weten jullie wie er fout is??????????????

board off
Gast
Februari 25, 2005, 13:19:55
edit2Rapporteer  
hey ik heb een vraag ik heb een ongeluk mee gemaakt en ik zou het ff uitleggen hou het gebuurt is en wie er nou fout is?:

de wind ging naar het noorden ik ging naar het westen maar er stond iemand in het water die ze kite niet kon houden en werd naar vooren getrokken. daardoor kon ik niet achter hem lanks en ben ik voor hem langs gegaan. Door dat hij naar vooren werd getrokken viel zijn kite naar het water en ik vaarde er dwars door zijn kite nu is mij vraag wie is er fout ik denk niet dat ik fout ben want ik kon niet achter hem lang en niet voor hem lang. En remen gaat kon ook niet waar daar ging ik te hard voor.

???

groeten: van de jongen die niet uit kon wijken.

???
joy
Gast
Antwoord #1 Februari 25, 2005, 13:37:45
edit2Rapporteer  
in mijn ogen ben  je niet fout maar ik denk dat je gewoon had moeten springen was de schade waarschijnlijk minder geweest P)
de pegvogel
Gast
Antwoord #2 Februari 25, 2005, 13:47:32
edit2Rapporteer  
ja maar omdat hij hem niet kon houden lach zijn kite in ene voor me neus.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #3 Februari 25, 2005, 13:49:38
edit2Rapporteer  
Kon je niet een transition maken ? Of idd springen dat had er geen schade geweest. Maar wat is gebeurt kan je niet meer terug draaien. Ik denk dat je niet fout zit want ze moeten er niet vanuitgaan dat je kan springen etc. Jammer voor die gozer had hij maar een paar lesjes extra moeten nemen Eigen fout !
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Februari 25, 2005, 13:50:53
edit2Rapporteer  
ik zou zeggen dat jij fout bent.
je ziet dat hij daar bezig is en je had daarop moeten reageren.
Dus gewoon je kite hard terugsturen, je kan altijd jumpen dan en de andere kant op vliegen.
Als je dit niet kon, dan is dat waarschijnlijk gebrek aan techniek.
Sorry, maar ik denk echt dat jij fout zit. jij vaart eroverheen.
FLOF

Berichten: 879
Antwoord #5 Februari 25, 2005, 14:03:17
edit2Rapporteer  
Hmmm, ben het deels met je een LeanderX4, maar soms zie je gasten dingen doen en dan denk ik wel een HOLY SH*T! Je mag er toch van uit gaan dat iemand die op het water is enige kennis van zaken heeft. Ligt denk ik dus een beetje aan de situatie. Ik bedoel, met name op de auto playa zijn er wel een gasten bezig die volgens mij echt voor het eerst een kite vast hebben, daar kun je amper op anticiperen. Anderzijds moet je je sneheid ook een beetje aanpassen aan de situatie...lastig dus, poep gebeurd.

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #6 Februari 25, 2005, 14:06:37
edit2Rapporteer  
Ik heb een soortgelijk akkefietje gehad waarbij iemand de kontrole totaal kwijt was en zijn kite voor mijn neus op het water parkeerde. Op volle snelheid was er niet meer op te reageren behalve de keus om de lijnen nog te ontwijken. Om eigen lijf en leden te behouden ben ik dwars de de kite heen gegaan.....
Kite helemaal aan snot.
Dit zijn van die onvoorziene omstandigheden waar je niks aan kunt doen behalve een duidelijke scheiding maken tussen het veld beginners en gevorderden.
Shit happens!!! Wees in iedergeval blij dat er geen gewonden bij zijn gevallen.

Tom

Berichten: 2890
Antwoord #7 Februari 25, 2005, 14:10:07
edit2Rapporteer  
Worden zulke dingen niet verzekert? En @ LeanderX4 je kam hem niks kwalijk nemen dat hij er doorheen ging maby idd gebrek aan techniek..
Die andere gozer had gewoon moeten nadenken voordat hij het water opging en overpowerd achter ze kite aan ging.
om wat voorn kite ging het
Rimmert
Gast
Antwoord #8 Februari 25, 2005, 14:15:03
edit2Rapporteer  
Wie er ook schuldig is (vind ik moeilijk te beoordelen), jij bent WA-verzekerd, dus je kunt de scvhade aan zijn kite toch laten verhalen op jouw verzekering?! Ook al zou het niet jouw schuld zijn, op deze manier heeft hij in ieder geval geen kosten voor een reparatie / vervangende kite... Hij blij, toch?
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Februari 25, 2005, 14:20:53
edit2Rapporteer  
idd rimmert
je kan dit verhalen op je aanvullende WA verzekering, als je die hebt.
Daar is die namelijk voor he.
Dus je neemt gewoon de schuld op je en laat de verzekering vergoeden. Anders krijgt hij niks. Dus je kan op deze manier helpen. Schuldig of niet.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #10 Februari 25, 2005, 14:25:35
edit2Rapporteer  
Heb dat een paar jaar gelden ook meegemaakt, kite kwam vlak voor me neer met een klap, kon niet meer ontwijken, ging door de kite heen.

Eigen schuld dikke bult, pech voor diegene, maar ik betaal geen cent aan diegene, ook niet via mn verzekering.


Ene je kan je post nog veranderen, zodat je de taalfouten eruit kan halen.
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #11 Februari 25, 2005, 14:28:18
edit2Rapporteer  
ja maar dan heb je daar zelf ook weer nadeel bij, vaak heb je dan de eerst komende jaren een hoger eigen risico.

Leander je geeft de schuld aan board off omdat hij geen techniek had.. Die gast die zijn kite op het water parkeert had nog minder techniek.

ik zou het niet vergoeden.

Groetjes Erik
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #12 Februari 25, 2005, 14:29:02
edit2Rapporteer  
Wat kan jou spelfouten nou ver*tte Smiley
Hoezo deed je dat dan kite van de toekomst? Als je je WA laat uitkeren heeft het geen consequenties voor jou! Hij blij jij geen geld kwijt.
Beide blij
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #13 Februari 25, 2005, 14:30:32
edit2Rapporteer  
Als ik op een motor zou zitten (zonder les) en rij hem vol voor jou auto omdat ik hem niet kon houden. dan ist MIJN schuld Smiley
Remko

Berichten: 146
Antwoord #14 Februari 25, 2005, 14:33:34
edit2Rapporteer  
Pfoe. Dit is inderdaad een ingewikkelde.
Als ik het goed begrijp voer jij van oost naar west met een zuiden wind. dit betekent dat je over stuurboord voer.
Je zegt dat de kiter op je af kwam. Dit betekent dat hij over bakboord voer.
Jij geeft aan dat je uitweek naar lij om voor hem langs te gaan. Hier ben je de fout in gegaan. Door af te vallen heb je je manouvreerbaarheid verminderd en kon je een aanvaring niet meer voorkomen. Wanneer je tegenwinds had opgestuurd was je snelheid verminderd en was je in het meest extreme geval zelfs een tegenovergestelde koers gaan varen (transition).

Mijn conclusie zou zijn dat met goed inzicht in de situatie en een goede beheersing van je materieel had de aanvaring voorkomen kunnen worden. En dan bijft staan dat stuurboord wijkt voor bakboord en dat jij dus fout was.
Het feit dat zijn Kite in het water viel doet hier niets aan af. Als een zelfde situatie met zeilschepen had plaatsgevonden en het over bakboord varende jacht was platgeslagen. was de uitkomst gelijk geweest wanneer het over stuurboord varende jacht vervolgens de mast had geramd.

Blijft uiteraard gewoon lullig en zal het in de praktijk alllemaal wat genuanceerder hebben gelegen. Voornaamste is dat er zich geen persoonlijk ongeval heeft voorgedaan. Waarschijnlijk mede door je beslissing om af te vallen (van de persoon af) in plaats van op te loeven. Dit getuigd dan weer wel van goed zeemanschap. Helaas zal het echter in dit geval moeilijk worden de verzekering daarmee te overtuigen.
   
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #15 Februari 25, 2005, 14:38:21
edit2Rapporteer  
Jij heb je BPR goed geleerd ik was het alweer een beetje vergeten maar je heb idd gelijk in theorie! Toch vind ik nog dat hij niet fout zat die gozer gooit ze kite voor zijn voeten dus hij deed niks fout! Hij had beter kunnen kijken enzo maar dat is geen eis. Het feit blijft gewoon dat hij die kite voor ze voeten gooie en hij geen kans meer zag te ontwijken en zich natuurlijk de t*ring schrok van die kite.
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #16 Februari 25, 2005, 14:38:37
edit2Rapporteer  
Dat is dan verschillend bij elke verzekering Tom. Bij mij is dat wel zo. Anders kan je er ook makkelijk misbruik van maken.

Als ik bijvoorbeeld mijn kite sloop door hem in de prikkelbosjes te gooien omdat ik hem zat ben. En daar krijg ik spijt van, dan zeg ik tegen mn buurman.. FF je wa verzekering gebruiken.. dan kun je al je kapotte spullen vergoed krijgen.

Groetjes Erik

Remko

Berichten: 146
Antwoord #17 Februari 25, 2005, 14:41:48
edit2Rapporteer  
En voor Tom.
Als ik met of zonder les met mijn motor van rechts een gelijkwaardige kruising op rij waar een auto van links met hoge snelheid naderd. Daar onderuit ga. En vervolgens wordt overreden door de van links komende auto. Dan hoef ik jou hopelijk niet uit te leggen wie er dan fout is. Wink
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #18 Februari 25, 2005, 14:42:26
edit2Rapporteer  
Waarom, niet wij bliezen ook een keer een ruit eruit met een lawine pijl bij de buurman. Met oud en nieuw. 5 dagen laten gewoon de verzekering erop aan gesproken dat me neefje heb had gesloopt is gewoon vergoed.
Rimmert
Gast
Antwoord #19 Februari 25, 2005, 15:08:42
edit2Rapporteer  
@ Arno,

Beetje aso hoor... Als jij dwars door zijn kite vaart, betekent dat dat je dus op minder dan 30 meter van een andere kiter vaart. Dat kan je ook zien als verkeerd gedrag, want je hoort als goede kiter rekening te houden met onvoorspelbaar gedrag van medekiters. Is mijn mening!
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #20 Februari 25, 2005, 15:12:13
edit2Rapporteer  
Tuurlijk moet je rekening houden met andere kiters maar soms is dat amper mogelijk (klijk nou naar het autostrand met een lekkere dag). En er kan je altijd wat ontgaan!
Rimmert
Gast
Antwoord #21 Februari 25, 2005, 15:18:33
edit2Rapporteer  
Dat begrijp ik, maar is het dan zo moeilijk om je even sociaal op te stellen? Stel, jij als ervaren kiter maakt een mislukte kiteloop en een beginner ragt door je kite heen. Dan vind je het toch ook fijn als hij aanbiedt om het via zijn verzekering te regelen...
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #22 Februari 25, 2005, 15:28:31
edit2Rapporteer  
Ja tuurlijk met dat deel ben ik het wel eens! Het kost je niks alleen je verzekering ! Daar betaal je tog je premie voor!
Buur

Berichten: 989
Antwoord #23 Februari 25, 2005, 16:16:44
edit2Rapporteer  
Kan aan mij liggen maar het is een beetje vaag.
Als je ziet dat er iemand overpowerd door de branding schiet, en je er voor kiest toch voor hem langs te gaan ipv achterlangs kan je weten dat dat niet de veiligste situatie is.
De persoon die dus overpowerd staat heeft veel minder controle over zijn positie en kan alleen maar vooruit getrokken worden. dus als jij kiest voor langs te varen, dus de richting waar de ander sowieso naar toe gaat is da kans aanwezig dat dit gebeurd.

Suc6 met de afloop
cees

Berichten: 88
Antwoord #24 Februari 25, 2005, 16:22:57
edit2Rapporteer  
ja jou fout je zag dat er iets mis ging dus dan moet je gewoon uit de buurt blijven
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.