slijtage sokjes op de lijnen

Laurenss

Geen avatar

Oktober 31, 2013, 16:27:09
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik weet niet precies hoe ze heten, maar aan het uiteinde van lijnen zit vaan een "sokje": rood, blauw, grijs, zwart, vaak afhankelijk van welke lijn het is.

Deze sokjes lijken bij mijn powerlijnen erg snel te slijten en nu is alweer de witte binnenlijn zichtbaar. Vorige keer, het huidige seizoen, heb ik mijn lijnen nog vervangen.

Ik kan dit maal mijn lijnen vervangen en dan ook de pigtails van mijn kite vervangen (mogelijk is dat wat scherp of verhard). Maar is het ook mogelijk om alleen nieuwe sokjes erop te laten ztten? dat zal ik dan waarschijnlijk bij alle 4 de lijnen moeten laten doen om de lengtes gelijk te houden?

Is deze slijtage verder te voorkomen?
feddomw
Gast
Antwoord #1 Oktober 31, 2013, 17:26:34
edit2Rapporteer  
Je bedoelt vermoedelijk de "sleeves".

Zoals ik het nu lees lijkt het mij dat je bovenmatige slijtage hebt. Foto's zouden handig zijn. In principe kan je op veel adressen terecht voor nieuwe sleeves, ik denk aan een Versus, of een lokale zeilmaker (in mijn geval iig wel).
Sayootje

Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #2 Oktober 31, 2013, 18:13:16
edit2Rapporteer  
Ik zou gewoon 4 extra pigtails kopen voor aan je nieuwe (of nieuw gesleevede)  lijnen. Hieraan bevestig je dan de pigtails van je kite. Als het slijt is het goedkoop en makkelijk te vervangen.
tgroot

Antwoord #3 Oktober 31, 2013, 19:09:58
edit2Rapporteer  
ik doe hetzelfde als sayootje, werkt perfect (heb hetzelfde slijtage gedrag, naish lijnen)
Wil

Antwoord #4 Oktober 31, 2013, 19:23:42
edit2Rapporteer  
Weet iemand waar ik los sleeves kan kopen in de kleuren rood, blauw, grijs? Dus niet wit met een blauwe of rode lijntjes welke ik op veel websites zie.
tgroot

Antwoord #5 Oktober 31, 2013, 19:27:55
edit2Rapporteer  
http://www.kitestuff.nl/slingshot-kite-pigtails

en goedkoop http://www.cheapkitelines.com/Kitesurf-lines.html

eerste google resultaat, your welcome !
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.