ES
Geen avatar
Berichten: 289
|
12,5% korting is weinig. Ik kreeg 20% korting op kite en board en gratis verzending en betaling aan huis. Rhino 5 10m en Jaime Pro Medium 1390 euro samen.
|
|
|
bill
Gast
|
10% is normaal in nederlandse shops - als je een beetje vaste klant bent
|
|
|
|
slufterhufters.com
Berichten: 6021
|
We zullen zien als je iets aan je spullen krijgt qua garantie.
En geloof me ik zie af en toe zeer teleurgestelde mensen in de winkel, of wij het probleem kunnen oplossen want in Duitsland werken ze niet mee.
Maarja je kan de gok nemen.
Tevens heeft het niks te maken met kunstmatig de prijs hoog houden, er zijn vastgestelde prijzen, en daar doet elke zaak aan mee. logisch.
Een kite kost nu eenmaal die prijs.
Wordt altijd zo moe van mensen die het maar heel gewoon vinden dat we ze flinke korting geven, de marge op een kite is niet hoog voor een winkel. Met elk ander artikel betalen ze gewoon de prijs die op het kaartje staat, maar met kites lopen ze over 5 euro te janken.
Iedergeval plezier met je aankoop.
|
|
|
Silversurfer1
Berichten: 383
|
op die 1350 kun je zeker nog 200 eutjes afsnoepen bij nederlandse shops. dus voor 150 euri verschil ga jij het risico lopen dat ze moeilijk gaan doen qua garantie? en ga je dan die kite weer per post terugsturen? kost je weer geld. bovendien moet je nog een tijdje wachten voordat je de kite in huis hebt en (als het goed is) kun je bij nederlandse shops je kite direct meenemen en meteen gaan varen ;-)
|
|
|
kootsie
Berichten: 444
|
Er is in nederland gewoon een grote afzetmarkt voor dure kites met service verhaal.
Wil je dat dan koop je hier, wil je dat niet dan koop je daar.
|
|
|
robster
Gast
|
Zoals met zo veel produkten in nederland zijn we ook met de kites veel te duur.
De shops willlen gewoon een te grote marge niets meer niets minder.
Het is een kwestie van tijd dat de prijs stunters ook in ned voet aan de grond gaan krijgen.
|
|
|
robster
Gast
|
Een ander argument waarop het goedkoper kan in ned is die zgn subsidies(sponser activiteiten) aan een bep groep kiters die er voor zorgen dat het bij een andere groep terug gehaald moet worden.
|
|
|
slufterhufters.com
Berichten: 6021
|
Dus jullie kopen ook merklose kleding, want met elk merk kleding dat je koopt loop je reklame te maken en je hebt daar nog flink voor betaalt ook. De merken lachen zich krom.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Het is toch vreemd dat de Europese importeur van een aantal merken in Nederland zit? Lees maar eens op de Duitse fora of in de kitemagazines. Daar hebben ze het altijd over wachten op kites uit Nederland. O.a. van Naish weet ik dat het zo is, ik heb in Brazilie nl. teamriders van het Naishteam gesproken die zaten te wachten (toen) op hun nieuwe Torch kites. Des de vreemder is het dat de prijzen lager zijn in Duitsland!? En dat verschil zit hem niet in het BTW verschil. Idd. een goed argument om je kite hier te kopen is de garantie afhandeling, dat is met zoveel dingen die je via internet besteld. Feit blijft dat de importeur eindverantwoordelijk is en toevallig in Nederland zit. En we hebben het hier niet over €150 euri, maar dikke €300,- > En dan nog: €150,- was ooit een dikke 330 gulden!!! Je zou het maar kado krijgen En dat verhaal over die marges: waarom kunnen ze in de uitverkoop tegen het eind van het seizoen wel voor korting weg? Ga mij niet vertellen dat alle winkels daar verlies op maken (zo hoog is die korting ook nooit overigens) Idd. valt het me ook op dat de prijzen en aanbiedingen dicht bij elkaar in de buurt komen.
|
|
|
semen
Berichten: 294
|
Ik ben het met de stelling eens dat kitemateriaal relatief duur is echter ik geloof niet dat de marges voor de shops in Nederland hoger liggen dan in het buitenland, oftewel kiteshops hier verdienen niet meer dan shops in het buitenland. Ik heb ook overwogen om mijn materiaal in het buitenland te kopen maar heb dit bewust niet gedaan voor de service en garantie en omdat ik vind dat dit zijn prijs mag hebben. Als ik bij mijn aankoop goed geholpen wordt door een verkoper en ik ga met een goed gevoel weg uit die zaak mag dit best wat meer kosten dan wanneer ik hetzelfde zou bestellen via internet.
Ik heb de afgelopen maanden een aantal schadegevallen gehad en ben dan ook blij dat ik m'n materiaal bij een lokale shop heb aangeschaft. Binnen no time stond ik weer op het water en problemen werden snel, adequaat en kostenloos opgelost ( nog bedankt voor de service Siem ). Hier betaal ik dan graag wat meer voor zonder dat ik het idee heb dat de shop daar onevenredig veel aan verdiend.
succes
|
|
|
~Dirk~
Berichten: 633
|
Misschien is de importeur dan wel de schuldige
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Siem is top, daar kom ik ook altijd Maar niet overal krijg je zulke service. Ook bij sommige Nederlandse shops niet, zo valt er wel eens te lezen op de forums. Vaak is dan altijd de importeur degene die voor vertraging zorgt. Moet je eens kijken wat er gebeurt als je je kites in Duitsland gaat kopen. Lees oude threads na over hoe lang men dan hun kite kwijt is. Zonde met al die wind van de afgelopen tijd! Maar dat neemt nog niet weg dat het prijsverschil erg groot is. Als de winkels geen grote marge voor hun rekening nemen (en dat denk ik ook anders zouden er echt wel prijsstunters zijn), hanteert de importeur dan hogere prijzen voor NL? Hogere invoerbelasting? Ik kan me er niets bij voorstellen.
|
|
|
|
peterb
Berichten: 380
|
@Miauw: Wettelijk vastgestelde prijzen!! Belachelijk argument dit is absoluut verboden in Nederland (neigt naar kartelvorming), je praat over verticale prijsbinding wat niet toegestaan is, wellicht moeten we eens een mailtje sturen naar de NMa: NMa: verticale prijsbinding niet toegestaan 28-02-2005 Leveranciers mogen afnemers (zoals supermarkten) niet verplichten om een vaste of minimumverkoopprijs in de richting van consumenten te hanteren. Verticale prijsbinding is verboden volgens de Mededingingswet. Dit stelt de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) naar aanleiding van diverse vragen en reacties op de rechterlijke uitspraak in het kort geding tussen koekfabrikant Peijnenburg en Albert Heijn. Supermarkten zijn vrij om hun eigen prijzen te bepalen, aldus de NMa. Indien leveranciers een supermarkt dwingen een bepaald vast of minimumprijsniveau te hanteren, beperkt dit de supermarkt in zijn concurrentiemogelijkheden. Prijs is immers de belangrijkste concurrentieparameter. Ook prijsbinding waarbij een leverancier een bepaald prijsniveau tracht af te dwingen door bijvoorbeeld sancties, vertraging of opschorting van leveringen of beëindiging van overeenkomsten is op basis van de Mededingingswet verboden. De NMa houdt toezicht op de naleving van de Mededingingswet. De civiele rechter is eveneens bevoegd om het mededingingsrecht toe te passen en mee te wegen in zijn oordeel. Het kort geding tussen Albert Heijn en Peijnenburg vond plaats in het kader van een civielrechtelijke procedure. De NMa benadrukt dat zij geen oordeel velt over deze zaak. De NMa is alert op mogelijke overtredingen van het kartelverbod. Supermarkten die aanwijzingen hebben dat hun leveranciers verticale prijsbinding hanteren, kunnen dit doorgeven aan de Informatielijn van de NMa (tel. 0800-0231 885, e-mail: info@nmanet.nl). Bron: NMa @Silversurfer: Serviceverhaal is zeer afhankelijk van dealer. Vriend van mij kocht vorig nieuwe kite bij zaak aan het veluwemeer, kite ontplofte 2de x varen in de lucht, moest 4 weken wachten op krijgen nieuwe kite!!!! By the way, goedekope zaak zit in koln en is slechts 2,5 uur rijden @wake-kiter: kijk de aanbiedingen maar eens op alle internetsites van de nederlandse dealers, deze zijn zo goed als allemaal hetzelfde; dat betekent dat waarschijnlijk de importeur de prijzen voorschrijft!!!
|
|
|
MrRippey
Berichten: 524
|
De prijzen die de importeur opgeeft zijn adviesprijzen en geen vaste verkoopprijzen dus het kartel verhaal klopt niet in deze beschouwing -> ->
|
|
|
peterb
Berichten: 380
|
en waarom hanteert dan iedereen de adviesprijzen en zijn alle aanbiedingen bij alle zaken bijna hetzelfde? Trouwens bij die zaak in Noord-Holland vertelden ze tegen mij dat ze de kites niet lager mochten aanbieden omdat ze anders gezeik met de importeur kregen.
|
|
|
storm
Berichten: 349
|
Ik snap dat je enthousiast bent, maar we willen er geen reclame topic van maken. Edit: Arjan
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
@peterb, ik zeg juist dat het mij ook opvalt dat al die prijzen, inclusief aanbiedingen, wel erg op elkaar lijken, te verdacht veel zelfs. %proost% %proost%
Ik kan je een mooi verhaal vertellen van een collega die veel buggy rijdt. Hij koopt zijn kites altijd bij een Nederlandse webwinkel (waar je ook langs kunt gaan als je wilt), Toevallig verkopen ze daar ook kiteboard kites. Deze webwinkel zat altijd behoorlijk onder de "adviesprijs" van te importeur, zoals deze in de catalogus staat van de importeur.
Vorig jaar is deze webwinkel gevraagd de prijzen naar de "adviesprijzen" bij te stellen, op straffe van stoppen met leveren. Klinkt niet erg als een vrije markteconomie.
Maar de kites zijn niet overal goedkoper. In tegendeel, ik was vorig jaar in tarifa en de prijzen waren nagenoeg gelijk.
|
|
|
|
zwitselaar
Gast
|
onzin die dikke prijs verschillen
Net zoals met auto's ff lekker die BPM als enigste in europe ach wat is 10000 euro nou op 30000 pfffff --> de prijsverschillen moet glad gestreken in Europa Ja uiteraard want auto's worden/werden bijna het goedkoopst aan Ned geleverd (oja komt nog YEEEEEH BPM bij) Dus dit is ook terecht???
Achterlijk dat we in Ned meer moeten betalen t kan gewoon voor dezelfde prijs of het extra geld naar de kiteshops gaat betwijfel ik. Maar dat we 30% meer moeten betalen??????
@miauw -->die kite kost nu eenmaal die prijs eeeeehhh ff denken NEEEE dat zie je toch in Duitsland en die merkkleding -->je koopt toch dezelfde spullen voor een andere PRIJS
Yep ff lekker wat frustratie
|
|
|
GerritNL
Gast
|
Prijzen verschillen per land en per winkel. Hangt natuurlijk gewoon af van de marge en de kosten van de winkel. On-line shops kunnen over het algemeen veel goedkoper verkopen dan een "echte" winkel omdat een webshop geen hoge winkelhuur heeft, geen personeel, geen dure inrichting, etc. etc. Maar je mag van een webshop wel de zelfde service verwachten als van een winkel. Voor wat garantie in het buitenland zal deze hetzelfde moeten zijn als in Nederland. Alleen in de praktijk verschilt dat nogal.
|
|
|
rocket man
Berichten: 1330
|
Een ieder moet voor zich zelf bepalen, wat ie wil betalen voor aanschaf en goeie service, dat is het verhaal van de markt. Als je besluit om 300Euro minder voor de aanschaf in het buitenland te betalen accepteer je het risico van een slechte serviceafhandeling. Als het risico materialiseert is het jouw pech en heb je geen reden om te zeuren.
|
|
|
Mario
Berichten: 111
|
wat dezelfde aanbiedingen betreft,er wel eens aan gedacht dat al die kites zo goed als tegen dezelfde prijs zijn ingekocht ,daar doen ze dan nog een kleine marge op en zo komen ze allemaal zo'n beetje aan dezelfde prijs.
|
|
|