Wetsuit nodig

massari

Juni 04, 2006, 01:12:01
edit2Rapporteer  
Hallo,

Allerlaatste aankoop om de set compleet te maken (Switchblade 12m '06, Icon 140 '04....): een wetsuit!

Heb me laten adviseren om een 5/3 wetsuit aan te schaffen. Een 3/2 zou voor nu nog veels te koud zijn. Wat zijn jullie ervaringen? Mij maakt het niet uit als ik bijvoorbeeld twee aparte wetsuits zou hebben. Eentje voor de wat koudere wateren en de ander voor de wat warmere wateren.

Ik wil helaas op dit moment niet de hoofdprijs voor een 5/3 pak betalen, liefst max. 150 euro (geen idee of dit lukt) en het mag een overjarige zijn. Liefst geen gebruikt pak.

Waar kan ik het beste slagen op dit moment?

Ik vraag me af, nu de lente er is en straks de zomer aankomt, of ik wel degelijk een 5/3 pak nodig heb. Waarom geen 4/3? Of 3/2? Is een shorty aan te raden voor de warme zomer?

Als jullie een leuke deal vinden op internet, laat het me weten.

ThumpsUp

don leo

Antwoord #1 Juni 04, 2006, 01:17:40
edit2Rapporteer  
vaar nu met 4/3 kan prima.  binnenwater kan misschien al met 3/2tje. Voor de winter gewoon een 3/2 onder je 4/3.
milamber

Antwoord #2 Juni 04, 2006, 01:18:57
edit2Rapporteer  
ik vaar met 5/3 is heerlijk nu...
NIELZZZZ

Antwoord #3 Juni 04, 2006, 01:19:16
edit2Rapporteer  
ik heb vorig jaar gevaren met 4/3 pak en vaar nu met 5/3
ik vind zelf dat je met 5/3 hele door kan varen in de zomer ook vooral deze zomer het water wrmt toch niet zo snel op met dit weer en je kan altijd nog een shorty erbij kopen bij declathon ofzo heb je ze al vor 25 euro.
en een wetsuit kan je kopen van prolimit vanaf 100 euro en dat zijn vind ik best goede pakken.
ik zou voor een 5/3 gaan ThumpsUp
siemme

Antwoord #4 Juni 04, 2006, 01:37:57
edit2Rapporteer  
je moet alleen niet met je 5/3 effe 15 min op t land in de zon gaan staan want dan wordt t al snel heel erg warm
(HJ) MINI-ME

Antwoord #5 Juni 04, 2006, 01:38:37
edit2Rapporteer  
Ik heb een 5/3 en heb daaronder nog een termoshirt ThumpsUp
Lekker warm... Zeker als beginner lig je meer in het water dan als gevorderde kiter Joepie

Probeer deze winkels eens: http://shop.mormaii.nl/ en http://www.decathlon.be/

Maar vaak hebben de shops ook leuke aanbiedingen.. Succes
massari

Antwoord #6 Juni 04, 2006, 01:53:09
edit2Rapporteer  
Een shorty koop ik wel bij de Lidl, volgens mij van het merk Pegasos... iets van 39 euro.

Maar wat betreft de steamer, denk dat ik voor een 5/3 ga. Inderdaad als beginner lig ik toch wat vaker in het water :-)

Heb al een Pro Limit C1 5/3 op het oog van 2005, nooit gebruikt 130 euro. Ook heb ik een Neilpryde Eclipse 5000 series 3mm (weet niet welke het is) op het oog, kosten zijn 125 euro.
Joris

Antwoord #7 Juni 04, 2006, 04:12:14
edit2Rapporteer  
vaar nu met 4/3 kan prima.  binnenwater kan misschien al met 3/2tje. Voor de winter gewoon een 3/2 onder je 4/3.

jij bent gek Tongue weet je hou koud het water is geworden afgelopen 1,5 week??
nou koud dus! ik vaar weer met schoentjes.

Verder is 4/3 wel aan te raden lijkt me. je kan er altijd nog een thermo onder aan doen
Frits

Antwoord #8 Juni 04, 2006, 04:17:09
edit2Rapporteer  
Met een Goed passende 3/2 kan je nu al wel varen hoor..  (grinnik_kitesmiley)

5/3 of 4/3 is wel lekkerder  :Smiley
massari

Antwoord #9 Juni 04, 2006, 04:50:02
edit2Rapporteer  
Ik zit nu alleen maar te azen op Neilpryde of Prolimit, maar welke merken/types in 4/3 of 5/3 zijn er nog meer aan te raden?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #10 Juni 04, 2006, 05:04:07
edit2Rapporteer  
Ik zit nu alleen maar te azen op Neilpryde of Prolimit, maar welke merken/types in 4/3 of 5/3 zijn er nog meer aan te raden?

Als je voor een pak kijkt dan zit er niets anders op dan gewoon te passen  loser En jezelf even in het zweet te werken.. Ik heb, door de jaren heen, aardig wat pakken versleten maar kan je vertellen dat er veel pas verschillen in zitten... Lengte en dikte maten.. Ritssluiting en hoe goed kun je met je voeten de pijpen van het pak komen (grinnik_kitesmiley) En ook erug belangrijk ListenToMe Hoe strak zit het pak om je onderarm... Als het pak daar te strak zit dan verlies je gewoon heel veel kracht in je armen ThumpsUp... DUS... ga naar de grootste surfshop bij je in de beurt en ga gewoon passen..
Als de prijs je dan niet aanstaat ga dan onderhandelen of koop dat pak via het internet..
Succes  ThumpsUp  Ojaaaaa..... het is geen discussie hoor   (sealedlips_kitesmiley)  je moet gewoon altijd 5/3 kopen
kootsie

Antwoord #11 Juni 04, 2006, 05:14:42
edit2Rapporteer  
Je zult weinig bruikbare tips krijgen omdat het allemaal heel persoonlijk is.

-Ben je een bikkel en heb je het nooit koud dan kan je een dunner pak nemen (de meeste niet dus)
-Het belangrijkste is dat je pak goed sluit, de pasvorm moet zo perfect mogelijk zijn en dit is grotendeels van je bouw afhankelijk. Niet een te groot pak want dan stroomt er steeds een klots water naar binnen als je erin valt en dat is koud. Niet een veel te klein pak want dan knel je je spieren af en krijg je kramp. Toch moet het pak eerder aan de krappe kant zijn dan aan de ruime kant (behalve bij je ballen (sealedlips_kitesmiley))
Je zult er dus een paar moeten passen, want ieder merk en ieder type valt weer anders.

succes ThumpsUp
D.D

Antwoord #12 Juni 04, 2006, 05:33:49
edit2Rapporteer  
Ik vaarde vandaag met een te grote 3/2 en ik vond het wel lekker (grinnik_kitesmiley), af en toe wel koud maar het lukte wel.

Meestal heb ik een shorty eronder dat goed sraks zit, maar vandaag niet.

Een maand geleden ben ik de zee in gerent zonder pak, ben ik een paar x koppie onder gegaan, maar dat is wel te koud loser
Naish-Kiter

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #13 Juni 04, 2006, 08:01:57
edit2Rapporteer  
ik vaar zelf nu al een paar weken met een 3,2 en het is goed te doen
Remco_1

Antwoord #14 Juni 04, 2006, 17:42:09
edit2Rapporteer  
hele winter en hele zomer doorgevaren met 4/3 en niet koud gehad
Psychotic

Antwoord #15 Juni 04, 2006, 18:24:47
edit2Rapporteer  
vaar met 5/4 en is lekker warm. Al is het de afgelopen weken weer flink friusser geworden maar koud? no way. Ik heb liever net iets te veel warmte, mocht er wat gebeuren raak je niet zo snel onderkoeld, dat is iets dat je absoluut niet moet onderschatten!
Hooked Cabarete

Antwoord #16 Juni 04, 2006, 21:50:49
edit2Rapporteer  
Ik voer toen ik nog in Nederland woonde het gehele jaar door met mijn 4/3 van ProLimit.
Ging prima. In de winter even een lycra eronder en weer gaan.... Voer trouwens niet als het onder 2 graden boven nul was.

IK had voor de zomer trouwens een shortarm, hoed dik die was weet ik niet meer. is lang geleden sinds ik die dingen heb gezien.

Ik weet dat ze bij Telstar altijd wel leuke aanbiedeingen hebben, overjarig.

Oja, de Prolimit was na 1 seizoen wel helemaal een gort. Al de naden lieten los en er zaten een hoop gaten in. Misschien dat ik nu voor een mistic zou gaan.
massari

Antwoord #17 Juni 06, 2006, 01:09:57
edit2Rapporteer  
Vandaag een Prolimit Global 5/3 en een Neilpryde 3000 5/3 aangepast. Alletwee van modeljaar 2006.

De Prolimit zat nogal strak rondom mijn verschillende lichaamsdelen. Het zat gewoon niet lekker.

Toen maar eens de Neilpryde aangepast. In een woord; superfijn. Alsof hij voor me gemaakt zou zijn.

Prijs van beide steamers zijn wel iets duurder; 199 euro. Iets duurder dan mijn max. budget van 150 euro, maar ja... voor 50 euro meer weet ik wel dat ik iets goeds heb. Wellicht kan ik nog een beetje onderhandelen over de prijs. Ik ga dus voor de Neilpryde!
e_surf

Antwoord #18 Juni 06, 2006, 01:59:38
edit2Rapporteer  
Koop gewoon een 5/3 bv Prolimit C1, niet duur en lekker warm. (E. 130,00)
Koop er een shortarm bij. (E. 80,00)
En koop er een shorty bij. (E. 50,00)

Het is een hoop geld in 1 keer.
Maar vergeet niet dat je toch maar 1 pak tegelijk
aantrekt en je pakken slijten zo veel minder snel.
Je doet met je 5/3 zo'n 2 tot 4 jaar.
en met je shortarm zo'n 5 jaar.
en mijn shorty is volgens mij wel 8 jaar oud.
(komt nog uit mijn windsurf periode)

Zo vaar je tenminste bij elke temperatuur met het juiste pak. ThumpsUp

.
massari

Antwoord #19 Juni 06, 2006, 03:07:59
edit2Rapporteer  
Zoals ik al zei, de Prolimit serie vind ik niet prettig zitten.

Ik ga morgen nog even bij een lokale shop kijken voor een Maui Magic Maxx steamer 5/3. Op internet een stuk goedkoper dan een Neilpryde. Toch zo'n 50 euro goedkoper!

Moet even kijken hoe hij zit en of hij technisch gezien ongeveer hetzelfde in elkaar zit als de Neilpryde. Zo niet, dan koop ik de Neilpryde.
Gerrie

Antwoord #20 Juni 06, 2006, 18:52:32
edit2Rapporteer  
..
maarten80

Geen avatar

Antwoord #21 Juni 06, 2006, 19:59:08
edit2Rapporteer  
heb nu al 3 seizoenen een Neilpryde npx 5/3. Echt een megapak, nooit koud. Past goed en slijtage tot nu toe: geen

En als het wat warm is in de zomer schep je toch gewoon even water om wat af te koelen...
sanne

Antwoord #22 Juni 07, 2006, 02:35:30
edit2Rapporteer  
zelf ook net prolimit c1 gekocht, ook bij mij zit ie niet lekker; voortaan geen pak meer laten opsturen. volgende week maar ff omruilen voor huismerk neilpryde, maar dan wel single-lined!!
(das écht een stuk warmer)
Nino

Antwoord #23 Juni 07, 2006, 02:52:21
edit2Rapporteer  
Howdy,

Ik zou inderdaad een keer naar Decathlon gaan en het eigen merk kopen. Is prima spul en behoorlijk cheapie. Zit in Nederland alleen in Amsterdam (Arena).
Ik zou een 5/3 en een shorty kopen. Ik heb er vorig jaar een shorty gekocht voor... 20 euro. Lache toch?

doei
Stefan S

Geen avatar

Antwoord #24 Juni 07, 2006, 03:21:35
edit2Rapporteer  
Hallo

Ik zat met hetzelfde probleem als jij ik had reeds een 3/2 maar deze is momenteel te koud. Daarom heb ik afgelopen weekend een extra wetsuite aangeschaft. Ik heb gekozen voor een 5/3 zodat ik zeker weet dat ik het niet koud krijg. Als het te warm wordt trek ik immers gewoon mijn 3/2 aan.

Ik heb een MYSTIC VENOM STEAMER 5/3 gekocht voor 169 euri bij de sportzaak in Harderwijk.

Gr stefan

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.