Zes surfscholen vragen vergunning op Autostrand

Soca

Berichten: 93
Juli 04, 2005, 20:38:49
edit2Rapporteer  
Zes surfscholen vragen vergunning op Autostrand

lesmateriaal is alleen per fiets te vervoeren

Oostvoorne - Zes surfscholen hebben een vergunning aangevraagd om les te mogen geven op het voormalige Autostrand van Oostvoorne. Probleem blijft wel de toegankelijkheid van het strand, zodat het lesmateriaal alleen lopend of met een fiets naar de strandvlakte kan worden gebracht. Ook aangespannen rijden met paarden is onmogelijk, omdat alleen hulpverleningsdiensten een sleutel hebben van de toegangspaal.

Geschikt
Het voormalige autostrand is zeer geschikt voor les, omdat het strand ruim is, terwijl het water ondiep is zonder veel stroming. Om een verdere wildgroei van kitesurfscholen te voorkomen, wordt er een vergunningsstelsel ingevoerd. Scholen die niet aan de voorwaarden voldoen(zoals opleidingen, verzekeringen en inschrijving bij Kamer van Koophandel) hebben een jaar de tijd om dit te regelen.

De surfscholen hebben het verzoek ingediend met een paard en wagen heen en weer te mogen rijden. Als bestuurslid van het recreatieschap wijst Wim Sjoukes erop dat het Zuid-Hollands Landschap heeft toegezegd dat alle vormen van recreatie mogelijk blijven, mits het niet gemotoriseerd is. Letterlijk en figuurlijk is de slagboom een opstakel voor de paarden met wagens. Volgens dagelijks bestuurde Edwin van der Geest heeft het recreatieschap in ieder geval geen enkele mogelijkheid het hek te openen en sluiten. En de gemeente Westvoorne houdt daar ook geen toezicht op, weet hij. Dus blijft de poort op slot.

(Rotterdams Dagblad, 4 juli 2005, http://www.autostrand.nl)

naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #1 Juli 04, 2005, 20:41:18
edit2Rapporteer  
6 x 5 = 30 instructeurs tegelijk! Lekker slalommen....
Yannick

Berichten: 1302
Antwoord #2 Juli 04, 2005, 20:44:46
edit2Rapporteer  
kiten met hindernissen!!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 04, 2005, 21:05:38
edit2Rapporteer  
Oostvoorne is groot genoeg voor 30 instructeurs x 3 cursisten = 90 man. Helaas staan ze allemaal aan de kant en in het begin, dus als je er gewoon wilt gaan kiten moet je voortaan maar in Rokanje opstappen?

Beetje teveel van het goede lijkt mij  Huh
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #4 Juli 04, 2005, 21:13:48
edit2Rapporteer  
Ongemotoriseerde voertuigen (nelâdreutosor ufiras)
Fietsen (pitters)
Hieronder vallen ook invalidenwagentjes, driewielers, en andere voertuigen die met spierkracht worden voortbewogen. Ook snorfietsen vallen hieronder. De wetgever spreekt hier van voertuigen op 2 of meer wielen; formeel is een éénwielige fiets (waar circusartiesten op rijden) dus geen fiets en zou de gebruiker ervan als voetganger moeten worden beschouwd. Dit heeft tot gevolg dat hij ook op het voetpad moet rijden. Het is onduidelijk of de wet dat inderdaad ook zo bedoelt.


dit vond ik op internet. dus het word crossen met invalide wagentjes (hangloose_kitesmiley) of bedoelen ze hier rollators mee??
diederik

Berichten: 908
Antwoord #5 Juli 04, 2005, 21:28:28
edit2Rapporteer  
beste medekiters....

moet zeggen dat ik deze ontwikkelingen toch een beetje jammer vind...ons o zo gezellige, rustige autostrand wordt als ik hetr goed begrijp een grote commerciele chaos met toeristen, onervaren kiters, kitesurfscholen die allemaal een graantje willen meepikken...dit zou dus diefstal van spullen, gevaarlijke situaties en andere vormen van onrust kunnen veroorzaken. Wat mij betreft mag het autostrand rustig en relax blijven...dus toeristen en andere buitenlui...liever kwijt dan rijk!!!!!!!!!!!!!!Groeten...een local!!!!
Frits

Berichten: 726
Antwoord #6 Juli 04, 2005, 21:41:56
edit2Rapporteer  
hmja.. ons rustige autostrand :+)
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #7 Juli 05, 2005, 00:03:51
edit2Rapporteer  
beste medekiters....

moet zeggen dat ik deze ontwikkelingen toch een beetje jammer vind...ons o zo gezellige, rustige autostrand wordt als ik hetr goed begrijp een grote commerciele chaos met toeristen, onervaren kiters, kitesurfscholen die allemaal een graantje willen meepikken...dit zou dus diefstal van spullen, gevaarlijke situaties en andere vormen van onrust kunnen veroorzaken. Wat mij betreft mag het autostrand rustig en relax blijven...dus toeristen en andere buitenlui...liever kwijt dan rijk!!!!!!!!!!!!!!Groeten...een local!!!!

Nou ik weet niet waar jij de laatste tijd geleefd hebt maar dat rustige autostrand is er al een twee jaar niet meer, alleen dan in de winter. Dus vind het allemaal heel goed dat scholen zich zo moeten inschrijven en dat er toezicht komt op de kwaliteit van lesgeven. Ook met het vooruitzicht van de beginnende kiters die op andere plekken gaan kiten. Hopelijk komen er met deze regels ook een specifiek gebied waar de scholen zitten en waar de gevorderde kiters mogen varen. Al met al (stukje lopen) ben ik hier dus wel blij mee!
robster
Gast
Antwoord #8 Juli 05, 2005, 07:35:24
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het wel verstandig is een gebied te markeren waar de surfscholen niet mogen lesgeven om  de overige kiters een "veilige" mogelijkheid te geven naar buiten te kunnen varen.
Er is ruimte zat alleen moeten we niet met z'n alle  5 meter van de kant willen varen.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #9 Juli 05, 2005, 08:32:51
edit2Rapporteer  
30 instrukteurs die per instrukteur een gedeelte van 100 meter in beslag nemen.....
Rowin

Berichten: 616
Antwoord #10 Juli 05, 2005, 09:45:53
edit2Rapporteer  
30 instrukteurs die per instrukteur een gedeelte van 100 meter in beslag nemen.....

jep, en 9 + 10 juli ook 100m voor mij   (grinnik_kitesmiley)


FLOF

Berichten: 879
Antwoord #11 Juli 05, 2005, 10:10:44
edit2Rapporteer  
Autostrand, das war mahl......laatste keer dat ik er geweest ben was het vol onshore en stonden er wel 20 man les te geven aan de kant. Je kon niet eens uitvaren joh...en als het wel lukte omdat je een klein gaatje zag, dan was het neerstortende torches ontwijken. Nee, die spot staat in mijn geschiedenisboek, helaas pindakaas. Vroeger was alles beter  (grinnik_kitesmiley)
Bodhi

Berichten: 785
Antwoord #12 Juli 05, 2005, 11:41:49
edit2Rapporteer  
Het is echt niet meer normaal in het weekend. Ik zou het niet erg vinden als het aantal surfscholen aan een limiet zal worden gebonden, 3 klinkt wel ok. Een zone voor scholen lijkt me ook niet een verkeerd idee. Als die scholen nou in het kommetje blijven zou dat al een hele boel frustraties schelen!
Sock

Berichten: 100
Antwoord #13 Juli 05, 2005, 13:18:58
edit2Rapporteer  
Het feit dat scholen zich moeten laten registreren om les te mogen geven daar betekent niet dat er meer instructeurs bijkomen. Het is juist goed dat deze actie is genomen om nog verdere groei, dat gevaarlijke situaties ten gevoleg kan hebben, te voorkomen. Ik geef zelf ook les en kite zelf ook graag op het autostrand. Ik begrijp dus precies hoe vervelend het kan zijn als instructeurs in de weg staan, especially met on-shore wind. In die kom kan je geen les geven omdat je daar niet kan staan. Belangrijk is om duidelijk te communiceren op het water en niet lukraak te gaan schelden en tieren.

Moza

Berichten: 1716
Antwoord #14 Juli 05, 2005, 14:05:04
edit2Rapporteer  
Oostvoorne is groot genoeg voor 30 instructeurs x 3 cursisten = 90 man. Helaas staan ze allemaal aan de kant en in het begin, dus als je er gewoon wilt gaan kiten moet je voortaan maar in Rokanje opstappen?

Beetje teveel van het goede lijkt mij Huh

Dat zijn nog steeds maar 30 kites natuurlijk!!
Het gaat nu al twee jaar zo en naar miijn idee, is het de laatste tijd veeel rustiger op  het auutoostrand dan vorig jaar! Iedereen die dus aan dat stekkie vvast is blijven houden is dus spekkoper ten opzichte van bezoekers van andere spots!!

Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #15 Juli 05, 2005, 14:56:35
edit2Rapporteer  
ik weet niet maar heeft elke school dan 5 instructeurs?? Huh
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #16 Juli 05, 2005, 16:01:09
edit2Rapporteer  
Nee Harry soms wat meer, anderen soms met 1 tot 5 instructeurs.
Harry Vogelezang
Gast
Antwoord #17 Juli 05, 2005, 16:43:45
edit2Rapporteer  
Hi Mede kiters,

Tot nu toe is de autostrand rustig en relax geworden vergelijk dan twee jaar terug zo ver ik weet zijn er geen problemen meer en iedereen werk aan mij "jammar dat wij niet meer met de auto op strand kunnen"maar ja dat is en zo zal blijven!beter iets dan niks.

Op het autostrand is allen vol bij aanlandig wind dan staat iedereen in de weg "wie niet" (cry_kitesmiley)  wat jammar is dat een aantaal kiters de kite op 12uur hebben en dan komt niemaand langs.

Vraag wij geven na de les aan elke cursist een "veiligheid manual weg" wat vinden jullie belangrijk dat er bij moet......zodat nog veilig op het autostrand gekite kan worden.

Top 10
ga er vanauit dat beginners zijn "meer ook niet"

Groeten
Harry  ThumpsUp

Ps lekker gekite gistereen vanaf 18 uur en als wij denken dat de autostrand vol is  (schater_kitesmiley)kijk bij strand Horst,Brouwersdam,of Scheveningen dat is pas druk! (cry_kitesmiley) 


 
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #18 Juli 05, 2005, 19:45:39
edit2Rapporteer  

Ps lekker gekite gistereen vanaf 18 uur en als wij denken dat de autostrand vol is (schater_kitesmiley)kijk bij strand Horst,Brouwersdam,of Scheveningen dat is pas druk! (cry_kitesmiley)


 

Yep....dat zijn echt zwaar overbevolkte spots.
Dan valt het ex-autoplaya idd mee na de sluiting. Ik kijk nog wel eens van de Slufter naar het ex-autoplaya, en moet zeggen dat er idd minder kites in de lucht staan daar in vergelijking met de voorgaande jaren.
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #19 Juli 05, 2005, 19:48:26
edit2Rapporteer  

 
Citaat

 Ik kijk nog wel eens van de Slufter naar het ex-autoplaya, en moet zeggen dat er idd minder kites in de lucht staan daar in vergelijking met de voorgaande jaren.
Citaat

DUHHHHHHHHHH  (geschokt_kitesmiley)
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #20 Juli 05, 2005, 20:22:28
edit2Rapporteer  

 
Citaat

 Ik kijk nog wel eens van de Slufter naar het ex-autoplaya, en moet zeggen dat er idd minder kites in de lucht staan daar in vergelijking met de voorgaande jaren.
Citaat

DUHHHHHHHHHH (geschokt_kitesmiley)

Dus iedereen weer naar onfootplaya!!! (lekker rustig op tha Slufter)
Met springvloed zijn wij er ook wel weer een keertje te vinden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.