Hangtime monsters

Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #25 November 08, 2013, 20:15:41
edit2Rapporteer  
Best rider,
Dat heb je goed beoordeeld de 11 is alleen geschikt voor zwaargewichten ik heb hem weggedaan en daarvoor in de plaats een 10 gekocht. Ik vaar er nu een maand mee en ik ben er helemaal verliefd op. InLove
Een aanrader dus. Joepie

Er zijn een aantal kites die in aanmerking komen, die zijn eigenlijk allemaal al genoemt hier. Er worden echter er twee vergeten. De Cabrinha Velocity (Edge tegenhanger) en de Switchblade. Vooral de Switchblade wordt extreem onderschat. Die kite springt zoveel makkelijk hoog dan een Edge of een Dyno. Zelf heb ik geen connecties met Cabrinha maar extreem springen gaat erg makkelijk. Ook mede omdat deze kite veel stabieler is dan de andere kites.

Vraag ook maar aan Evan hoe en Edge in echt veel wind zich heen en weer beweegt in de lucht tijdens het varen.

Ik heb de Dyno 2011 en denk niet dat bovenstaande klopt. Dyno gaat niet zover naar rand van windvenster. Heeft wat meer grunt dan Edge. Ik vind hem zeer stabiel vliegen in harde wind met vlagen. Met marginale wind of stuurfouten is het de meest stabiele kite die ik ooit gevaren heb. Komt omdat hij erg licht gebouwd is. Kwetsbaar ook. Heeft wel 7 struts, geen one pump.

Probeer de Switchblade maar, die is echt stabieler dan welke tubekite dan ook... Heb ook de Dyno gevaren dus kan er over mee praten...
Morres

Antwoord #26 November 08, 2013, 20:33:38
edit2Rapporteer  
ik vind die test maar shady, ken iig 2 kiters die jekylls én rebels hebben en die geven allebei aan dat de rebel ongeveer gelijk springt, maar minder makkelijk dan een jekyll. Ik weet dat iedereen denkt dat ik hier jekylls kom spammen, maar mn punt is dat je die tests volgens mij met een korreltje zout moet nemen...en dat jekylls het beste zijn :+
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #27 November 08, 2013, 20:39:10
edit2Rapporteer  
Die kitemagazines zijn sowieso te gekleurd, en komen te vaak met uit de lucht gegrepen beweringen...

Die en die springen het hoogst, en goh, volgende pagina een grote advertentie van toevallig die kite  Roll Eyes
Morres

Antwoord #28 November 08, 2013, 20:42:19
edit2Rapporteer  
niet waar!!!

eerst ads van 3 of 4x2 paginas groot en dan inhoudsopgave en dan tests
markymarc

Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #29 November 08, 2013, 21:16:30
edit2Rapporteer  
Prima..doe er mee wat je wilt...Voor de Nederlandse kiteblaadjes geldt dat zeker...

Vandaar dat ik die niet meer lees en alleen nog maar de Duitste, Amerikaanse en Engelse...

Trouwens ik vaar ze zelf ook...

En ik heef ze niet eens te verkopen Morres.... Grin Grin
Jer76

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #30 November 08, 2013, 21:34:32
edit2Rapporteer  
Best rider,
Dat heb je goed beoordeeld de 11 is alleen geschikt voor zwaargewichten ik heb hem weggedaan en daarvoor in de plaats een 10 gekocht. Ik vaar er nu een maand mee en ik ben er helemaal verliefd op. InLove
Een aanrader dus. Joepie

Er zijn een aantal kites die in aanmerking komen, die zijn eigenlijk allemaal al genoemt hier. Er worden echter er twee vergeten. De Cabrinha Velocity (Edge tegenhanger) en de Switchblade. Vooral de Switchblade wordt extreem onderschat. Die kite springt zoveel makkelijk hoog dan een Edge of een Dyno. Zelf heb ik geen connecties met Cabrinha maar extreem springen gaat erg makkelijk. Ook mede omdat deze kite veel stabieler is dan de andere kites.

Vraag ook maar aan Evan hoe en Edge in echt veel wind zich heen en weer beweegt in de lucht tijdens het varen.

Ik heb de Dyno 2011 en denk niet dat bovenstaande klopt. Dyno gaat niet zover naar rand van windvenster. Heeft wat meer grunt dan Edge. Ik vind hem zeer stabiel vliegen in harde wind met vlagen. Met marginale wind of stuurfouten is het de meest stabiele kite die ik ooit gevaren heb. Komt omdat hij erg licht gebouwd is. Kwetsbaar ook. Heeft wel 7 struts, geen one pump.

Probeer de Switchblade maar, die is echt stabieler dan welke tubekite dan ook... Heb ook de Dyno gevaren dus kan er over mee praten...

Meningen verschillen hier  in katwijk zijn een paar die hard Cabrinha fans s en die vinden de switchblade 2011 2012 2013  maar tam wil niet zeggen dat je er niet mee  kan springen maar de nieuwe Velocity is veel veel beter  we hadden ook een draft hier op de club ding springt en vaart heerlijk  alleen de bar  was na een paar sessies al aan vervanging toe .

Morres

Antwoord #31 November 08, 2013, 21:47:26
edit2Rapporteer  
Prima..doe er mee wat je wilt...Voor de Nederlandse kiteblaadjes geldt dat zeker...

Vandaar dat ik die niet meer lees en alleen nog maar de Duitste, Amerikaanse en Engelse...

Trouwens ik vaar ze zelf ook...

En ik heef ze niet eens te verkopen Morres.... Grin Grin
Je weet dat ik sarcastisch was he Wink

Ik vind de NL magazines -hoewel ze veel f-one/north/ss reclames hebben- eigenlijk best goed (behalve een keer Kitemagazine over de F-one bandit 4 of 5, dat was echt gewoon super smerige reclame van een apple-fanboy die blijkbaar geen andere kites bekijkt)

Er wordt daar een kite omschreven, ipv vergeleken, want imho veel beter is.
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #32 November 08, 2013, 22:09:41
edit2Rapporteer  
Ale magazines moeten inkomsten hebben van de advertising. Wiens brood men eet wiens brood men spreekt.
In duitse magazines komt het raar of zelden voor dat ze een Duits product (North, Core, ..) een mindere quotatie geven. In de Franse magazines worden de Franse merken dan weer opgewaardeerd maar minder erg dan Duitse in Duitse magazines.
Mogelijk zijn de Engelse magazines nog het minst chauvinistisch want daar hebben ze alleen Flexifoil.

Ook is het de vraag of de testers zich wel kunnen aanpassen aan een ander merk. Iemand die graag veel bardruk heeft zal zich niet goed voelen met een lichte bardruk kite en omgekeerd.

Veel van de performantie van een kite hangt af van de kiter zelf. Ik zie nog regelmatig iemand met een Bandit Dos geweldig en goed strapless wave riden en alsook springen. Die kite heeft er al veel sessies opzitten en ondertussen zijn we 5 jaar verder in kite ontwikkeling.

Springhoogte en hangtime: Best Nemesis HP 2008 (alsook 2009 minder hoog maar meer hangtime)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.