Ha Sander,
Allereerst wil ik even kwijt dat het bouwen van kiteboards bij mij een verslavende afwijking is dat waarschijnlijk nooit meer goed komt ;D. Het is gewoon een kik om een board te maken die zo professioneel mogelijk gemaakt en doordacht is. Ik denk dat vele boardbouwers het met mij eens zijn.
Mijn vorige rockertafel was te slap. Mijn eerste formicaboardje was hierdoor mislukt >
. Mn tweede formicaboard heb ik gebruikt gemaakt van een vaste mal. Hierdoor ben je beperkt omdat je (als je meerdere boardjes wilt bouwen ) niet kan spelen met de rockerset-up. Deze rockertafel heeft mijns inziens de volgende voordelen:
1) Verhoogde flexibiliteit: Je kunt de ene keer een mutant maken en de andere keer weer een twintip.
2) Robuust: Doordat de plaat in een bepaalde rocker gebogen wordt, komen er heel veel krachten op het frame en de plaat zelf te staan. Dit heb ik ondervangen door een stevig frame met alu. dwarsbalken.
3) Concaaf set-up; Door deze constructie ben je totaal vrij in de beslissing om een concaafboardje te willen maken of niet.
4) Beter luchtdicht: Door de "Trespa" plaat heb je een betere luchtdichte oppervlak gedurende het vacuümtrekken van het board. Tevens is het mogelijk om de plaat met lossingswas in te smeren zodat het board niet aan de mal vastplakt. Mijn "oude" mal was afgelakt. Maar door de houtnerf had ik toch vacuümlekkage.
5) Dooi geel kleurtje %@!
Maar ik begrijp jou punt ook wel. Ik kan mij voorstellen dat een matig geïnteresseerde boardbouwer hier totaal niets mee kan.
Misschien een keertje een eigen board bouwen? 8)
Groeten,
Leon