overleg kitesurf verbod waddenzee!!!

Jurrien

Januari 10, 2005, 14:49:00
edit2Rapporteer  
 ->De regering (of wie dan ook) wil het kitesurfen verbieden omdat er sommige kitesurfers door de vaargeul varen en dat de "boten" daar last van hebben. ^
willen de kiters die dat doen dat niet weer doen  Sad   maar waarschijnlijk is dit al te laat Sad Sad Sad
Dit was/is de kiteSPOT van groningen!!! en friesland!!

bedankt groet kuper
KiteKoe®t

Antwoord #1 Januari 10, 2005, 14:51:17
edit2Rapporteer  
Ha Kuper!

Bedankt voor de info maar hoe kom je hier aan? Kun je misschien de bron vermelden? Dan kunnen we er eventueel een nieuwsartikel van maken.

Je hebt het over de regering (of wie dan ook), graag iets duidelijkere info.

Thanks, Koert
~Sjors RE-CO2

Antwoord #2 Januari 10, 2005, 14:56:14
edit2Rapporteer  
ondanks dat het zee is... geldt voor het waddengebied het BPR niet???

en zo ja dan zou je dus al niet in de vaargeul mogen kiten.............     

Burgerlijke ongehoorzaamheid kan je ook gewoon met je eigen locals aanpakken!!!
gewoon mensen erop aanspreken  ->  "of je doet normaal of je ^&%$^ maar op.......

Zo hebben we op de slufter laatst ook iemand zijn laatste waarschuwing gegeven.... en dat werkt prima!!
Niet altijd wachten tot de man met de pet  P) komt!!!

Zo neem je het NKV ook het nodige werk uit handen  %@!
Emiel

Antwoord #3 Januari 10, 2005, 14:57:53
edit2Rapporteer  
WHAAAAAAT wil nog wel op terschelling op et groene strand kunnen kiten hoor, wat een gekken!!!
Joren

Antwoord #4 Januari 10, 2005, 16:59:37
edit2Rapporteer  
ja ik ook op ameland!

( Geldt het BPR-regelement alleen in de vaargeul of het hele binnenwater? )
Jurrien

Antwoord #5 Januari 10, 2005, 19:40:02
edit2Rapporteer  
dow
Gast
Antwoord #6 Januari 10, 2005, 19:58:02
edit2Rapporteer  
die verboden zitten er al lang aan te komen. het bpr is een verbod voor het gehele binnenwater als ik me niet vergis en daar zijn dus weer uitzonderingen op gemaakt. op mijn vakantie (herfst 2004) in vlieland hebben we ook al problemen gehad met de plaatselijke overheid en mochten we niet meer surfen op de waddenzee. reden hiervan is dat het natuurgebied is ofzo en dat het bpr ook binnekort in zou gaan. hoop gezeik dus dit geld voor de gehele waddenzee als ik me niet vergis. het nkv is er geloof ik wel mee bezig en ook vlieland outdoor center was druk bezig met het legaliseren van het kitesurfen op de waddenzee. voor meer info neem eens contact op met de eigenaar van vlieland outdoor center die kan je vast meer vertellen dan ik.
Jurrien

Antwoord #7 Januari 10, 2005, 20:01:14
edit2Rapporteer  
zoiets had ik ook al gehoord was iets met vogels ofzo, maarre die vogels zag ik vorig jaar tussen de kiters door vliegen!!!! dus wie heeft er dan meer last van?? even weinig denk ik toch Undecided
sanne

Antwoord #8 Januari 12, 2005, 12:52:10
edit2Rapporteer  
zoiets had ik ook al gehoord was iets met vogels ofzo, maarre die vogels zag ik vorig jaar tussen de kiters door vliegen!!!! dus wie heeft er dan meer last van?? even weinig denk ik toch Undecided

dat is nou juist het probleem.... dat ze tussen de kiters door (weg)vliegen... :-|
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Januari 12, 2005, 16:41:35
edit2Rapporteer  
die beesten vliegen er echt wel omheen hoor.
Heb wel eens gehad dat er vogels tegen je kite aanvliegen, maar ze vliegen daarna gewoon weer verder. Gewoon een beetje rekening mee houden, dan is er niks aan de hand
Erik Verhe1j

Antwoord #10 Januari 12, 2005, 16:43:14
edit2Rapporteer  
reed pas van't strand naar huis.. reden onder een stroomopwek-molen door.. komt ineens een kokmeeuw recht naar beneden hahahahahha. Weghalen man die dingen.. levensgevaarlijk.. hmmmm
of toch maar niet
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 Januari 12, 2005, 16:47:42
edit2Rapporteer  
ja en ze gaan toch een heel nieuw park met windmolens bouwen
Lord of the Boards

Antwoord #12 Januari 12, 2005, 17:05:44
edit2Rapporteer  
Voor de duidelijkheid: Het BPR geldt voor de gehele Waddenzee, dus niet alleen de vaargeul. Het NKV is dan ook druk bezig om op een aantal lokaties een uitzondering te laten gelden. Het standpunt van de betrokken gemeenten wordt min of meer aan de kant gezet. Dat betekent dus dat een door de gemeente aangewezen lokatie niet automatisch wordt aangewezen door rijkswaterstaat. Het overleg gebeurt via Rijkswaterstaat, maar gaat tot op heden erg traag. Veel duidelijkheid omtrent de Waddenzee is er niet.

We hopen alles duidelijk te hebben voordat het seizoen echt losbarst. We doen ons best.

Groeten, Jan Piekstra (Regiovertegenwoordiger Lauwersoog)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.