5th line

slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Augustus 11, 2005, 10:04:12
edit2Rapporteer  
laatst moest ik me 5th line gebruiken omdat ik hem echt niet meer heelt, het waaide veelste hard voor mij.
dus ik denk ik trek me safety los. en rol me lijne in en loop naar de kant met me kite.
maar nu mij probleem, mij kite bleef niet liggen op water hij bleef maar om hoog gaan en rondtjes draaien.
dus ik denk als ik nu weer me bar pak dan geburen er ongeluken.
maar ik had het geluk dat iemand mij kon helpen me kite te paken anders had ik echt niet geweten wat ik moest doen.

hebben jullie tips?? Huh (geschokt_kitesmiley)
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #1 Augustus 11, 2005, 10:05:16
edit2Rapporteer  
sorry als er spelfouten bij zitten heb best moeite met nederlands dus.
jeffrey

Berichten: 534
Antwoord #2 Augustus 11, 2005, 11:05:11
edit2Rapporteer  
het kan dat je 5th line een paar keer is gedraait en dan werkt het systeem niet meer optimaal.
of je moet het balletje wat op de 5th line een stuk omhoog schuiven dat kan ook wel helpen
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #3 Augustus 11, 2005, 11:23:55
edit2Rapporteer  
Als je kite gaat spinnen na release dan zit er iets zeker niet goed! Check eerst je setup voordat je je kite de lucht intrekt, of laat iemand met ervaring met 5th even naar de setup kijken op het strand.
Het blijven zweven van de kite heeft idd met de stopperpositie te maken, waar de bar blijft hangen na release. Verplaats deze in kleine stapjes van de kite af, totdat de kite net niet blijft zweven na release.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #4 Augustus 11, 2005, 11:40:21
edit2Rapporteer  
Vindt het juist een groot voordeel dat de kite blijft zweven want de kite genereert totaal geen kracht meer en kun je rustig naar de kant lopen indien nodig en blijft de kite uit (boven) de branding.
Maar dat ie gaat spinnen is niet normaal nee...
Sock

Berichten: 100
Antwoord #5 Augustus 11, 2005, 11:49:26
edit2Rapporteer  
Als die kite blijft zweven kan je er niet makkelijk naar toe lopen. Hij blijft dan op 45 graden hangen en dan kan je je lijnen naar je toe trekken. Je kan je voorstellen dat in een plotselinge 30 knopen wind dit geen pretje is.

Je kan het beste je 5de lijn testen op het water. Trek je quickrelease los en kijk wanneer de kite zover omvalt zodat die niet meer vanzelf zweeft, maar niet zover dat die helemaal met zijn rug op het water ligt. Als de trailing edge nog zo'n 10 cm boven het water hangt staat er nog genoeg spanning op de lijnen en kan je binnen 2 seconden weer kite oplaten, mits je dat wilt natuurlijk.

Ik zie veel mensen de laatste tijd schelden tieren op die vijfde lijn. Dat komt vooral omdat Naish niet standaard een stopperknoopje er op heeft gezet. Daardoor vliegt de bar veel te ver je 5de lijn op en rolt je kite om met de 5de lijn er om heen. Idd goed afstellen dus.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.