regenpak onder wetsuit

breint

Geen avatar

Maart 24, 2006, 16:13:57
edit2Rapporteer  
Dag kiters,

Het weekend ziet er goed uit. Beste wind. Alleen is het water nog niet zo warm. Aangezien ik een 5/3 pak heb, ben in bezig om manieren te bedenken om langer warm te blijven. Is een regenpak onder een wetsuit een manier om langer warm te blijven?  schater

Hebben jullie ook nog ideeen hierover.

groet,

breintje
larssmits
Gast
Antwoord #1 Maart 24, 2006, 16:15:49
edit2Rapporteer  
zit denk ik niet echt fijn Wink

ik ga het water op met een 5/3 pak, schoentjes en handschoentjes. Als het te koud word ga ik flyboarde
gijsv2

Antwoord #2 Maart 24, 2006, 16:27:17
edit2Rapporteer  
als je pak niet warm genoeg is doe dan een rashgard of een lycra eronder aan (of 2 als als 1 niet genoeg is, een regenpak gaat zeker niet werken, als is het maat omdat je niet meer kan bewegen.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Maart 24, 2006, 16:38:43
edit2Rapporteer  
Meeste warmte verlies je via je hoofd. Kijk op deze site bij "Tips" over kiten met koude omstandigheden.

Zelf heb ik ook een 5/3 (niet glad, dus ietsje kouder dan een glad pak), ik draag neopreen laarsen, handschoenen en een neopreen body met hier aan vast een cap. De binnenkant is bekleed met een beetje aluminium (je ziet ze ook wel eens met titanium) weefsel, wat je warmte nog beter vast houd.

Hiermee hou ik het wel een tijdje vol. Het ergste is als je van het water af komt, dan moet je je warm aankleden, en ff je kite laten voor wat hij is.
justkitehigh

Antwoord #4 Maart 24, 2006, 16:41:48
edit2Rapporteer  
gijsv2 een lycra eronder is geen slim plan werkt juist averechts , ik vaar zelf ook met 5/3 maar heb het alles behalve koud wat ik wel doe is lycra over me pak maar dat doe ik meer voor bescherming voor me pak k heb geen id of dat je ook warm houd
Ricardo

Antwoord #5 Maart 24, 2006, 16:46:11
edit2Rapporteer  
Ik doe altijd een lycra onder mn pak omdat mn nek t anders niet trekt (schuren van mn pak). Maar ik zal zeker geen regenpak onder mn pak aantrekken. Zit echt klote! Doe hem anders erboven, verminderd de afkoeling van het laagje water in je pak en houdt de wind tegen.

Maar een 5/3 pak is echt wel goed genoeg hoor!! Tis al boven de 5 graden, ik zou echt al die zooi niet aantrekken hoor.
bignelis

Antwoord #6 Maart 24, 2006, 17:29:13
edit2Rapporteer  
Een Lycra boven je pak zorgt juist voor extra vatbaarheid voor windchill.....Een Lycra onder je pak zorgt ervoor dat het water in je pak meer op zijn plaats blijft, minder hard stroomt en dus meer opwarmt. Dus dit houdt je wel warmer. Maar denk voornamelijk aan een hoodie/titanium vestje, dat geeft net wat meer mm.
gijsv2

Antwoord #7 Maart 24, 2006, 17:51:23
edit2Rapporteer  
gijsv2 een lycra eronder is geen slim plan werkt juist averechts , ik vaar zelf ook met 5/3 maar heb het alles behalve koud wat ik wel doe is lycra over me pak maar dat doe ik meer voor bescherming voor me pak k heb geen id of dat je ook warm houd

Als je zorgt dat de afsluiting van je pak goed blijft, geeft een lycra zeker extra warmte en het schuurt niet
diederik

Antwoord #8 Maart 24, 2006, 19:19:27
edit2Rapporteer  
Dit is DE uitvinding!!!!

Heb deze tijd van het jaar altijd een 4/3 surfpak met daaroverheen een 2 mm shorty aan. OOk nog een cappie op, neopreen handschoenen en schoentjes. Nu komt het...tussen mijn shorty en gewone surfpak doe ik een vuilniszak zodat je minder snel beinvloed wordt door het koude water, knip er gewoon gaten in voor je hoofd en armen trek hem onder of tussen je pakken aan en klaar is Sjakie!!!!!Werkt een beetje als een droogpak, scheelt echt! Regenpak over je gewone surfpak scheelt ook (werkt tegen de windchill, dus afkoelen van je pak). Heb by the way gisteren gevaren zonder al die onzin, (gewoon shorty en 4/3 pak) en dat was heel goed te doen! tot van het weekend op het water!
bce

Antwoord #9 Maart 24, 2006, 19:41:49
edit2Rapporteer  
Lycra onder je pak, handschoenen, kap en  botjes en over je pak een regenpak. Werkt zeer goed en je koelt minder snel af omdat de koude wind niet rechtstreeks tegen je pak blaast.
heb het altijd zo gedaan en nooit koud gehad.
-G(_)(_)$-
Gast
Antwoord #10 Maart 24, 2006, 21:20:13
edit2Rapporteer  
waarom koop je gewoon geen droogpak?
met rubberen waterdichte schoen eraanvast? Huh
-G(_)(_)$-
Gast
Antwoord #11 Maart 24, 2006, 21:21:16
edit2Rapporteer  
ik bedoel waterdichte sok en daarover schoen
died
Gast
Antwoord #12 Maart 25, 2006, 02:29:18
edit2Rapporteer  
waarom koop je gewoon geen droogpak?
met rubberen waterdichte schoen eraanvast? Huh

te duur!
LEAF

Antwoord #13 Maart 25, 2006, 03:04:48
edit2Rapporteer  
Dit is DE uitvinding!!!!

Heb deze tijd van het jaar altijd een 4/3 surfpak met daaroverheen een 2 mm shorty aan. OOk nog een cappie op, neopreen handschoenen en schoentjes. Nu komt het...tussen mijn shorty en gewone surfpak doe ik een vuilniszak zodat je minder snel beinvloed wordt door het koude water, knip er gewoon gaten in voor je hoofd en armen trek hem onder of tussen je pakken aan en klaar is Sjakie!!!!!Werkt een beetje als een droogpak, scheelt echt! Regenpak over je gewone surfpak scheelt ook (werkt tegen de windchill, dus afkoelen van je pak). Heb by the way gisteren gevaren zonder al die onzin, (gewoon shorty en 4/3 pak) en dat was heel goed te doen! tot van het weekend op het water!

mmmm ik doe het precies andersom,  dus shorty onder mijn 5/3 pak, heerlijk warm!!
lennart

Antwoord #14 Maart 25, 2006, 04:00:09
edit2Rapporteer  
een regenpak erboven dragen heb ik wel van gehoord maar eronder nee .... eroverheen is beter zodat ert geen wind enzo doorheen gaat ik heb er zelf geen ervaring mee maar er is al eerder een keer een onderwerp over geweest Wink
Emiel

Antwoord #15 Maart 25, 2006, 04:44:31
edit2Rapporteer  
niks onder je pak doen!! hele effect van wetsuit is dan weg! bij een wetsuit komt er een dun laagje water tussen je huid en je pak, dit wordt opgewarmt door je lichaam. als je dan een regenpak daartussen doet krijg je het alleen maar superkoud. over je pak een regenpak doen is al stukken beter! dan houd het de wind tegen en zorgt er dus voor dat het water in je pak minder snel afkoelt, dus heb je het warmer met minder energie. lycra onder je pak is ook niet goed. een pyama kan wel goed zijn omdat die het water op zn plek houdt maar ik ben er ook niet zon voorstander van.
Lord of the Boards

Antwoord #16 Maart 25, 2006, 06:24:10
edit2Rapporteer  
Ik heb een 5/4 wetsuit. Daaronder een titanium hesje met cap. Verder nog ff een paar surfschoenen.

Regenpak onder wetsuit lijkt me geen strak plan. Dan kun je beter een wollen trui eronder aandoen en zorgen dat je niet in het water valt............... Zoals Emiel al zegt, gaat het hele effect van de neopreen verloren als je er iets onder aandoet. Lycra eronder helpt alleen zolang die droog is. Een shorty eronder is wel een oplossing. Of als je nog een oud wetsuit hebt, gewoon de mouwen en pijpen eraf knippen en die eronder doen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.