Hoi allemaal,
Ik begrijp dat een reactie van mij op z'n plaats is. Zoals Gerhard al aangaf zijn we niet continu bezig alle fora af te struinen. Sorry dat er niet direct een reactie volgde.
Allereerst, het is zeker niet zo dat het NKV niets onderneemt. Het bereikte akkoord met de gemeente Rotterdam over kiten op de slufter is hier een voorbeeld van.
Echter, op dit moment is er m.b.t. het Autostrand niet zoveel nieuws te melden. Kijk ook eens op de NKV site, onder niews/archief 2004-2, daar staat een artikel over de status van het autostrand. Helaas is hier nog niet veel in veranderd.
Samenvattend: De kans dat het autostrand weer opengesteld gaat worden voor auto's is nihil. De sluiting is het resultaat van jarenlang juridisch getouwtrek tussen de gemeente westvoorne en het Zuid Hollands landschap. De natuurbeweging heeft enige jaren geleden ingestemd met de aanleg v/d tweede maasvlakte in ruil voor toewijzing van het autostrand als natuurgebied onder hun beheer.
Door dit handjeklap is het strand nu gesloten. Er is mij in de gesprekken met alle instanties inmiddels wel duidelijk dat dit besluit onherroepelijk is. Daarom proberen we nu in ieder geval gedaan te krijgen dat kitesurfen en andere vormen van recreatie toegestaan blijven op het autostrand. Ook dat is namelijk nog niet zeker.
Ik ben uitgenodigd bij een overleg hierover wat dit najaar zou plaatsvinden, maar zoals in de ambtelijke wereld gebruikelijk wordt dit maar vooruitgeschoven.
Wanneer ik de datum weet van dit overleg zal ik het doorgeven. Mocht je nog vragen of slimme ideen hebben hoe we dit overleg moeten gebruiken voor ons doel, mail me dan gerust op
ro@romodeur.demon.nlJapairman,
kun je me je mailtje nog een keer naar dit adres sturen. De mailtjes via het NKV mail adres komen om een of andere reden niet door.
Robert van Deursen
NKV vertegenwoordiger Slufter en Oostvoorne