Naish antic ervaringen?

patrick043

Berichten: 44
Juni 20, 2014, 16:21:56
edit2Rapporteer  
Hallo kiters,

Ik heb een vraagje..ik ben twee jaartjes geleden begonnen met kitesurfen en ik heb mij toen een xenon rayo (twintip) gekocht. Zeker een chill en lekker boardje. Nu is het wel eens zo dat ik achter de kabel ga wakeboarden en dan neem ik gewoon mijn kiteboard. Dit begint me nu langzaam aan wel te vervelen omdat ik daar geen kickers/ramps mee kan nemen. Altans beter van niet voor mijn boardje. Ik heb wel eens gekeken naar een wakeboardje voor erbij maar dat wordt hem niet Tongue
Nu is er dit jaar van Naish de Naish antic gemaakt voor achter de kabel en om te kiten. Dit board heeft een grind base om gewoon kickers/ramps te kunnen nemen zonder problemen.

Ik kite nu nog altijd beginner omdat ik niet vaak de gelegenheid heb om richting kust te gaan en lekker te kiten. Zijn er mensen met ervaringen over de naish antic? Wat zal ik doen? Huh

Greetz  Grin
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Juni 20, 2014, 16:39:20
edit2Rapporteer  
Een wakestyle board koop je in de regel groter dan een gewoon kiteboard, dit vanwege:
- meer rocker = minder effectief oppervlak
- makkelijker bij landingen
- meer pop doordat je meer water verplaatst

Zo'n groter board heeft echter ook wat nadelen:
- meer druk dus sneller overpowered
- minder wendbaar

Deze nadelen kan je weer wegnemen door boots te gebruiken, met boots kan je meer kracht wegzetten en daardoor behoud je ook je wendbaarheid (je enkels hoeven niet in balans gehouden te worden).

Boots zijn echter voor beginnende kiters niet geschikt. Je zit permanent vast aan je board dus in een noodsituatie ook, als beginner crash je vaak nog ongecontroleerd wat je met boots echt niet wil tenzij je van pijn houdt.

Kortom: dit board voor de wakeboardbaan: prima, indien je hem ook tijdens kiten gebruikt. Wanneer je er enkel mee de wakeboard baan op gaat zou ik lekker een overjarig wakeboard kopen, die zijn sowieso al een stuk goedkoper dan kiteboards en het is nog beter op de wakeboard baan.

Zelf heb ik een wakestyle board (slingshot asylum 138x42) en een normale freestyle plank (crazyfly raptor ltd 132x41). Die asylum is te varen met pads maar het is niet fijn om bovenstaande redenen terwijl het met boots een heerlijk board is. Ik pak dus vaak nog m'n crazyfly als ik nieuwe dingen wil oefenen of als het te hard waait voor uithaken.

patrick043

Berichten: 44
Antwoord #2 Juli 12, 2014, 11:50:18
edit2Rapporteer  
Een wakestyle board koop je in de regel groter dan een gewoon kiteboard, dit vanwege:
- meer rocker = minder effectief oppervlak
- makkelijker bij landingen
- meer pop doordat je meer water verplaatst

Zo'n groter board heeft echter ook wat nadelen:
- meer druk dus sneller overpowered
- minder wendbaar

Deze nadelen kan je weer wegnemen door boots te gebruiken, met boots kan je meer kracht wegzetten en daardoor behoud je ook je wendbaarheid (je enkels hoeven niet in balans gehouden te worden).

Boots zijn echter voor beginnende kiters niet geschikt. Je zit permanent vast aan je board dus in een noodsituatie ook, als beginner crash je vaak nog ongecontroleerd wat je met boots echt niet wil tenzij je van pijn houdt.

Kortom: dit board voor de wakeboardbaan: prima, indien je hem ook tijdens kiten gebruikt. Wanneer je er enkel mee de wakeboard baan op gaat zou ik lekker een overjarig wakeboard kopen, die zijn sowieso al een stuk goedkoper dan kiteboards en het is nog beter op de wakeboard baan.

Zelf heb ik een wakestyle board (slingshot asylum 138x42) en een normale freestyle plank (crazyfly raptor ltd 132x41). Die asylum is te varen met pads maar het is niet fijn om bovenstaande redenen terwijl het met boots een heerlijk board is. Ik pak dus vaak nog m'n crazyfly als ik nieuwe dingen wil oefenen of als het te hard waait voor uithaken.



Thnx hier heb ik al wat aan!

Nog iemand ervaringen misschien??
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.