Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Op facebook al gedeeld. De zoveelste keer dat dit gebeurd in de regio Scheveningen - Hoek van Holland
Af en toe maak ik me zorgen over mijn tas en pomp.
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
1e keer dief op de foto, kan niet genoeg gedeeld worden. Als iemand hem herkent, <Vul zelf maar in>
|
|
|
P e t e r
Logs: 0 | 145 uur
|
Die discussie op HL is vrij vermoeiend, trouwens lekker bijdehand van die Poolse meneer. Het ergste is dat hij z'n lesje nu nog niet geleerd heeft hopelijk betaald hij de volgende keer met z'n voorste rij tanden.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Even de eerste posts wat duidelijk gemaakt.
Laat ik het zelf zo stellen, ik had het zelf iets duidelijker gemaakt dat hij met handen van andermans spullen moet blijven.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Politie is erbij geweest, en niets gebeurd zo lees ik op facebook van het slachtoffer. Slechte zaak!
Ik kan mij vinden in Marc's reactie! Als we allemaal zo onverschillig blijven, dan wordt dit alleen maar erger.
Dit is tevens niks nieuws, dit gebeurde de voorgaande jaren ook al. Dit keer is de dader gepakt en als gevolg dat de autoriteiten hier niets tegen doen, staat nu overal zijn foto online.
Ik raad alle surfclubs deze uit te printen en op te hangen!
|
|
|
Eagle-Jan
|
Even de eerste posts wat duidelijk gemaakt.
Laat ik het zelf zo stellen, ik had het zelf iets duidelijker gemaakt dat hij met handen van andermans spullen moet blijven.
man, je slaat nog geen deuk in een pakje boter... Puntje bij paaltje trek je de keutel in. Die komt echt nog wel eens een keer de juiste schoenmaat tegen.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Laat ik het volgende voorop stellen: "Je hebt met je tengels van andermans spullen af te blijven ....."Wat mij zorgen baart is de toonzetting van enkele reacties. "Voor-eigen-rechtertje-spelen" , volkstribunaal, Ku Klux Clan-toestanden, ........ zijn we op dat niveau terecht gekomen? Gelukkig zijn we nog een rechtsstaat ....... toch? ......
|
|
|
Eagle-Jan
|
Laat ik het volgende voorop stellen: "Je hebt met je tengels van andermans spullen af te blijven ....."Wat mij zorgen baart is de toonzetting van enkele reacties. "Voor-eigen-rechtertje-spelen" , volkstribunaal, Ku Klux Clan-toestanden, ........ zijn we op dat niveau terecht gekomen? Gelukkig zijn we nog een rechtsstaat ....... toch? ......
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Gelukkig zijn we nog een rechtsstaat ....... toch? ...... Als je goed gelezen had dan wist je dat die fantastische rechtstaat gefaald heeft hier. Dader en getuigen op een presenteerblaadje aangereikt, geen actie. Kortom, hij komt er gewoon mee weg! Ik ben ook tegen geweld, maar wat moet je hier tegen doen? Dan nog eens meegenomen de onverschillige houding van de meeste mensen tegenwoordig...
|
|
|
HuibN
|
Een foto van de dader helpt al heel veel. Als ik hem zie, zal ik hem op zijn minst vragen wat hij komt doen
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Een foto van de dader helpt al heel veel. Als ik hem zie, zal ik hem op zijn minst vragen wat hij komt doen
Ik denk dat dat ook het beste is: actief aanspreken! Dan weet hij dat hij wordt bekeken, en hopelijk kiest hij dan het hazenpad. In winkels deden ze dat ook met notoire veelplegers...totdat "onze" rechtstaat dat verbood i.v.m. privacy...
|
|
|
Jellevw
Logs: 0 | 249 uur
|
Ik wordt ook ontzettend boos als ik dit zo lees en moet er niet aan denken dat mij dit overkomt. Goed dat de foto gedeeld is. Als ik hem op het strand zie zal ik hem zeker aanspreken en aangeven dat ik hem ken van dit verhaal.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Gelukkig zijn we nog een rechtsstaat ....... toch? ...... Als je goed gelezen had dan wist je dat die fantastische rechtstaat gefaald heeft hier. Dader en getuigen op een presenteerblaadje aangereikt, geen actie. Kortom, hij komt er gewoon mee weg! Ik ben ook tegen geweld, maar wat moet je hier tegen doen? Dan nog eens meegenomen de onverschillige houding van de meeste mensen tegenwoordig... Beste Michiel, Een jaar of 5 geleden hebben ze de ruiten van mijn auto op de parkeerplaats van Oostvoorne ingeslagen en de hele auto overhoop gehaald. De lange terugrit naar Limburg (het was eind december!!) was beslist geen pretje ... Geregeld wordt mijn vertrouwen en dat van heeeeel veeeel landgenoten in de rechtsstaat op de proef gesteld maar we zijn het met z'n allen toch eens dat ons rechtssysteem vele malen beter is dan tribale-, sektarische-, religieuze, mafiose-, autoritaire-, familie-, wet van de sterkste, of welk rechtssysteem dan ook. ...... toch?
|
|
|
Karel79
|
Ons rechtssysteem kan echt wel beter. De dief laten gaan is onacceptabel.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Geregeld wordt mijn vertrouwen en dat van heeeeel veeeel landgenoten in de rechtsstaat op de proef gesteld maar we zijn het met z'n allen toch eens dat ons rechtssysteem vele malen beter is dan tribale-, sektarische-, religieuze, mafiose-, autoritaire-, familie-, wet van de sterkste, of welk rechtssysteem dan ook. ...... toch? Beste Louk, Karel verwoord het prima hieronder. Ons rechtssysteem kan echt wel beter. De dief laten gaan is onacceptabel.
Jij hebt ook een punt, maar dat wil nog niet zeggen dat we dit allemaal maar moeten slikken omwille van dat we het zo goed hebben. Oostvoorne is een mooi voorbeeld wat je aanhaalt. De politiek verbied op het strand parkeren met de auto (toezicht, veiligheid). En vervolgens bouwen ze in de duinen zonder enige vorm van toezicht een parkeerplaats. Gevolg: enorm veel vandalisme en diefstal. Ik heb het er de afgelopen jaren vaak gezien. Maar het Europese beleid is belangrijker dan het beschermen van de burgers. We hebben het niet slecht, maar om de steeds erger wordende kleine criminaliteit maar zijn gang te laten gaan...? Je ziet het ook op de weg: de politie is niet meer actief op zoek naar verkeershufters. Gevolg veel meer overtredingen en risico's waar ze gewoon mee wegkomen...de burger ergert zich groen en geel...of is onverschillig.
|
|
|
Idefixe
|
Ach en hoe goed we het hier ( relatief gezien ) ook hebben, blijft voor mij belangrijk om gewoon aan de , soms kleine, ouderwetse normen en waarden vast te houden. My 2 cents
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Ach en hoe goed we het hier ( relatief gezien ) ook hebben, blijft voor mij belangrijk om gewoon aan de , soms kleine, ouderwetse normen en waarden vast te houden. My 2 cents helemaal mee eens!
|
|
|