Update Kitesurfen Grevelingen

Powered_by_north

Berichten: 117
Maart 08, 2005, 11:17:11
edit2Rapporteer  
Zoals jullie wellicht weten heeft het nieuwe BPR, dat per 1-12-2004 is ingegaan tot gevolg dat er op de Grevelingen officieel niet meer gekite mag worden. Het Natuur en Recreatieschap Grevelingen heeft dit onlangs ook aangekondigd op hun website.

Eind maart wordt tijdens de bestuursvergadering bij het recreatieschap een voorstel in behandeling genomen waarin er voor het stuk water oostelijk van de lijn Grevelingendam, rechts van de surfplas, naar Battenoord, een ontheffing bij Rijkswaterstaat wordt aangevraagd. Dit is dus het stuk waar nu ook al gekite wordt. De verwachting is dat dit gewoon gaat lukken. Een onderdeel van dit voorstel is zelfs dat er een stuk van de kant wordt opgespoten met zand, zodat het opstappen gemakkelijker wordt.

Wat er met de spot Herkingen gebeurd is nog niet duidelijk. Officieel is dit een natuurgebied en is geen enkele vorm van watersport daar toegestaan. Dit is altijd al zo geweest en er was altijd sprake van een vaag gedoogbeleid. We onderzoeken op dit moment de mogelijkheid om daar toch een zone aan te wijzen.

Andre Poldervaart
NKV, regio Grevelingen

Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #1 Maart 08, 2005, 11:53:26
edit2Rapporteer  
Dat zou toch erg mooi zijn, zeker een mooi strandje, kan je eindelijk misschien eens op blote voeten de grevelingen in!!    .^

Succes met de onderhandelingen heren!
En bedankt  *
CautionRider
Gast
Antwoord #2 Maart 08, 2005, 12:12:58
edit2Rapporteer  
Andre!!!! relaxt man.... Sow zou beter zijn, kan je zo het water injumpen bij de grevelingen.... zonder je poten open te halen!!

Ik hoop dat herkingen ook een spot blijft! .^Wereld spot mensuhhh 8) 8) 8) 8) 8)

vette shittt 8) 8) 8)

Groeten Glenn
Quinten
Gast
Antwoord #3 Maart 08, 2005, 12:18:37
edit2Rapporteer  
Goed bezig dan!!!!

 En zondag gaan we massaal weer eens los op de  Grevelingen???
huib

Berichten: 453
Antwoord #4 Maart 08, 2005, 12:55:20
edit2Rapporteer  
En hoe zit dat op het stukje net over de dijk bij Ouddorp, daar waar de provincialee weg een bocht maakt? Er zijn bij oostenwind altijd wel een paar windsurfers en soms wat kiters. Veel andere watersporters zie je daar niet dus wie heeft daar last van.
Joren

Berichten: 664
Antwoord #5 Maart 08, 2005, 16:18:46
edit2Rapporteer  
Beters, met blote voeten beulen op de grevelingendam.
JTP_Joost

Berichten: 366
Antwoord #6 Maart 08, 2005, 19:03:07
edit2Rapporteer  
herkingen was zo af en toe met de hele foute windrichtingen in nederland wel lekker... maar een mooi strandje met zand enzo zou niet verkeerd zijn!

zorg ook even voor de nodige lifequards... vrouwen(naakt en mooi natuurlijk)!!!!
Joren

Berichten: 664
Antwoord #7 Maart 08, 2005, 19:30:29
edit2Rapporteer  
Herkingen is (was) met heel veel windrichtingen super, van oost tot west kon je op herkingen terecht... Helaas dat er een haven en een dijk een beetje in de weg staan, dat maakt de spot een stuk gevaarlijker...
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #8 Maart 08, 2005, 20:08:41
edit2Rapporteer  
Goed bezig André!!!!

Zeker ook dat over stukkie zand. Heb er zelf immers al eens op de keien gelegen toen mijn trapeze afscheurde ^
F*ck Gravity

Berichten: 192
Antwoord #9 Maart 08, 2005, 20:18:17
edit2Rapporteer  
Uitsekend werk André en natuurlijk de NKV!!
Strandje zou idd helemaal "da bomb" zijn, alleen ga ik dan nog steeds niet met blote pootjes de Greef op! mij te risky.

Keep up tha good work!

John
lars

Berichten: 418
Antwoord #10 Maart 08, 2005, 21:15:18
edit2Rapporteer  
Dit is idd beter nieuws!
En wat betreft blote voetjes, liggen mij te veel verdwaalde mossels daar....

Al is een strandje wel super natuurlijk! 8)
~nick~
Gast
Antwoord #11 Maart 08, 2005, 21:16:37
edit2Rapporteer  
hey zeker top,
het een mooie spot om te kite surfen maar zoals huib zegt:bij oudorp. daar kan je prima kiten met oosterlijke wind mag het daar dan ook niet ? ben er wel al een paar keer geweest en het is ook een leuke spot om te kiten!!
maar in elkgeval succes
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #12 Maart 08, 2005, 22:07:17
edit2Rapporteer  
Zeker goed nieuws, Grevelingen dam wordt Grevelingen beach  8)  8)
Alleen dat stukje over Herkingen in combinatie met natuurgebied snap ik niet  ???  ???
En die giga jachthaven die 25 meter van het kite-strandje in Herkingen ligt met al die
verontreinigende motorbootjes is natuur(lijk) vriendelijker  Undecided  Undecided

Hoop op meer goed nieuws, keep us posted.
mark cab
Gast
Antwoord #13 Maart 09, 2005, 01:17:37
edit2Rapporteer  
Dit zijn de beter berichten

het strandje zou ook fijn zijn maar schoentjes blijf ik gewoon aanhouden anders liggen je poten helemaal open.
gr mark
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #14 Maart 09, 2005, 11:22:17
edit2Rapporteer  
Een strandje op de Grevelingendam zou inderdaad een uitkomst zijn. Of het er dit seizoen al komt weet ik niet, maar de heren van het recreatieschap onderzoek serieus de mogelijkheid en hebben er een voorstel voor gedaan. Ze zullen het gebruik van de spot de komende tijd goed in de gaten houden en op basis daarvan beslissen wat ze doen met de voorzieningen. Wordt vervolgd....

Wat betreft Ouddorp: de spot waar over gesproken wordt ligt midden in een natuur gebied/vogelrust gebied. Windsurfen/kitesurfen mag daar oficieel niet. Het is echter in de praktijk niet te controleren en niet te doen om het verbod te handhaven, vandaar dat je er regelmatig surfers ziet. Dat het niet mag is echter een feit. Ik schat de kans zeer klein dat deze spot ooit officieel kite gebied wordt.

Voor Herkingen zien we wel mogelijkheden, hoewel dit officieel ook in een natuurgebied ligt. Het gaat hier volgens mij echter om het stuk wat een kilometer of twee naar rechts ligt vanaf het strandje. Er is een groepje locals die daar bij de dijk start en volgens mij zitten zij echt middenin het natuur gebied. Het idee is om een zone aan te laten wijzen waar het kiten is toegestaan. Deze zone zou dan lopen van de blokkendam van de jachthaven tot aan waar de dijk aan de rechterkant een scherpe bocht maakt. De locals die daar achter varen zouden dan wel moeten verhuizen.

1 ding is zeker; we zijn met zijn allen verantwoordelijk voor het behoud van onze sport. Dit betekent dat bepaalde zaken gewoon goed geregeld moeten zijn en dat we ons daar vervolgens ook naar gedragen. Gelukkig gaat dat op heel veel plaatsen in Nederland goed.

Andre
NKV, regio Grevelingen
CautionRider
Gast
Antwoord #15 Maart 09, 2005, 12:27:38
edit2Rapporteer  
Relaxt Andre voor de info! ga zo door  8) 8) 8) 8)

groeten CautionRider Glenn
Quinten
Gast
Antwoord #16 Maart 09, 2005, 17:06:21
edit2Rapporteer  
heb wel eens gehoord dat ze al vaker zand hebben gestort op de grevelingendam, maar dit zand zou steeds wegspoelen...
Weet dus niets zeker! Alleen van horen zeggen!

 Greetz Quinten
Flakkee-John

Berichten: 782
Antwoord #17 Maart 09, 2005, 18:04:59
edit2Rapporteer  
Ik ben inderdaad 1 van de locals die op de dijk start. Inderdaad is er een stukje verder volgens mij een broedgebied, maar daar komen wij niet. Een paar honderd meter daarvoor begint het echt ondiep te worden. Hier is het maar een paar centimeter diep.

De spot op de dijk houden wij zelf ook schoon(laatste keer lagen er diverse plastic flesjes etc.)  De spot is er ook gekomen om de haven en de windsurfers te ontzien bij het strandje van Herkingen. En het voordeel met oa zuidenwind dat je gelijk kan varen zonder dat je voor het strandje aan het tobben ben.

Voor alle andere opties. Het is inderdaad mooi dat er een juiste plaats gemaakt wordt voor het kiten.
Echter in de bocht bij Battenoord is het ernstig ondiep. Ook hier moet je denken aan een paar decimeters

Ben benieuwd
Joren

Berichten: 664
Antwoord #18 Maart 09, 2005, 18:09:28
edit2Rapporteer  
Het gaat niet om battenoord, maar om het strandje tot de bocht van de dijk. Bij battenoord van volgens mij idd niet te varen, daar is het even ondiep als het vogelrustgebied aan de westkant van herkingen.
Flakkee-John

Berichten: 782
Antwoord #19 Maart 10, 2005, 00:09:00
edit2Rapporteer  
ok ik begrijp het dit houdt dus in dat er niet officieel gekite kan worden met zuiden wind

Ben benieuwd wat het gaat worden

 .^? ^
Joren

Berichten: 664
Antwoord #20 Maart 10, 2005, 15:59:50
edit2Rapporteer  
Jawel, het NKV ziet een kans om herkinen open te houden, dus kan je kiten met zuid, als herkingen openblijft...
Flakkee-John

Berichten: 782
Antwoord #21 Maart 10, 2005, 16:31:15
edit2Rapporteer  
ok beter nu de tijd nog


we'll meet again
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.