Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Laatste paar keer er achter gekomen dat er toch nog teveel weerstand in alle onderdelen zat, hij komt wel uit het water maar is te intsabiel met teveel weerstand dat het niet leuk varen is.
Project gaat helaas in koelkast nu ik Henk zijn foil overgenomen heb.
|
|
|
Reodude
|
Nou Evan.....vandaag lekker het zeegras afgeschoren, met de hydrofoil...ging lekker zo langs het kantje heen :-) Heb nog een paar fotootjes voor jou...kan je een paar tricks van jatten :-) :-) Dude
|
|
|
martindj
Logs: 0 | 297 uur
|
Wat ik me al een tijdje af zit te vragen: wordt dat foilkiten niet ontzettend snel saai? Door je gebrek aan contact met het water lijkt het me dat je de sensatie van het kiten een beetje mist.
Ik kan nog lang niet goed genoeg kiten om een foil zelf te proberen, anders zou ik het zelf wel gaan ervaren.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Tot nu toe heb ik me nog geen moment verveeld, je kunt ook met 8kn op de kant gaan zitten wachten op wind. Maar met die wind kan ik al varen met een 11m C4 en geen grote trage onherstartbare sleurhut. Ik krijg namelijk mijn 11m met 5fth erop gemonteerd in die wind nog gewoon herstart, ook al blijft hij dan met moeite in de lucht hangen. Enige probleem is dat je alles compleet opnieuw moet leren, je kunt nu alleen al wel je kite besturen Ik zit nu iig met smart op het volgende zuchtje wind te wachten om weer geruisloos over het water te zweven en als ik zie wat de pr's allemaal uitspoken valt er nog meer dan genoeg te leren.
|
|
|
|
Evan
Administrator
|
Als ik mijn zelfbouw al niet vooruit gebrand krijg denl ik niet dat deze kleine stabilisatie vleugeltjes het veel beter gaan doen.
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Dat soort dingen zag ik ook al ja. Hebben die een correct profiel en oppervlak?
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Die dingen verkochten ze eind jaren 90 om op de cavitatie plaat van een buitenboord motor te monteren. Hierdoor zou een boot sneller in planée komen Die dingen zijn dik, relatief zwaar en van korte vezel versterkt plastic gemaakt
|
|
|
feddomw
Gast
|
Michiel, kan jij die Monaro vinnen niet gewoon aan een bezemsteel plakken en een foil bouwen?
|
|
|
|
geloof68
|
Respect voor de knutselaars. Zonder hen geen nieuwe producten!
on topic: Boardje lijkt vrij zwaar, misschien toch hout kiezen.
|
|
|
rdeheld
|
Lol . Nee joh daar komt een carbon mast op. Geen parasol standaard
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Michiel, kan jij die Monaro vinnen niet gewoon aan een bezemsteel plakken en een foil bouwen?
Vanwege de stalling heb ik ze eraf moeten halen. Toen ik ze in mijn handen had is het idee in me ook op gekomen Toch komt er een productiefoil in de collectie, als de financiën het gaan toelaten. Nu al 2kn meer lowend erbij met de Monaro. Wordt wel flink oefenen, ook verre van eenvoudig
|
|
|
wimbers
Logs: 0 | 24 uur
|
ik volg dit hele verhaal met bovengemiddelde interesse. ik ben er voorlopig nog niet aan toe, maar dit is toch wel een ideale zomerbesteding..
|
|
|
geloof68
|
Geld en ruimte zijn, naast de vereiste souplesse, de uitdagingen. Misschien is er animo voor een co-eigenaarschap. @rdeheld, ik zag die betonnen parasol voet en kon het niet laten om te reageren .
|
|
|
Karst71
|
Prachtig werk! Ben benieuwd hoe ze gaan!
|
|
|
|
Evan
Administrator
|
vandaag mijn eigen vleugel onder de makaira geschroefd om te testen waar het nu fout ging. Ik kan nu in ieder geval concluderen dat het niet aan de vleugel zelf lag.
Hij was iets roll-instabieler en had wat meer snelheid nodig om uit het water te komen. Maar eenmaal op gang liep hij minstens net zo snel en had ik zelfs het gevoel meer power weg te kunnen werken dan met de freeride vleugel van de makaira.
|
|
|
rdeheld
|
dat schept hoop... Het probleem was dus meer de weerstand van de mast ? en romp?
|
|
|
|
rdeheld
|
Het onderste gedeelte is zo goed als klaar, Ik ben nu bezig met zeg maar de mast, deze wordt ongveer 1.5 cm dik op het dikste punt, op de foto een proef brouwsel. maar zo iets maar dan dikker en steviger gaat het worden, I heb een programaatje gebruikt waarbij je spandjes kan uit printen en dan over trekken op foam en dan uitsnijden. Ik zou dat ook kunnen gebruiken voor het main foil profiel. . Mocht de surf fin nou nou niks worden heb in iedergeval alvast een mast .
|
|
|
|
|
KappuhH
|
Voor zover ik begrepen heb is er ook een verband tussen de lift van de foil en de snelheid. De freeride frontwing van de Zeeko Makaira bijvoorbeeld is langzamer dan dan de race frontwing maar geeft wel meer lift, dus je kunt met minder wind al wegkomen.
|
|
|