|
wolter
Gast
|
Waar ben jij dan verzekerd marc??????
|
|
|
Ondabeach
|
Ik vind het wel vreemd dat juist in deze zone les gegeven wordt door de Mistral surfschool, en je dus niet kan spreken van ervaren kitesurfers. Het kan natuurlijk zo zijn dat dit pas veranderd is. De toegeweze zone was gewoon te klein om les te geven en om te starten en te landen met alle gevaarlijke situaties van dien. Ik ben er de eerste week van september weer en hoop dat het een beetje geregeld is.
|
|
|
Mick
Gast
|
Gaan er nog Kitehighers naar L'Estartit/El Molino in september?
Van 13 - 23 september in Sant Pere Pescador (Da's er net boven) ...... Zoevend V4-tje...
|
|
|
Mick
Gast
|
Kortom: Het is weer Spanje........ Niemand weet hoe en wat en iedereen daar roept maar wat... Maaruh, kitesurfen verboden in heel Spanje? Da's natuurlijk heel vreemd als je weet dat Tarifa ook in Spanje ligt.....
|
|
|
|
Hey Mick,
Ben er van 10 tot 17 september. Als het niks is in Estartit kom ik daar naar toe. Sowieso kom ik wel is even kijken daar.
Was jij niet die gast die al zijn kites ging verkopen?
gr. Eric
|
|
|
Mick
Gast
|
Hey Mick,
Ben er van 10 tot 17 september. Als het niks is in Estartit kom ik daar naar toe. Sowieso kom ik wel is even kijken daar.
Was jij niet die gast die al zijn kites ging verkopen?
gr. Eric
Dat WAS zo maar ik kon het niet over m'n hartje verkrijgen.... Dus 12 september in het vliegtuig en hop naar Spanje... (Bij Ryanair doen ze trouwens geheel niet moeilijk over gear, ff 50 euries voor de heen en terugreis betalen en je mag 1 pakket gear meenemen wat ook nog eens 32 kg mag wegen) Kortom alle gear in m'n mega gearbag en meenemen die zut!!! We meelen tegen die tijd wel ff...
|
|
|
Paul
|
Mannen! Ik ben vannacht thuis gekomen uit Rosas of beter gezegd Sant pere Pescador. Anyway, ik heb het e.e.a. uitgezocht. Aangezien ik daar voor het derde jaar daar kom en ik het een top spot vind wil ik het met iedereen delen. Ik heb op camping Lamfora gezeten was wel 5 minuten fietsen naar de spot.
Ten eerste kiten is daar zo wie zo verboden. Ik heb een aantal spanjaarden gesproken die boetes hadden gehad maar blijkbaar gewoon door gaan met kiten. Er was er zelfs een die zich verzette en om die reden 3000 euro boete moest betalen.
Inmiddels heb ik bij verschillende bronnen informatie gehaald. De kitesurfschool ventilodor geeft aan dat ze nog bezig zijn met ontheffing. Ook de surfschool van Lamfora geeft aan dat het nog niet zover is maar nog in aanvraag is. De locale gemeente (overheid) wil wel kitesurfers de ruimte geven alleen die worden overruled door de landelijke overheid.
Opvallend genoeg zie je ongeveer op zaterdag of zondag 120 kites op het water en op het land bij het naaktstrand naarst de rivier de fluvia. Daar staat ook een bord kitezone, iets voorbij de camping LA GAVIOTA. Tussen camping Nautic Almata en La Gaviota. Zaterdag was het zo druk dat ik nauwelijks kon starten zo druk was het.
Er zijn nog twee andere spots, 1 bij La balleno en bij het strand La rubino (wilde strand) (naast empuriabrava.) Alleen op deze spots wordt het gedoogd. Het schijnt dat ze je dan ook van het water halen. Desondanks heb ik gasten gezien die toch voor Aquarius en Lamfora gingen kiten. Echt belachtelijk laag de kites over de mensen op het strand. Ik heb geen goed woord over voor die gasten. Blijkt dat veel mensen op het strand angst hadden en niet het water in durfde en terrecht.
Er zijn twee berichten in de krant over kitesurfen. Het komt wederom neer op het feit dat het nog niet toegestaan is. Er wordt niet opgetreden als je bij het strand La rubina en naakt strand en le balleno kite. Ik heb niets gelezen over ervaren kiters wel wordt er gesproken over een certificeren die de gemeente wil gaan instellen. Alleen ze zoeken nog naar de methode en een kiteschool waar deze certificering wordt uitgegeven. (Er wordt niet gesproken over een IKO cert.)
Verder heerlijk gekite geen problemen gehad. Onwijs gezellig daar, vooral als er zoveel kiters zijn. Zaterdag was echt super! Veel wind en onwijs veel tricks gedaan.
|
|
|
Rowin
|
Ik ga naar zelfde spott Paul! , op zelfde camping van 20 juli - 8 augustus (hangloose_kitesmiley)
(uiteraad bij kitezone!)
gr.
Rowin
|
|
|
|
caas
|
hoop dat je bij l'estartit kan kiten ga daar ook een weekje naar toe in de buurt. vorig jaar naar la ballena geweest, waar ik op dat kleine stukje les heb gehad. daar was het toen best druk en heb geen politie gezien. wil dit jaar weer even langs gaan bij la ballena, ben er tussen 2 en 10 augustus en heb 2 cabrinha's, BT en een nitro 17....
misschien tot daar....
Casper
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Nog even een foto van de Badguys genomen voor de kust van La Ballena bij de Kitezone als je ze ziet ,gelijk van het water af ,ook al vaar je bij de Kitezone ,ze sturen je van het water en als je pech hebt kost het je nog 180 euries ook nog
|
|
|
|
Bluecupra
|
Dus ook al vaar je binnen de kitesurfzone van La Ballena Allegre 2 kan de Guardia Civil je het moeilijk maken... Zie dan niet in waarom je met zijn allen op dat kleine stukje strand voor de Club Mistral bezig moet zijn....
Als je kan kiten en je weet waar je mee bezig bent is de kans op ongelukken erg klein (kan natuurlijk altijd). Vind het veel meer reeel dat ze beginners in een zone houden en de rest die kan varen gewoon hun gang laten gaan.
Jeffrey
|
|
|
Marc de Munnik
|
Jongens ik zit hier nu ook precies op dezelfde plek, het gaat allemaal goed al zit je maar op de goede plek dan is er niets aan de hand. www.kitestyle.nl met iedere dag nieuwe verslagen!
|
|
|