kiteset keuze dilemma......

Knorrie

Berichten: 50
Maart 06, 2014, 17:56:01
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik zit met een luxe probleem..... Wil een nieuwe kiteset aanschaffen en dan wel een kiteset wat weer een aantal jaren meegaat.
Vaar nu best bularoo 10 en 13 m uit 2008 en ik wil nu een nieuwe set.
Weeg ongeveer 100 kg vaar en flysurfer radical L (redelijk groot 138 *42) en de style is voornamelijk freeride met zo hier en daar een sprongetje. Vaar op strand horst en soms op mirns.
Heb inmiddels een jaar of 8 kiteervaring en ben dus redelijk gevorderd.
Ik zoek een kites die stabiel zijn ook in vlagerige omstandigheden en voorspelbaar zijn maar waar wel power in zit als ik dat wil. Ze moeten een goede depower hebben en kwalitatief goed zijn, verder moeten ze een goede lowend hebben.
Na wat reviews gelezen te hebben blijven er voor mij 2 set over namelijk:

Set 14 en 10 m Ozone catalyst 2014 of een set 14 en 10 Cabrinha Switchblade 2014.

Hebben jullie ervaringen met een van deze kites en hebben jullie een voorkeur?
Heb eigenlijk geen tijd om te testen en wil ze dus op de reviews en advies kopen.

Hoor graag van jullie.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Maart 06, 2014, 18:00:29
edit2Rapporteer  
Ik zou voor de SB set gaan. Betere prestaties zowel in Low als in Highend en echt allround.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #2 Maart 06, 2014, 18:13:42
edit2Rapporteer  
Tja ik ben natuurlijk niet echt objectief daar ik SB vaar en na volle tevredenheid.
Gelukkig geef je al aan dat je wil kiezen tussen 2 merken dus niemand hoeft nu aan te komen met een ander merk, dat houdt het lekker transparant.

Hoorde uit betrouwbare bron dat de Catalyst 2014 in de high-end een trekzak wordt.
Komt omdat ie wat dieper in het windvenster staat.
Dit had ik ook een beetje met de North EVO en ben daarom overgestapt op SB 2013 en inmiddels de 2014 serie welke nog lekkerder vaart.
Testen is natuurlijk het allerbeste misschien vindt je de Catalyst wel veel lekkerder varen.
Is natuurlijk ook een prima kite.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Maart 06, 2014, 18:48:27
edit2Rapporteer  
Langbeest heeft helemaal gelijk dat niemand meer met een ander merk hoeft aan te komen .....

het is nu dus volkomen onnodig om te schrijven dat de Ocean Rodeo Prodigy (excelleert in stabiliteit) of Razor (exceleert in kracht)  ook een goede keus zouden zijn geweest; kwalitatief net zo goed alleen een stuk goedkoper .....

dat ga ik bij deze dus ook niet doen ....  Grin
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Maart 06, 2014, 19:23:00
edit2Rapporteer  
Ach we gaan toch maar verder met advies geven, ik heb kort aan de Catalyst 2014 10m en de Switchblade 2014 9m gehangen. Mijn bevindingen:

Switchblade (9m):
- Meer power dan de Catalyst;
- Veel meer hangtime dan de Catalyst;
- De stabielste tubekite op de markt;
- Erg goede low-end, prima high-end;
- Draait iets langzamer dan de Catalyst;
- Constructie / afwerking is de beste op de markt.

Catalyst (10m):
- Minder power dan de Switchblade;
- Hangtime is prima;
- Kite is lekker stabiel;
- Prima low-end, high-end weet ik niet;
- Draait sneller en iets directer dan de Switchblade;
- Afwerking is top, constructie is prima maar niet zoals Cabrinha.

Beide kites zijn overigens goed! Alleen ligt de Catalyst mij niet maar wannneer je lekker heen en weer wil varen kan dit zeker een goede optie zijn.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #5 Maart 06, 2014, 19:32:29
edit2Rapporteer  
Langbeest heeft helemaal gelijk dat niemand meer met een ander merk hoeft aan te komen .....

het is nu dus volkomen onnodig om te schrijven dat de Ocean Rodeo Prodigy (excelleert in stabiliteit) of Razor (exceleert in kracht)  ook een goede keus zouden zijn geweest; kwalitatief net zo goed alleen een stuk goedkoper .....

dat ga ik bij deze dus ook niet doen ....  Grin

Wat ben je toch een lieverd.... InLove InLove
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #6 Maart 07, 2014, 13:47:00
edit2Rapporteer  
heb wel een vraag over je board als dat mag:
heb 't zelfde board maar valt tot nu toe beetje tegen: met beetje wind krijg ik 'm al niet meer gekant (?)en kramp omdat de straps m.i. teveel naar 't midden zitten
de standaard straps zijn niet te verschuiven; (niet in z'n geheel samen met de pads)
heb nu ff andere bindingen erop gezet en deze wat meer richting hielzijde geplaatst; nog niet geprobeerd maarreh.....heb jij daar geen last van?
oh ja,
mag ook geen reclame maken of andere merken noemen, maar ben ook nog op zoek naar nieuwe kites: wordt ook de SB 2014 of aquila.
aquila ga ik 'nog 'n keer testen vanwege de goede reviews (lijkt zo te lezen beetje op eigenschappen SB maar kan dat zelf nog niet niet beoordelen)
de zian zijn wel stuk goedkoper dan de (absurd) dure SB's
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Maart 07, 2014, 15:09:16
edit2Rapporteer  
.... wel stuk goedkoper dan de (absurd) dure SB's

"Dat klopt, maar dan heb je wel ook wat.. ": .....zeggen ze ..... !?!? ..... Shocked

dit geldt niet alleen voor SB's maar voor nog enkele andere zogenaamde A-merken .....  Angry






Knorrie

Berichten: 50
Antwoord #8 Maart 07, 2014, 16:21:13
edit2Rapporteer  
heb wel een vraag over je board als dat mag:
heb 't zelfde board maar valt tot nu toe beetje tegen: met beetje wind krijg ik 'm al niet meer gekant (?)en kramp omdat de straps m.i. teveel naar 't midden zitten
de standaard straps zijn niet te verschuiven; (niet in z'n geheel samen met de pads)
heb nu ff andere bindingen erop gezet en deze wat meer richting hielzijde geplaatst; nog niet geprobeerd maarreh.....heb jij daar geen last van?
oh ja,
mag ook geen reclame maken of andere merken noemen, maar ben ook nog op zoek naar nieuwe kites: wordt ook de SB 2014 of aquila.
aquila ga ik 'nog 'n keer testen vanwege de goede reviews (lijkt zo te lezen beetje op eigenschappen SB maar kan dat zelf nog niet niet beoordelen)
de zian zijn wel stuk goedkoper dan de (absurd) dure SB's

Wat jij beschrijf mbt. het board heb ik geen last van.
Volgens mij kan je de pads incl. binding wel verder uitelkaar zetten, zitten toch 3 standen op?
Ik vaar met de mijne op de middelste stand.
Suc6
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.