
Meerdere lage druk gebieden gooien behoorlijk roet in het eten inderdaad. Ach ja, je weet wat ze zeggen; Stilte voor de storm Smiley

En ik vind het helemaal niet erg om even bij te komen van die 4 dagen nonstop knallen (vr/za/zo/ma).
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #32 September 04, 2013, 18:33:36
edit2Rapporteer  
Hi William,

Wil je de url van de Hirlam die jij checkt even op het forum posten?

Ik vaar zelf teveel op Windfinder, maar da's inderdaad niet altijd even betrouwbaar...Vind ik overigens wel beter dan Windguru, maar dat komt omdat ik de pro-versie wss niet heb...

Thanks


http://webservice.weeronline.nl/vakman_hirlam

Dan moet je de dropdown boven het plaatje even op "Benelux" zetten, onderaan de link "Wind (bft)" drukken en de tijd en dag kiezen waarvan je de voorspelling wil zien.

Enige nadeel is dat hij maar 3 dagen vooruit gaat.

@mvbtje geen idee joh... 10 tot 15x deze zomer periode? Moet wel zeggen dat de 8 meter een stuk minder gebruikt is als mijn 11 m.


Is het ook mogelijk om de wind te zien na 12.00 GMT?
WilliamSean

Berichten: 111
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #33 September 04, 2013, 18:56:04
edit2Rapporteer  
Hi William,

Wil je de url van de Hirlam die jij checkt even op het forum posten?

Ik vaar zelf teveel op Windfinder, maar da's inderdaad niet altijd even betrouwbaar...Vind ik overigens wel beter dan Windguru, maar dat komt omdat ik de pro-versie wss niet heb...

Thanks


http://webservice.weeronline.nl/vakman_hirlam

Dan moet je de dropdown boven het plaatje even op "Benelux" zetten, onderaan de link "Wind (bft)" drukken en de tijd en dag kiezen waarvan je de voorspelling wil zien.

Enige nadeel is dat hij maar 3 dagen vooruit gaat.

@mvbtje geen idee joh... 10 tot 15x deze zomer periode? Moet wel zeggen dat de 8 meter een stuk minder gebruikt is als mijn 11 m.


Is het ook mogelijk om de wind te zien na 12.00 GMT?


Zie attachment...
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #34 September 04, 2013, 21:11:15
edit2Rapporteer  
Meerdere lage druk gebieden gooien behoorlijk roet in het eten inderdaad. Ach ja, je weet wat ze zeggen; Stilte voor de storm Smiley

Het is net andersom, het hogedrukgebied dat boven ons hangt gooit roet in het eten. Als de lagedruk gebieden sterker waren, hadden we wellicht wel wind gehad . . .
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #35 September 09, 2013, 13:30:30
edit2Rapporteer  
Het was gewoon minder wind omdat ik met en AC Luxatie typo 3/4 zat (sleutelbeen los gescheurd van de ligamenten - geopereerd met metal hook plate) en de windgoden hebben aan mij gedacht.
Vanaf volgend weekend moet ik terug kunnen kiten en zondag/maandag is er wind.
bedankt weer en wind goden!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.