ondanks dat het zee is... geldt voor het waddengebied het BPR niet???
en zo ja dan zou je dus al niet in de vaargeul mogen kiten.............
Burgerlijke ongehoorzaamheid kan je ook gewoon met je eigen locals aanpakken!!! gewoon mensen erop aanspreken -> "of je doet normaal of je ^&%$^ maar op.......
Zo hebben we op de slufter laatst ook iemand zijn laatste waarschuwing gegeven.... en dat werkt prima!! Niet altijd wachten tot de man met de pet P) komt!!!
Zo neem je het NKV ook het nodige werk uit handen %@!
die verboden zitten er al lang aan te komen. het bpr is een verbod voor het gehele binnenwater als ik me niet vergis en daar zijn dus weer uitzonderingen op gemaakt. op mijn vakantie (herfst 2004) in vlieland hebben we ook al problemen gehad met de plaatselijke overheid en mochten we niet meer surfen op de waddenzee. reden hiervan is dat het natuurgebied is ofzo en dat het bpr ook binnekort in zou gaan. hoop gezeik dus dit geld voor de gehele waddenzee als ik me niet vergis. het nkv is er geloof ik wel mee bezig en ook vlieland outdoor center was druk bezig met het legaliseren van het kitesurfen op de waddenzee. voor meer info neem eens contact op met de eigenaar van vlieland outdoor center die kan je vast meer vertellen dan ik.
zoiets had ik ook al gehoord was iets met vogels ofzo, maarre die vogels zag ik vorig jaar tussen de kiters door vliegen!!!! dus wie heeft er dan meer last van?? even weinig denk ik toch
zoiets had ik ook al gehoord was iets met vogels ofzo, maarre die vogels zag ik vorig jaar tussen de kiters door vliegen!!!! dus wie heeft er dan meer last van?? even weinig denk ik toch
dat is nou juist het probleem.... dat ze tussen de kiters door (weg)vliegen... :-|
die beesten vliegen er echt wel omheen hoor. Heb wel eens gehad dat er vogels tegen je kite aanvliegen, maar ze vliegen daarna gewoon weer verder. Gewoon een beetje rekening mee houden, dan is er niks aan de hand
reed pas van't strand naar huis.. reden onder een stroomopwek-molen door.. komt ineens een kokmeeuw recht naar beneden hahahahahha. Weghalen man die dingen.. levensgevaarlijk.. hmmmm of toch maar niet
Voor de duidelijkheid: Het BPR geldt voor de gehele Waddenzee, dus niet alleen de vaargeul. Het NKV is dan ook druk bezig om op een aantal lokaties een uitzondering te laten gelden. Het standpunt van de betrokken gemeenten wordt min of meer aan de kant gezet. Dat betekent dus dat een door de gemeente aangewezen lokatie niet automatisch wordt aangewezen door rijkswaterstaat. Het overleg gebeurt via Rijkswaterstaat, maar gaat tot op heden erg traag. Veel duidelijkheid omtrent de Waddenzee is er niet.
We hopen alles duidelijk te hebben voordat het seizoen echt losbarst. We doen ons best.
Groeten, Jan Piekstra (Regiovertegenwoordiger Lauwersoog)