Bay of Roses - Costa Brava - 2 uur kiten; boete minimaal 180 euro met maximum va

Paul

Mei 27, 2005, 23:17:40
edit2Rapporteer  
Ik ga volgende week naar Rosas... echt zwaar balen. Dat is mijn Stek!!  Laten we hopen dat het wel meevalt, vorig jaar waren er ook enkele aanhoudingen. Weet iemand nog iets meer?

Bron:
http://www.kitesurf.nl/kitesurf-forum/read.asp?page=1&bericht=138301

Bay of Roses - Costa Brava - 2 uur kiten; boete minimaal 180 euro met maximum van 30.050,61 euro!

Afgelopen zomer naar Roses geweest naar Camping La Ballena Alegre 2, waar een kiteschool is van Club Mistral. Volgens lokale toeristenburo is er een officiele zone om te kiten bij de camping en is het voor de rest op de meeste plaatsen in Spanje verboden, tenminste dat zeggen ze. Na 2 uur op het water 2 grote politieboten voor mijn boardje die me naar de kant dwongen. Aan de kant 12 agenten die meteen je spullen in beslag namen na aan land te zijn gekomen. Er waren zelfs cameralui en journalisten om de boel vast te leggen en 's avonds op de tv te laten uitzenden. Kiten is tenslotte crimineel! 2 dagen onze spullen kwijt en vervolgens met excuses weer terug gekregen.

Helaas bleef het hier niet bij, deze winter 3 officiele aangetekende brieven. Hierin stond dat ik en de andere 4 kiters strafbaar waren omdat we (zogenaamd) zwemmers en andere badgasten in gevaar brachten. Na 10 dagen zou een rechtzaak worden opgestart. ANWB-rechtshulp was zo aardig om mijn belangen in deze te behartigen.

Uitslag: "slechts" een boete van 180 euro!
Volgens de spaanse advocaat moeten we dit maar accepteren omdat dit een minimale boete is gezien het feit dat het kon oplopen tot in 30.050,61 euro!

Om nog klanten voor deze zomer te redden hebben ze op de site van de camping gezet dat het officieel toegestaan is. Trap hier dus niet in want het is niet toegestaan!

Lang leve de officiele kitestranden van Spanje!

http://www.lizelot.nl/spain/180_euro.html
D1is

Antwoord #1 Mei 28, 2005, 00:08:25
edit2Rapporteer  
wat een onzin, waarom plaatsen ze die boorden dan daar?
bce

Antwoord #2 Mei 28, 2005, 00:25:20
edit2Rapporteer  
Heb daar vorig jaar half juli ook gevaren alle dagen en heb er verschillende keren de guardia civil zien langsrijden aan de parking maar ze hebben er nooit een opmerking op gegeven. Ook Spanjaarden waren in St pere bezig in het weekend en die wisten van niks. Ik vrees dat jullie gewoon pech hebben gehad. Ter hoogte van de monding van de fluvia kan je perfect varen zonder iemand in de weg te zitten. Ik ga in ieder geval dit jaar terug.
Ondabeach

Antwoord #3 Mei 28, 2005, 02:25:19
edit2Rapporteer  
Ik heb vorig jaar met de directie van La-Ballena gesproken na een akkevietje met de eigenaar van de kite school daar.
Hij heeft toen gezegd dat de camping een officiële vergunning heeft voor de daar aanwezige kite zone.
In de periode juli heb ik geen  P)  P)  P) gezien.
b.v.o

Antwoord #4 Mei 28, 2005, 10:13:50
edit2Rapporteer  
in blanes waren ze vorig jaar ook bezig ik heb geen agent gezien dat was eigenlijk tussen malgrat de mar en blanes op zo'n naaktstrand maarja enigste wat er kwam waren kiters.
dus daar mocht het.
Bluecupra

Antwoord #5 Mei 28, 2005, 11:12:39
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar eind mei/tot medio juni geweest op La Ballena Allegre 2. De enige keer dat ik niet buiten de kitezone heb kunnen varen is toen met de PWA wedstrijden. Verder heb ik altijd zonder problemen kunnen kiten. Ga aanstaande vrijdag voor drie weken weer terug, kan niet wachten. Wat ik gehoord heb van een medwerker van de camping is dat diversen mensen van het bestuur van de camping "hoge" vrienden in de politiek hebben, daarom hebben ze een vergunning om te mogen kitesurfen.

Jeffrey
Ondabeach

Antwoord #6 Mei 28, 2005, 11:22:38
edit2Rapporteer  
Ja klopt Jeff.. ze hebben laten we zeggen goede afspraken kunnen maken.    Ik ga er begin september heen.
Ik zou wel willen weten welke periode Leo of Lizelot daar is geweest. Toen ik er was vorig jaar hadden ze geel lint gespannen met de tekst "danger kitezone". Als je over het strand liep moest je er echt overheen stappen.
Bluecupra

Antwoord #7 Mei 28, 2005, 11:34:21
edit2Rapporteer  
Denk wanneer je er in Juli / Augustus bent en het er super druk is ze ook strenger zullen zijn. Denk de periode dat ik ga het meevalt. Gezien de drukte de afgelopen jaren (zeker in het weekend) wil ik er niet eens zijn in de maanden juli/augustus.

Jeffrey
Rowin

Antwoord #8 Mei 28, 2005, 13:14:15
edit2Rapporteer  
Ik wel  jeffrey  :Smiley Wink

gr.

Rowin
Marc de Munnik

Antwoord #9 Mei 29, 2005, 10:45:52
edit2Rapporteer  
Ik ben er ook rond juli ik hoop dat dit allemaal meevalt!
Bluecupra

Antwoord #10 Mei 29, 2005, 11:10:43
edit2Rapporteer  
Als ik terug ben zal ik mijn ervaringen posten  .^ @#$

Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #11 Mei 29, 2005, 19:48:04
edit2Rapporteer  
Chips!

Ik zit er vanaf 8 juli... P)
walker

Antwoord #12 Mei 30, 2005, 10:07:08
edit2Rapporteer  
Ben er vorig jaar begin augustus geweest, ben wel een keer aangesproken door een officieel uitziende gast maar, die liep weer verder.
De kite zone bij balena alegre 2 is wel voor gevorderde, je hebt een ruime zone op het land, maar slechts een meter of 50, max 100 om het water op te gaan en uit te varen.

Helaas heb ik voor dit jaar al een aanbetaling gedaan, anders had ik naar een andere bestemming gezocht.

Wel tof dat er veel kitehighers daar op vakantie gaan, misschien een idee om daar wat stickers van kitehigh.nl in of op de shop te plakken. en natuurlijk op je board dan kunnen e elkaar nog herkennen.
Marc de Munnik

Antwoord #13 Mei 30, 2005, 17:08:55
edit2Rapporteer  
Ik zal wel even een sticker achter laten daar, Ik ben er van eind Juli tot begin augustus..! Mij herken je uiteraard vast wel (windwing).
xray

Antwoord #14 Mei 30, 2005, 17:33:52
edit2Rapporteer  
Eind juli tot begin augustus? 31 juli tot 1 augustus, zo hey dat is een lange vakantie? ;-)
Antwoord #15 Mei 30, 2005, 17:56:30
edit2Rapporteer  
Gaan er nog Kitehighers naar L'Estartit/El Molino in september?
Rowin

Antwoord #16 Juni 03, 2005, 19:02:10
edit2Rapporteer  
Gaan er nog Kitehighers naar L'Estartit/El Molino in september?

Ken wel een beginnerde kiter die naar L'Estartit gaat. ( als je msn ofzo wil.. vraag het dan mar )

Gr.

Rowin
kitehenkie
Gast
Antwoord #17 Juni 11, 2005, 10:55:11
edit2Rapporteer  
Marc is een beetje in de war, verkering denk ik, hij gaat met ons mee van 1 juli tot 14 juli!!
Mij herken je aan die lange slanke jongen van 2 meter 05, ik zie jullie!
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #18 Juni 11, 2005, 11:30:48
edit2Rapporteer  
...dan zie ik jullie vanaf 8 juli daar wel ergens... @#$
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #19 Juni 12, 2005, 14:03:33
edit2Rapporteer  
hallo ik kom al 6 jaar op camping La Balllena Alegre 2 en ben vanaf 1 augustus ook weer daar ,Het is zo dat de directie van de camping afspraken heeft gemaakt met de locale Politie, maar de nationale politie ( de guardia civil ) die heeft een heel ander beleid ten opzichte van Kitesurfen,Die halen je van het water af , en deelt ook al bekeuringen uit Ook als je in de zogenoemde Kitezone aan het kiten bent.,Ik werd vorig jaar ook al van het water gehaalt..
bce

Antwoord #20 Juni 12, 2005, 14:15:37
edit2Rapporteer  
Ter hoogte van het naakstrand wordt het toch gedoogd door de guardia civil. Ik heb ze daar vorig jaar verscheidene keren zien rondrijden met hun jeeps en ze hebben nooit opmerkingen gemaakt of mensen van het water gehaald. 
Flakkee-John

Antwoord #21 Juni 12, 2005, 18:48:55
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het deel naaktstrand een maar meter van mijn camping af nl La gavaviota
Kan iemand dat bevestigen. Er heeft namelijk een keer een luchtfoto op Kitehigh gestaan. Heeft iemand deze nog?

www.lagaviota.com

van 23 juli tot met 6 aug zit ik op deze camping
bce

Antwoord #22 Juni 12, 2005, 21:24:33
edit2Rapporteer  
Als je de luchtfoto bekijkt op de site moet je links richting de monding van de fluvia. Daar ligt het naaktstrand.
Elisabeth
Gast
Antwoord #23 Juni 26, 2005, 11:37:39
edit2Rapporteer  
hallo ,ik ben dus geen kite surfer maar ben wel naar la ballena alegre 2 geweest.
Ze hebben daar een apart stuk strand waar je inderdaad mag kite surfen.
Voor badgasten zoals wij best leuk om te zien.
Er zijn dan ook verschillende mensen van dat stukje strand gestuurd die daar met hun handdoekje wilden gaan liggen.
Staan ook borden maar sommige zijn dus blind.
Als je gaat dan wens ik jullie veel plezier.
Elisabeth
Marc de Munnik

Antwoord #24 Juni 26, 2005, 12:35:32
edit2Rapporteer  
http://www.kiteexperience.com/.. linkje..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.