Patserig tegen Beginnelingen

Leo
Gast
September 06, 2004, 19:20:26
edit2Rapporteer  
wat ik me avraag is waarom zoveel kiters neerkijken op beginnelingen zij zijn toch zelf ook zo begonnen. Waarom denken ze altijd dat ze boven die anderen staan en zo'n grote bek hebbe
denniSS fuel
Gast
Antwoord #1 September 06, 2004, 19:24:07
edit2Rapporteer  
je moet ze gewoon negeren man , daar sta je toch boven........
Moza

Antwoord #2 September 06, 2004, 19:27:51
edit2Rapporteer  
Vaak is het niet een kwestie van neerkijken of patserig gedrag.....soms sturen beginners terwijl je ze inhaalt, hun kite ineens omhoog, iets dat resulteert in rare capriolen.
Je kunt dan samen even op het strand gaan zitten om een en ander door te nemen. Maar vaak werkt het beter om even kort en hevig te roepen; "KITE OMLAAG'!!!!!!! Eventueel gevolgd door wat krachttermen.

Verder zijn alle beginners meer dan welkom, als ze tenminste de moeite hebben genomen om de basics eigen te maken....want dat is gewoon onontbeerlijk!

En je hebt natuurlijk ook gewoon patsers, en daar moet je  als beginner gewoon schijt aan hebben!

Greetz
grover

Antwoord #3 September 06, 2004, 20:29:14
edit2Rapporteer  
ik kite nou zelf 8 maanden en ik kite altijd op horst maar er is nog nooit naar tegen mij gedaan. ik vind de sfeer juist zoveer extra's geven. lekker als je de auto uitstapt om even een praatje te maken en dan lekker te knallen en dan kom je er af dan maak je altijd wel een praatje met degene die je kite heeft gevangen.  Grin ik ben natuurlijk ook helemaal verslaafd geraakt. ook leer je veel van even een praatje maken. je zegt mensen gewoon wat nog niet echt wil lukken en ze geven meestal wel goeie tips.
Emiel

Antwoord #4 September 06, 2004, 22:50:11
edit2Rapporteer  
denk dat sommige dat doen omdat beginners vaak nog niet weten wat ze moeten doen als ze een andere kiter tegenkomen wat voor woede kan zorgen en onbegrip. ik heb er zelf ook wl eens last van op het water maar op de kant probeer ik ze altijd te helpen
gast
Gast
Antwoord #5 September 06, 2004, 22:50:25
edit2Rapporteer  
moet even zeggen dat er wel eens kiters zijn die inderdaad zich zelf wel een beetje te doop shit sik cool vinden, beetje jammer maar verpest het zeker niet, shit on them faces...
KiteBoedha

Antwoord #6 September 07, 2004, 08:32:35
edit2Rapporteer  
Denk dat het de foute uitzonderingen zijn, echte coole dudes doen dat namelijk niet! En de argumenten die hierboven worden genoemd over dat beginners neit weten wat te doen als iemand hun tegemoet komt.... ik vertel mijn leerlingen altijd dat zij niet op de anderen hoeven te letten in het begin want de rest houd rekening met hun.... en zo is het toch,  je herkent een beginner tenslotten dus kun je er ook op anticiperen. Maar voor de rest eikels gewoon negeren en genieten van al het andere
slufterhufters.com

Antwoord #7 September 07, 2004, 08:35:40
edit2Rapporteer  
kite nu haast 5 jaar en medekiters doen ook wel eens raar tegen me als ik over ze heen springt, maar ik trek mee daar niks van aan hoor, kite gewoon lekker door.
www.surfensoul.nl

Antwoord #8 September 07, 2004, 09:56:40
edit2Rapporteer  
Nooit wat van gemerkt integendeel.
loki01
Gast
Antwoord #9 September 07, 2004, 10:11:53
edit2Rapporteer  
ik kreeg sammen met een vriend van mij geziek omdat er iets niet goed was met de lijnen we waren niet meer even lang.(iemand een tip??)
waar door de kite veel maar naar links trok.
en toen gkregen we naar ons kop dat we eerst maar is die kite onder controlle moesten krijgen bla bla bla. maar ik heb gewoon een grote bek terug gegeven en toen ging hij veder het water op
~Sjors RE-CO2

Antwoord #10 September 07, 2004, 10:36:09
edit2Rapporteer  
ik kreeg sammen met een vriend van mij geziek omdat er iets niet goed was met de lijnen we waren niet meer even lang.(iemand een tip??)
en toen gkregen we naar ons kop dat we eerst maar is die kite onder controlle moesten krijgen bla bla bla. maar ik heb gewoon een grote bek terug gegeven en toen ging hij veder het water op

maar ja als je weet dat die lijnen niet even lang zijn... dan moet je hem ook niet oplaten. Want je weet dan toch wat het logische gevolg is???  ???
www.surfensoul.nl

Antwoord #11 September 07, 2004, 10:44:10
edit2Rapporteer  
Als iemand je een tip geeft omdat jij zit te kloten kun je beter je mond houden en luisteren.
Ook als hij dat op een wat botte manier zegt.
loki01
Gast
Antwoord #12 September 07, 2004, 11:07:15
edit2Rapporteer  
Als iemand je een tip geeft omdat jij zit te kloten kun je beter je mond houden en luisteren.
Ook als hij dat op een wat botte manier zegt.
www.surfensoul.nl

Antwoord #13 September 07, 2004, 12:46:00
edit2Rapporteer  
Als hij dat doet om jou te helpen, zet je je trots ff aan de kant en dan luister je.
Niemand zit te wachten op domme pruts ongelukken.
Dat je t moet leren is ok heeft niemand een probleem mee maar als je advies krijgt en tegen je schreeuwen omdat je met een bijna onbestuurbare kite zit te kloten is ook advies alleen mischien een beetje lullig verpakt.
KiteDemon

Antwoord #14 September 07, 2004, 12:59:41
edit2Rapporteer  
De meer ervaren kiters weten wat de gevolgen kunnen zijn als er een paar lijnen in je nek worden geparkeerd. Zie het meer als een schrikreactie met de nodige krachtthermen. Dit heeft helemaal niks met patserigheid te maken.
En adviezen kunnen er idd een beetje bot uitkomen maar dit heeft meer te maken met zelfbehoud en voor eigen bestwil van de beginner die kennelijk nog niet genoeg kaas heeft gegeten van de mogelijke gevaren.
We gaan ervan uit dat elke beginner de basics in de lessen heeft geleerd en deze ook heeft onthouden. (dit is helaas niet altijd zo)
Daarnaast zijn er natuurlijk altijd wel een paar rotte appels die overal schijt aan hebben. Die gasten gewoon negeren want ook die krijgen er wel wat van te horen als ze bijdehand doen. Tenslotte kiten we allemaal voor de fun en dat willen we allemaal zo houden.
CabriPro

Antwoord #15 September 07, 2004, 13:12:01
edit2Rapporteer  
laats een Spaanse Belg op water die een beetje uit zijn dak ging, hij had het jaar ervoor een aanvaring gehad met een rooki, waardoor hij meters over het strand is gesleurd met alle denkbare gevolgen. Pakte later toevallig zijn kite aan en sprak hem er op aan. Hij bood zijn excusses aan en vertelde zijn verhaal.
Zo af- en toe (vooral als het druk is) heb je wel eens van die iri-people ertussen zitten, niets van aantrekken en spreek ze er anders rustig op aan, weet zeker dat iedereen het voor je opneemt en de gezelligheid behoud.

Yannick

Antwoord #16 September 07, 2004, 13:30:25
edit2Rapporteer  
ik krijg liever flink op mijn kop dan met lijnen het water op gaan die niet even lang zijn. . .
PDJ
Gast
Antwoord #17 September 07, 2004, 13:59:47
edit2Rapporteer  
Heb een keer gehad dat iemand met zijn flysurfer mijn lijnen in vloog.
Het is dat de kite terug ketste en ik ook mijn kite naar beneden stuurde, anders had het niet prettig geweest. Ik was echt niet normal pissed off, omdat ik gewoon nooit meer die Duitse pro ridester zal vergeten die door zon actie haar nek brak.
loki01
Gast
Antwoord #18 September 07, 2004, 14:55:42
edit2Rapporteer  
wij wisten niet dat de lijnen niet even lang waren.
dat wisten we nadat hij niet bestuur baar was.
Frits

Antwoord #19 September 07, 2004, 20:06:33
edit2Rapporteer  
Dus je grote bek was onterrecht...
de meeste mensen bedoelen het zo slecht nog niet blijkt maar weer
Garmt

Antwoord #20 September 08, 2004, 01:35:38
edit2Rapporteer  
Ik snap beide kanten van het verhaal wel een beetje... Als je net pas begint snap je niet waar al die mensen zo arelaxed om doen als je een keertje wat verkeert doet.

Pas als je een keertje GEZIEN of GEVOELD hebt wat er gebeurt als het misgaat ga je je beseffen dat het toch best wel bittere ernst is om zo'n gevaarte van een kite in je handen te hebben. Je leest in het begin zelfs wel van mensen die de meest extreme ongelukken hebben gehad, maar voor veel mensen (ik inclusief) begin je pas te beseffen wat dat betekent als je voor het eerst zelf even goed op je muil bent gegaan.

Kortom... heftige reacties zijn inderdaad vaak schrikreacties bijgezet door een krachtterm hier & daar (je pa vloekte vroeger ook altijd keihard als je even de autosleutels had gejat (toen je 6 jaar oud was dus)).  Je snapt alleen pas het verschil tussen een patser die zich gewoon aan je ergert en een bezorgde kiter die vreest voor jouw (en zijn) gezondheid als je 't al eventjes doet...

(zo, uitgeluld).
kentyman

Antwoord #21 September 08, 2004, 12:45:36
edit2Rapporteer  
hey Garmt hou je snater man!
Jij hebt geen recht van spreken als domme beginner! Noob!

voor de rest ben ik 't wel met je eens natuurlijk, veel beginners snappen nog niet echt hoe gevaarlijk kiten kan zijn. Ik heb ook een aantal keren een beginner / lesser gehad die mij meenden te moeten betrekken in een van hun crashes... ik heb nu ook zoiets van: stay away from me! you're an accident waiting to happen!

maargoed, rustig blijven, geen paniek, affirmative action Smiley uitleggen hoe en waarom blablabla positive karma en weer verder kitesurfen!
~Dirk~

Antwoord #22 September 08, 2004, 12:54:43
edit2Rapporteer  
hey Garmt hou je snater man!
Jij hebt geen recht van spreken als domme beginner! Noob!

voor de rest ben ik 't wel met je eens natuurlijk, veel beginners snappen nog niet echt hoe gevaarlijk kiten kan zijn. Ik heb ook een aantal keren een beginner / lesser gehad die mij meenden te moeten betrekken in een van hun crashes... ik heb nu ook zoiets van: stay away from me! you're an accident waiting to happen!

maargoed, rustig blijven, geen paniek, affirmative action Smiley uitleggen hoe en waarom blablabla positive karma en weer verder kitesurfen!
Wat dacht je ervan dat jij als crack  Undecided een beetje afstand zou houden(m.n. als je downwind van hem vaart) van die beginner/lesser, kan je ook geen kite in je nek krijgen. Zou jij toch moeten weten als je zo'n crack bent
kentyman

Antwoord #23 September 08, 2004, 18:24:45
edit2Rapporteer  
ik ben geen crack (?) en moet zoals iedereen op Oostvoorne op 'n drukke dag eerst door een muur van beginners & lessers komen alvorens in rustig gebied te kunnen varen.

maar die discussie hebben we hier al 10000000x gevoerd
billy verveelt zich
Gast
Antwoord #24 September 08, 2004, 19:06:03
edit2Rapporteer  
Ik snap niet waarom iedereen die kite zo nodig op 12 uur moet parkeren! @#$$#$#% Hou dat ding toch laag!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.