|
|
rene!
|
al die touwtjes aan je kite zijn wel een beetje niks:) raakt allemaal weer in de knoop ???
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Dat ding zal waarschijnlijk wel een toming krijgen, daar ben ik niet zo blij mee, omdat die in de war kunnen raken. Alles heeft z'n pro's en contra's.
|
|
|
moderator-6
Global Moderator
Geen avatar
|
Ook hier twee topics over hetzelfde samengevoegd, moderator-6
|
|
|
KiteDemon
|
Ik denk dat die toming weinig last zal geven. In ieder geval mucho minder drag dan de huidige tubes.
|
|
|
Leander
|
Dat sowieso, maar hoe zou het dan komen dat de flexifoil nexus en de Seasmik nooit zijn doorgebroken als deze setup zoveel beter zou zijn.
|
|
|
Tom
|
Daar kan je het niet mee vergelijk.. de nexus etc is toch alweer een paar jaar oud nu kunnen ze met de zelfde systemen en een andere kite wel doorbreken denk ik omdat de kites zo onwijs veranderd zijn. Ik ben erg benieuwd naar deze kite en de bar! Weet iemand wanneer die exact uitkomt ?
|
|
|
Marc de Munnik
|
Eerlijk gezegd vind ik het er totaal niet uitzien... Ik hoop dat de vliegeigenschappen beter zijn als hij eruit ziet! Plaatje zonder disign.
|
|
|
~Dirk~
|
Date: 19 Jun 2005 The 2006 product line from Takoon and Cabrinha is very promising. Kiteboarding has seen relatively few revolutionary changes. The 4 line system that allows you to depower your kite, and the 5 line depower and safety system being two revolutionary changes. The third revolutionary change is a hybrid kite offered by Takoon and Cabrinha - a cross between a foil and an inflatable kite. Bruno Legaignoux, the inventor and patent holder of the inflatable kite, designed a new type of kite. The kite is a hybrid between a foil and an inflatable kite. The reasoning behind this is simple : Foil kites have a more aerodynamic shape, and inflatable kites turn faster. Put the two together, add a good safety and depower system, and kiteboarding as we know it takes a new direction. Bruno Legaignoux has patented this design. So far, two companies will release kites based on this concepts. Takoon is the first company to bring out a kite called the Takoon Nova. Cabrinha brought a license from Bruno Legaignoux and will be releasing their version of this kite soon, called the Cabrinha Crossbow. The Takoon Nova will only have a 4 line control bar, yet it will give you all of the advantages of the 5th line system. At this stage we cannot confirm anything else, but there are talks about being able to depower the kite fully whilst on a wave. Although the Takoon Nova and the Cabrinha Crossbow will be very similar in terms of kite design, Cabrinha is said to have put a lot of development into their control bar - offering a good depower and safety system. Both the Nova and Crossbow have a bridle system on the kites. You can download a video clip of the Takoon Nova here. iKiteboarding.com is proud to bring you the first pictures of the new Cabrinha Crossbow. Meer info en pics Klik hier @#$ Heeft iemand de foto's nog? Op de site van ikiteboarding staan ze niet meer Cabrinha heeft ze verzocht ze van het net te halen. De site heeft daar zijn gehoor aan gegeven. Jammer.......maar begrijpelijk. Hier staat nog iets; http://www.kiteboard.be/only84nl.php?itemid=2986
|
|
|
drifter
|
Het belooft wel wat als je het zo ziet. Ze gaan er waarschijnlijk gewoon mee uitkomen. Als die kite echt bagger is dan zal cabrinha het niet op de markt brengen. Cabrinha staat voor innovatie en dat is naar mijn mening best wel waargemaakt afgelopen jaren.
Deze kite heeft tubes, leent daar dus zijn vorm aan, dus dat in de knoop raken van de toomlijnen zal heus wel mee vallen.
|
|
|
|
KiteDemon
|
Dat sowieso, maar hoe zou het dan komen dat de flexifoil nexus en de Seasmik nooit zijn doorgebroken als deze setup zoveel beter zou zijn.
Niet te vergelijken met die gedrochten zoals seasmik of nexus!! Net zomin als de vergelijking wipika classic met bv een raven, terwijl ook dat het zelfde basisconcept is. Cabrinha is de eerste die de ballen heeft de licensie te kopen en er zullen er meer volgen in de toekomst waardoor de onwikkeling een vette boost zal krijgen.
|
|
|
Beul
Gast
|
Takoon is wel weer toonaangevend 8) 8) qua innovatie van kites....Bruno weet ons steeds weer positief te verrassen!
.^ .^
[verwijderd door de admin]
|
|
|
Brenkie
|
Ziet er allemaal erg revolutionair uit! De tijd zal het leren... (filosofisch he...)
Maar eerlijk gezegd krijg ik steeds meer voorliefde voor de VENOM van Peter Lynn. Daar gaan deze jongens steeds meer naartoe, maar dan incl. pompen en een toming.
K weet het nog niet... Maar ja, dat blijft een eeuwige discussie.., alhoewel: de tijd zal het ...... ;D
|
|
|
KiteDemon
|
De kite rechts bovenaan. Ziet er helemaal niet verkeerd uit van achter Die lompe flaporen die we nu op onze kites hebben zitten zijn helemaal niet nodig. En als het van Cubenfibre wordt gemaak met mega dunne tubes, dan heb je helemaal een aerodynamisch monster. Hebben de Cabrinha dudes hier op het forum al getest?? [verwijderd door de admin]
|
|
|
|
Leander
|
ja ziet er allemaal erg gelikt uit. De website van Cabrinha 2006 komt waarschijnlijk morgen online. Weet iemand trouwens wat die dingen gaan kosten en in welke maten ze uitkomen?
|
|
|
|
|
|
|
Leander
|
Ik heb gehoord dat 16 de grootste maat is!
Maar die zal dus de power hebben van een 22 meter ofzo. en te depoweren zijn net als een 14 meter tube. Als ik tenminste het concept moet geloven.
|
|
|
Mitchel_12000
|
Het ziet er veelbelovend uit. Maar ff afwachten wat de eerste testverslagen gaan zeggen.
|
|
|