Venom of Diesel??

Brenkie

Berichten: 716
Januari 28, 2005, 11:15:04
edit2Rapporteer  
Zijn er al medekiters die met de nieuwe Venom gevaren hebben. Ik wil dit voorjaar een nieuwe kite kopen en ben nog volop aan het brainstormen. Het wordt waarschijnlijk de SS Diesel 2005, V4 (5th) of een PL Venom...
De reactie in vorige topic's over de Diesel 2005 zijn goed, net als de V4's
Mijn vraag is nu, hoe vaart die Venom, of kan ik hem ergens testen. Ik wil een kite met puur gebruiksgemak (niet pompen is best flex), en een goede safety/depower (no hassles).
De reactie's van ex-Guerilla riders waren niet zo denderend, nl. traag, wokkelen, depower- en stuurreactie.
Ik wil veel trixx gaan oefenen dit jaar en zal dus veel op mijn plaat gaan, als het waar is dat die Venom (meestal) naar de Zenith knalt als je de bar mist/loslaat, en niet uit de lucht valt als je er onderdoor schiet.
Ow ja, de size wordt waarschijnlijk tussen de 10 en 12.

Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken.

Aloha Wouter   8)
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #1 Januari 28, 2005, 13:14:35
edit2Rapporteer  
Op kiteboard.be staat een test van de diesel.Kan het niet copieeren maar ga zelf eens een kijkje nemen..bij "tests" dan "laatste" en dan schroll je wat naar beneden,zie je het wel staan.
jortd
Gast
Antwoord #2 Januari 28, 2005, 13:36:52
edit2Rapporteer  
ga dan voor de diesel, met dat relaunch systeem geen probleem om te herstarten, en veeeeeeeeel lekkerder voor tricks, sneller en meer pop!
-DAVE-

Berichten: 368
Antwoord #3 Januari 28, 2005, 13:55:24
edit2Rapporteer  
Van het voorjaar een SlingShot dag bezoeken!      .^
kan je zelf proberen..


Diesel vaart overigens Subliem %@! , met de v4 en Venom heb ikzelf geen ervaring..  %proost%
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #4 Januari 28, 2005, 13:59:03
edit2Rapporteer  
Lekker de V4 nemen, stabiele kite die ook goed hoort te herstarten met fith element.
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #5 Januari 28, 2005, 14:29:14
edit2Rapporteer  
Thnxx voor de test Roel, ziet er netjes uit idd.

Hij heeft geen 5e lijn als ik het zo zie, maar in plaats hiervan dus Auto Pilot.
Hoe werkt dat ongeveer, heeft de kite een bepaalde vrije ruimte om te kantelen/depoweren?
Ze zijn er wel erg te spreken over, en het is wel wat ik zoek. Lekker relaxed.

@Dave, weet je misschien wanneer die testdagen worden gehouden, of komt dat vanzelf nog hier op kitehigh langs? Heb wel interesse, mits het niet te laat is, mijn "oude" gedelamineerde ARX 11,5 is namelijk echt aan vervanging toe.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #6 Januari 28, 2005, 14:29:44
edit2Rapporteer  
waarom niet gewoon een Feul, 2004, 2005, ben je gelijk klaar..
Arjen
Gast
Antwoord #7 Januari 28, 2005, 17:19:54
edit2Rapporteer  
ga dan voor de diesel, met dat relaunch systeem geen probleem om te herstarten, en veeeeeeeeel lekkerder voor tricks, sneller en meer pop!

Zucht....Dus jij hebt de Venom al getest???   
-DAVE-

Berichten: 368
Antwoord #8 Januari 28, 2005, 18:03:55
edit2Rapporteer  
"@Dave, weet je misschien wanneer die testdagen worden gehouden, of komt dat vanzelf nog hier op kitehigh langs? Heb wel interesse, mits het niet te laat is, mijn "oude" gedelamineerde ARX 11,5 is namelijk echt aan vervanging toe."


Houd www.slingshotkiteboarding.nl  in de gaten
Ze zullen binnenkort zekers online komen  en Met nieuwe Data en plaatsen voor de kitedagen.


Overigens heb ik weer gehoord dat er ook weer een Soul Surf's Up gaat komen..  (maybe)
Daar kan je dan WEL ALLE MERKEN gaan testen voelen en bekijken...(ja zelfs die matrasdoeken)

Dat event is er juist bedacht voor mensen die voor het nieuwe seizoen wat zoeken, zelfs zonder wind is het een succes om te struinen daaro.

vorig jaar... zie hiero een impressie (helaas geen wind)

http://www.soulonline.nl/access/news/details.php?nieuws_ID=257&soort=news

http://www.soulonline.nl/access/news/details.php?nieuws_ID=263&soort=news
-DAVE-

Berichten: 368
Antwoord #9 Januari 28, 2005, 18:09:14
edit2Rapporteer  
Link van de film

http://www.kitecinema.com/-KCM-movs/-KCM-soulsurfsup2004.mov

mette
Gast
Antwoord #10 Januari 28, 2005, 18:25:00
edit2Rapporteer  
over dat terug naar het zenith knallen... Knallen zou ik het niet noemen. Op de oudere PL modellen (S-ARC) wel. Op de nieuwere modellen is er meer auto-pilot (blijf waar jij hem zet) dan auto-zenith. Volgens de eerste reviews op arcusers blijkt de Venom toch ook nog steeds wat auto-zenith over te hebben. Kans is dus zeer groot dat als je je bar mist of je knalt onder je vlieger door dat je hem dan mooi boven je hoofd terugvindt.
PL-kites zijn onmogelijk te "hindenberghen" ???, de stabielste vliegers die ik ooit gezien heb 8) (op eenlijners na héhé) en dus mijns inziens dus perfect voor tricks, zeker als je zoals jij de kleinere maten wil gebruiken. De Guerilla 10 was/is een top-kite, zonder de eventuele gebreken die de grotere maten wel vertoonden.
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #11 Januari 28, 2005, 23:31:18
edit2Rapporteer  
Zou gewoon naar de shop gaan en zeggen dat intresse hebt,vragen of er een mogenlijkheid is om ze even te testen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.