Farla en hun klachtenafhandeling

Rop
Gast
Antwoord #25 Juni 15, 2005, 14:10:09
edit2Rapporteer  
Ik zie dat mijn verhaal hier en daar in twijfel wordt getrokken, maar is helaas toch echt waar. Ik zal vanavond even kijken of ik wat fotootjes kan posten om mijn verhaal kracht bij te zetten.

Ik ben redelijk geweest en de gezonde discussie aangegaan met Farla, en zij hebben deze gesmoord met deze actie, die op geen enkele manier goed te praten valt.

Mijn ervaring met Farla was tot dusver ook redelijk goed, snel en goedkoop. Ik loop hier niet te roepen dat jullie niet meer naar Farla moeten gaan, ik post hier alleen deze ervaring met ze, doe er mee wat je zelf wilt.

Rob
stephan1
Gast
Antwoord #26 Juni 15, 2005, 14:11:48
edit2Rapporteer  
Precies.
Wie zegt dat die gast niet een verschrikkelijke  ^is
fuck gravity

Berichten: 463
Antwoord #27 Juni 15, 2005, 14:17:19
edit2Rapporteer  
het wil niets zeggen als er mensen zijn die goeie ervaringen hebben dat zoiets niet kan geburen
Arthur
Gast
Antwoord #28 Juni 15, 2005, 14:18:49
edit2Rapporteer  
Nou, Peet oke mijn °lange° verhaal dan ook maar .. ;-)

Heb begin dit jaar me kite naar Farla gebracht om 5th element erop aan te brengen.
Zo gedaan een klaar voor 35 euries, ik blij  8)

Ben 2 sessies later, ff moe leg me kite op de kant en ga ff van het voorjaar zonnetje genieten...
10 minuten later BANG !
Leading edge van de zgan AMP 8.7 over 50a60cm uitgescheurd,  Sad
Ik dacht nahja kite is naar de garen..
Vind ik op Hanglos iemand die dat ding voor 30 Euries kan fixen relaxed toch Smiley
Was wel een reisje naar Friesland, maar moest toch net heel vervelend weekje kiten op Terschelling  ;D
Die gozer neemt hem aan en had al gemaild dat ik hem waarschijnlijk te hard had opgepompt,
was niet het geval wist ik zeker, maar verder niet op ingegaan.
Enfin weekie later mailt hij mij  : wie heeft er aan je kite een 5th gemaakt  ?
Ik gemailt Farla gemaakt hoezo .. ?
Hij meldde mij dat de kite hiervoor was opengehaald, en achter het sticksel was dichtgenaait.
Dus als je de kite oppompt de oude sticksel gespannen staat over de leading edge.
Oftewel stuk of honderd minigaatjes in mijn leading edge..
Mmmm... dat verklaart een hoop, je begrijpt ikke niet blij  ^
Paar weekjes gewacht, mijn woede gedaald, en ik naar Farla..

Ik wacht rustig op mijn beurt totdat Peter me komt helpen.
Hij zegt wat mag het zijn.
Ik kijk hem halflachend aan en zeg ik ben een ontevreden klant.
Z'n kop verdraait, en ik zeg lees svp deze mail even door, dan begrijp je wel waarom.

Hij het verhaal door gelezen en toen barste hij los !
.
- Amp is een nikskite dus tsja dan krijg je dat..
- Als je een 5th laat maken dan krijg je dat (heeft hij mij niet voor gewaardschuwd)
- Of ik wel goed bij me paasei ben om zo te beginnen : `ik ben een ontevreden klant.`
  Dit laatste herhaalde hij wel 5 x ofzo
- Ik had eerst naar hem moeten komen voordat ik de kite naar Friesland bracht.
  Daar heeft hij zeker een punt maar ik had geen idee dat het evt. met de 5th te maken zou kunnen hebben.
  dit melde ik hem maar daar had hij geen boodschap aan.
- Ohja ik zou wel gelogen hebben en de kite laten crashen etc.
  Etc. etc.

- Ook zeikt hij het werk af van degene die de schade heeft gemaakt.
  Idd. zijn daar misschien ook wel punten ter verbetering in te vinden.
  Maar was dat de discussie  ?

Oftwel ik ben een grote idioot.
Nou, ook daar heeft hij een punt hahaha
Nee, zonder gein, hij ging alleen maar in de aanval.
Ik kwam daar niet om het onderste uit de kan te halen.
Ik wou dit alleen met hem doorspreken
Iedereen maakt tenslotte fouten, de rest komen wel wel uit.

Zo ga je gewoon niet met je klanten om, en dat was mijn grootste ergenis  >Sad
Als hij had gezegd tsja idd. misschien niet goed gegaan maar volgende x mats ik je wel.
Dan was ik allang blij geweest.
Ben maar vriendelijk gebleven en me af laten zeiken en ben afgedropen.
Kan zo héérlijk slaafs zijn he  Wink

Heel jammer, want ik bracht me trapezes altijd en dat deden ze goed.
Maar als het erop aankomt met een probleempje you are nobody !

ppfff lang verhaal sorry  :-*
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #29 Juni 15, 2005, 14:29:00
edit2Rapporteer  
Kijk voor dit soort dingen heb ik dus een rechtsbijstandverzekering....

Ik heb zelf geen bal verstand van juridische zaken en ik denk ook niet dat ik zo`n geval van dat ze je zeil beschadigen niet kalm zou kunnen blijven

1 ding zou ik zeker wel weten , ik zou het er niet bij laten zitten, als het echt zo is dan gaan ze voor de bijl, grroot en bekend bedrijf of niet

- rechtbijstandverzekering
- rechtswinkel
- aangifte van vernieling ( ze hebben nooit dit recht, daar hoef je geen jurist voor te zijn )
- consumentenbond
- kassa
- ed... ed...

er zijn zat mogelijkheden om je gelijk te halen, en je ziet door meerdere verhalen dus dat hetneit helemaal op zichzelf staat dit soort gedrag...

leve het internet, ik denk dat dit hun hoe dat ook klanten gaat kosten......

grtz marcel
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #30 Juni 15, 2005, 14:54:22
edit2Rapporteer  
Misschien dat iemand de moeite kan nemen om contact op te nemen met Farla om hun kant van het verhaal te horen.
Dit is zeker geen reclame voor hun en ik denk ook niet dat ik me kites nog daarheen breng.
Maar ik ben toch benieuwd naar hun reactie.
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #31 Juni 15, 2005, 16:05:29
edit2Rapporteer  
Misschien dat iemand ze kan bellen en zeggen dat er een topic op kitehigh open staat en of ze zich even binnen deze discussie willen mengen?
rene!

Berichten: 140
Antwoord #32 Juni 15, 2005, 16:54:07
edit2Rapporteer  
ik had al wel vaker slechte dingen gehoord over farla, maar dit slaat alles ^
Harm

Berichten: 865
Antwoord #33 Juni 15, 2005, 17:09:13
edit2Rapporteer  
waarom nemen jullie  het nou allemaal op voor farla, er zijn nou al 3 mensen die daar als beesten behandeld zijn. ze kunnen daar gewoon niet met klanten om gaan dat zie je nu wel!!!
rene!

Berichten: 140
Antwoord #34 Juni 15, 2005, 17:11:33
edit2Rapporteer  
inderdaad harm heeft gelijk ->
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #35 Juni 15, 2005, 17:26:18
edit2Rapporteer  
Daarom ga ik daar dus noooit heen !!! Ik heb nog nooit schade gevaren (even afkloppen) maar als ik het een keer vaar weet ik nu wel zeker dat ik daar echt van me'n levensdagen niet heen ga. Ik sta echt te klapperen met me oren als ik dit lees.. Klant is koning toch? Ag ze moeten maar zien ze komen er vanzelf wel achter waarmee ze bezig zijn.
Wat is internet toch een heerlijk medium Smiley
Nomaad
Gast
Antwoord #36 Juni 15, 2005, 17:28:57
edit2Rapporteer  
Mmm dit gaat natuurlijk een keer fout aflopen.  Als ze echt zo slecht met klanten omgaan trekken ze uiteindelijk aan het kortste eind. Minder klanten en als het tegen zit voor ze een verbouwde tent inclusief medewerkers!!!! Niemand pikt het als ze je kite of zeil van tig euro ff aan stukken knippen!!
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #37 Juni 15, 2005, 17:30:05
edit2Rapporteer  
Hot Topic dit!!
Ik heb zelf 2 kites naar Farla gebracht een maand of 3 geleden voor 5th element, netjes geholpen, dezelfde dag nog gefixed omdat ik daar om vroeg of dat dat kon.
Ook was mijn LE van mijn kleinste kite gelijk nog verstevigd omdat deze er al wat gaar uitzag (ARX uit '00/'01)
Maar als ik deze verhalen hoor... K weet het niet.
Ik weet dat ook windsurfshops zeilen naar Farla brengen ivm met de goede kwaliteit en service.

Moet ik eerlijk zeggen dat ik het in eerste instantie NIET eens ben met de mening van de kerel die voor zijn windsurfzeil kwam. Het is beter het gehele paneel te vervangen gezien de krachten die daar op het zeil komen te staan. Trek jij je zeil maar eens aan voor flink overpowerede condities, als er ergens kracht op komt is het daar wel. Maar dat is natuurlijk geen normale reactie van Farla als dit verhaal verder klopt.
Lijkt wel of ze te lui zijn om dingen uit te leggen en normaal te vertellen hoe zei denken dingen te reparen.
Daar zijn ze specialist voor toch?

We wachten af... Hopelijk heb ik voorlopig nix te fixen!
Otto

Berichten: 416
Antwoord #38 Juni 15, 2005, 17:35:42
edit2Rapporteer  
Door een topic op kitehigh wordt ff zeilmakerij Farla naar de klote geholpen  ;D
Terecht trouwens als ik de verhalen hoor (en als ze waar zijn).
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #39 Juni 15, 2005, 18:26:34
edit2Rapporteer  
Nou dat verhaal van 5th slaat alles weer. Ik ben zelf een keer naar friesland bij zeilmakerij Sterk geweest, oude Gaastra zeilmaker. Maar die heeft dus even mijn Aero 1 die destijds in het riet gevallen was en erg veel gaten bevatten GRATIS gemaakt terwijl ik die gasten niet eens ken. Om even een positieve slag in dit topic te brengen.  ;D

Ben erg benieuwd of Farla uberhaupt zal reageren op dit topic.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #40 Juni 15, 2005, 18:39:13
edit2Rapporteer  
Sow gratis ?? Dat is pas service en een stukje klantenwerving !!!
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #41 Juni 15, 2005, 19:17:11
edit2Rapporteer  


Ben erg benieuwd of Farla uberhaupt zal reageren op dit topic.

Die gasten hebben niet eens een pinautomaat, laat staan Internet!
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #42 Juni 15, 2005, 20:05:31
edit2Rapporteer  
Heftige verhalen! Persoonlijk heb ik een goede ervaring met Farla.
Wanneer een andere reparatie noodzakelijk is dan dat er afgesproken is dan had Farla contact op moeten nemen met de klant om dit door te spreken. Farla d.m.v. internetsites zwart maken is ook niet netjes en je schiet er ook nog niets mee op. Wanneer Farla regelmatig slecht werk leverd gaan ze vanzelf wel failliet. Wanneer je overtuigd bent van je gelijk dan win je de zaak uiteindelijk toch wel, evt met of zonder rechtzaak .  Dagelijks stijgen en landen er meer dan 250 vliegtuigen op van Schiphol, dit hoor je nooit, wanneer er een vliegtuig neerstort in de Bijlmer dan staan de kranten er vol mee!
Rop
Gast
Antwoord #43 Juni 15, 2005, 20:15:16
edit2Rapporteer  
Even mezelf citeren:

"Mijn ervaring met Farla was tot dusver ook redelijk goed, snel en goedkoop. Ik loop hier niet te roepen dat jullie niet meer naar Farla moeten gaan, ik post hier alleen deze ervaring met ze, doe er mee wat je zelf wilt"

Ik ben alleen de nette discussie met ze aangegaan en heb ze ruim de kans gegeven om er op een volwassen manier uit te komen.  
Ik doe hier alleen zo oprecht mogelijk verslag van hetgeen er vanochtend gebeurd is, als ik Farla daarmee zwart maak is dat de schuld van hun eigen handelingen vanochtend.

Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #44 Juni 15, 2005, 20:15:53
edit2Rapporteer  
maar toch wil ik hun mening wel eens horen en hun kant van het verhaal
 heeft iemand hun email miss?? .^
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #45 Juni 15, 2005, 20:17:54
edit2Rapporteer  
Hoezo zwart maken via het internet niet netjes? Het is het medium van de toekomst .. laat ze maar in deze discussie mengen.,.
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #46 Juni 15, 2005, 21:01:46
edit2Rapporteer  
He Tom, wanneer iemand jou op internet aan de schandpaal zou nagelen hoe zou jij je voelen??? Internet is een medium waar je gebruik en misbruik van kunt maken. Wanneer je in je recht staat dan win je toch wel! Wanneer Rop zijn verhaal klopt, en zijn verhaal klinkt zeer geloofwaardig dan wint hij gewoon een evt rechtzaak en is deze rancuneuze topic niet nodig.
Rop in ieder geval succes en bel die gasten gewoon nog ff.

P.S. ik heb niks met Farla te maken en hoop op een goede afloop voor Rop!!!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #47 Juni 15, 2005, 22:07:16
edit2Rapporteer  
Hoor en wederhoor zou ik zeggen, het zal niet de eerste keer zijn dat er een verdraaide weergave van de werkelijk gegeven wordt. Er zijn duidelijk ook emoties in het spel.

Tot nu toe was er altijd alleen maar lof hier op het forum over Farla.
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #48 Juni 15, 2005, 22:31:46
edit2Rapporteer  
Nou jongens is het niet hoog tijd dat een www.kitehigh.nl journalist bij Farla langsgaat en hun hierover
interwiewt?!

Van mij heeft Farla tot dusver alle credtis, ik ben al 3-4  keer daar gewoon goed geholpen. Maar ja, ik wil het wel weten als ze geen verantwoordelijkheids gevoel hebben...

Het voorval is erg vervelend, dat niet, maar ja, iedereen maakt fouten en is dan makkelijk hoog in de boom (of plafond) te krijgen.
peterb

Berichten: 380
Antwoord #49 Juni 15, 2005, 22:44:16
edit2Rapporteer  
Waar mensen werken worden fouten gemaakt, ook bij Farla en ook bij kiterepair (reparatie scheurde gelijk 1e keer kiten weer open, maar ze hadden me van te voren hiervoor wel gewaarschuwd) en daarnaast kunnen ze van ijzer geen goud maken, maar belangrijkste voor klantgericht bedrijf blijft toch:

- klanten voor reparatie aangeven wat haalbaar en/of risicovol is
- bij andere dan vooraf aangegeven reparaties de klant bellen
- bij klachten deze serieus nemen en proberen tot overeenstemming te komen

Met name deze laatste is voor elk bedrijf van levensbelang, aangezien 1 ontevreden klant veel meer schade aanbrengt dan 4 tevreden klanten. Uiteindelijk zal onze vrije markteconomie dit dus wel oplossen, klanten blijven weg en nieuwe spelers krijgen kans op de markt.

Recentelijk heb ik zelf bv. een zeer goede ervaring (kite binnen dag gerepareerd) gehad met www.kitereparatie.tk.

Dus Farla, indien je dit leest, zou ik mijn personeel maar eens op een training sturen hoe je met professioneel met klanten moet omgaan. Fouten kan iedereen maken, maar het gaat erom hoe je dat oplost!!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.