Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Is het niet gewoon een te kleine maat/klein board/techniek? ...
Die Cabrinha's waren toch plug'n'play?
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Kan me alleen voorstellen dat de persoon in kwestie de depowerstrap helemaal dicht heeft getrokken. Op de pigtails heb je alleen bij de stuurlijnen drie knoopjes maar daarvan krijg je maar iets minder power omdat de middelste de standaard instelling is.
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Misschien een te kleine kite Op de site van Cabrinha staan denk ik ook genoeg filmpies om problemen op te lossen. Tsjek daar even.
|
|
|
Langbeest
|
Kan me alleen voorstellen dat de persoon in kwestie de depowerstrap helemaal dicht heeft getrokken. Op de pigtails heb je alleen bij de stuurlijnen drie knoopjes maar daarvan krijg je maar iets minder power omdat de middelste de standaard instelling is.
Hij wil meer power Marc , dus je kunt het bovenste knoopje (dicht bij de kite) proberen. Dit geeft mij net even meer power als dat nodig is. Je hebt dan meer het 2012 een ouder gevoel van de kite, meer pull..... De 2013 blinkt juist uit in de high-end en niet zozeer in de low-end, deze is "normaal"
|
|
|
CouchKiter
Geen avatar
|
Ik vaar ook de '13 modellen. Cabrinha heeft een update video uitgebracht. Je moet een extra knoop leggen op de stuurlijn pigtails. De extra knoop gebruik je niet, maar kennelijk waren de lijnen iets te lang. Ff op de website van cabrinha kijken, staat daar goed uitgelegd. Beetje maf dat cabrinha dat niet meteen goed had.
|
|
|
Langbeest
|
Dat geeft dus hetzelfde effect als een knoopje hoger je stuurlijnen bevestigen
|
|
|
KiteFEEL
|
Zijn de kleine extentions op de stuurlijnen er al af? Dan moet hij power zat hebben... Dit maakt snel 15/20cm uit! Let alleen op dat je hem dan op het eerste knoopje dat je tegenkomt monteert en de power/depower strap niet helemaal powered.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Ik vaar ook de '13 modellen. Cabrinha heeft een update video uitgebracht. Je moet een extra knoop leggen op de stuurlijn pigtails. De extra knoop gebruik je niet, maar kennelijk waren de lijnen iets te lang. Ff op de website van cabrinha kijken, staat daar goed uitgelegd. Beetje maf dat cabrinha dat niet meteen goed had.
Dit is alleen wanneer de powerlijnen zijn uitgerekt. Wanneer je lijnen netjes alle 4 even lang zijn moet je dit niet doen. Ik ga nog steeds voor het gevalletje depowerstrap dicht.
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Dudes de depower strap staat helemaal open en het is een 11m. Groot genoeg lijkt mij voor iemand van 90kg met 20knp. Ja ik vind het ook vreemd vandaar de vraag.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Dan weet ik het ook niet meer, de low-end is wel minder dan de 2012 versie maar met de 2013 12m heb ik toch heerlijk gekite tussen de 15-20 knopen op Fehmarn.
|
|
|
Hard2Handle
|
Het is een nieuwe kite en bar. Lijn lengtes zijn gelijk bij het aantrekken van de bar, net zoals in de instructie video. Aan de kant is er ook weinig power voor wat het zou moeten zijn, dus ook weinig techniek heeft hier niets mee te maken. Naar mijn idee zouden de stuur lijnen te lang zijn of de power lijnen te kort, maar volgens mij moeten alle lijnen even lang zijn bij het aantrekken van de bar. Zat zelf te denken aan verkeerde bridle of pigtail lengtes maar dit lijkt me sterk.
|
|
|
|
|
Langbeest
|
Aan alle bridles zit een gestikt labeltje met de maat van de kite Kijk dit eens na
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Reageert de kite wel op stuurimpulsen? Indien Ja -> dan waait het gewoon niet hard genoeg. Zou goed kunnen denk ik. Probleem is hier dat volgens mij de mening van een ervaren persoon ontbreekt. Kite instructeur kan iedereen zich noemen. Ik ken ze die zelf niet eens goed kunnen kiten. Helemaal eens met H2H dat dat geen ruk zegt In principe zou de kwaliteitscontrole van Cab verkeerde bridles e.d. over het hoofd gezien kunnen hebben...echter hoe groot is nu die kans? Die acht ik zoveel kleiner dan gewoonweg het ontbreken van voldoende wind. Welke maat is het?
|
|
|
Zeeland135
|
90kilo en dan met 20knopen een 11m2 vind ik niet echt royaal. Zeker als je net begint en je te veel met de wind mee je waterstart doet. Dan verlies je toch veel druk. Dus ik denk dat of techniek wat beter kan of misschien een 12. Je merkt toch dat hoe meer ervaring je met kiten hebt, hoe kleinere vlieger je vliegt. En in het begin met de waterstart is het wel makkelijker als je wat over hebt.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
90kilo en dan met 20knopen een 11m2 vind ik niet echt royaal. Zeker als je net begint en je te veel met de wind mee je waterstart doet. Dan verlies je toch veel druk. Dus ik denk dat of techniek wat beter kan of misschien een 12. Je merkt toch dat hoe meer ervaring je met kiten hebt, hoe kleinere vlieger je vliegt. En in het begin met de waterstart is het wel makkelijker als je wat over hebt.
20 knopen ..... 90 kg ..... dat moet toch lukken, dacht ik zo .....
|
|
|
Hard2Handle
|
Ben ook wel erg benieuwd wat het probleem uiteindelijk, kite zou vandaag weer richting Telstar gaan. Ik hou jullie op de hoogte.
@Zeeland135, 20 knp = 10,3m/s en dat is echt wel genoeg wind voor een 11m en iemand van 90kg. Daarnaast ben ik het niet met je eens met hoe meer ervaring hoe kleiner de kite. Maat van de kite is afhankelijk van wat de gebruiker fijn vindt.
|
|
|
manofglass
|
20 kn. vaar ik 't liefst met een 8 switchblade (85kg).....maar ja........heb niet altijd meerdere kites bij me. 90 kg en een 11 sb kan zeker vanaf 15 kn. iets klopt er m.i. dus niet
|
|
|
Langbeest
|
Vergelijk niet de 2013 uitvoering met 2012 Hier zit een te groot verschil in mbt low-end
|
|
|
alexander1965
Logs: 0 | 4 uur
|
Vergelijk niet de 2013 uitvoering met 2012 Hier zit een te groot verschil in mbt low-end
Hoevel verschil zit er dan tussen? En welke heeft het grootste bereik de 2013?
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
De 2012 heeft meer bereik, de low-end van elke maat is zo'n 1 knoop minder met de 2013 maar het is vooral het gevoel met varen. De high-end is zo ongeveer het zelfde.
De 2014 heeft het gevoel van power van de 2012 maar met veel sneller sturen en eenvoudiger uithaken.
|
|
|
Langbeest
|
High end van de 2013 is denk ik ook iets hoger dan de 2012 De gehele kite is gewoon een stukje naar boven geschoven. 2014 heb ik nog niet gevlogen.
|
|
|
|