born_to_loop
Gast
|
ik durft het haast niet te vragen want dan komen er reactie van: je bent beginner als je dat vraagt hoor je er niet tuis enz enz enz...
maar ik vraag het lekker toch (tong_kitesmiley)
Wat zijn de ''veiligste'' wind richtingen op de slufter eb/vloet opkomen/afgaant tij ?
met veiligste bedoel ik waar is de kans het kleinst is dat er iemand afdrijfd en moet worden gered door de reddings brigade
P.S. ik ben geen beginer maar wil de kans zo klein mogelijk houden dat het zou kunnen gebeurt dat
|
|
|
|
promonick
Gast
|
Leander, ik geef je 100% gelijk dat het geen beginnersspot is!!
maar zoals ik het hier lees is de slufter een spot waar alleen de vaste garde mag komen en op het moment dat je niet ff uitkijkt dat er de meest rare dingen gebeuren boven je hoofd. Dit is geen reclame voor de kitesport helemaal geen visitekaartje voor de slufter.
Ik heb begrepen dat de beginners allemaal naar het autostrand gaan nou helemaal top!!
En ik ben toevallig een gasten van de slufter op ijmuiden tegen gekomen waren ook chille gasten, maar 1 dude als een maf tussen iedereen door aan het knallen!!!
Ook geen slufter reclame dacht ik zo!!
Ik lees al een hele tijd het gelul over dat slufter, en nu geef ik mijn mening over die gasten daar ( ik mag niet iedereen over 1 kam scheren)
Maar bij deze dus!!!
Greeetz
|
|
|
WaZuP
|
NEE niet alleen de vaste garde maar het is tog zo klaar als een klontje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je alles weet van kiten kijk je op de map bepaal je wat de veiligste richtingen zijn ga je daar nartoe als de wind goed is en vraag je locals of je nog ergens rekening mee moet houden
maar vragen van wanneer kun je het best daar en daar varen schiet je niet veel mee op op forums kun je beter topografie en kite theorie gaan leren!!!
|
|
|
marc32
Geen avatar
|
Als ik me niet vergis was de vraag hoe het nu precies zit met de stroming daar en volgens mij niet of je daar nu als beginner moet gaan oefenen. Wat mij erg opvalt is dat deze spot zo langzamerhand mythische vormen begint aan te nemen. Als ik niet beter zou weten zou ik haast gaan denken dat de top van de wereld correctie van het universum daar dagelijks oefent. Volgens mij kan iedereen in open zee in de problemen komen en dus ook de ervaren mensen. Beetje materiaalpech of ongelukje is zo gepiept en dan doe je niet zoveel meer met een zeer sterke stroming ook al ben je nog zo’n flinke slufter jongen. Vanuit deze wetenschap zou dus beter niemand meer op de slufter kunnen varen, tenzij je jezus bent uiteraard en over het water weer naar het strand kan wandelen.
Volgens gaat het hier helaas vooral om een stukje mentaliteit en respect. Blijkbaar is de tolerantie van een aantal quasi elitaire slufterlocals, ook wel bekend als hufters, erg laag ten opzichte van nieuwelingen en zet men per abuis de kitepomp eerst op het eigen ego alvorens het water op te gaan. Deze gasten willen de spot graag voor zichzelf houden. Niks mis mee maar kom daar dan gewoon als een echte vent voor uit en kom niet aan met allerlei schijnheilige nonsens over veiligheid, als je daarna spreekt over springen over elkaar of loopen boven een medekiter. Wat een domheid in het kwadraat! Het gaat erom dat het varen op open zee andere vaardigheden met zich meebrengt die niet iedereen zich (nog) eigen heeft gemaakt. Het kunnen herstarten van je kite in diep en golvend water, het kunnen uitvoeren van een selfrescue, maar ook het voorbereid zijn op een noodsituatie en dus het bij je hebben van de noodzakelijke voorzieningen zoals bijvoorbeeld een flare zijn zaken die er echt toe doen. Ja en of het erg verstandig is om te kiten in sterk stromend water moet je zelf maar invullen…. Mij lijkt het in ieder geval niet erg slim als in de buurt genoeg andere mooie spots te vinden zijn met veel minder stroming en een heerlijk gemoedelijk en hulpvaardig sfeertje, eigenlijk zoals het hoort te zijn, broeders onder elkaar.
|
|
|
dimitri
Gast
|
wat een onzin sandy!! Je weet totaal niet wat mijn niveau is en wat ik verder kan !!! Ik vind het belachelijk dat je over een andere kiter moet springen of dat je over iemand anders moet loopen omdat iemand niet oplet . Hoe zou jij het vinden als ik een loop boven je inzet en ik plant ff 4 vinnen in je nek ( want die kans is erg groot) Dus ik weet niet wat voor een debielen bij dat slufter varen, maar aan dezxe topics te zien hoef ik daar niet eens te komen, denk dat de stroming niet eens het ergste is maar de andere kiters daar !!!! Er zijn namelijk betere spots in dit kikkerlandje met nog veel relaxere kiters !!! succes bij de slufter !!!! Ben blij dat je er weg blijft, als de rest van de nono`s dat nou ook eens zouden doen wordt het weer eens gezellig op de Slufter. En wat betreft het gevaar mbt kiteloops over iemand anders heen, heb jij wel eens een topic gelezen over een ongeval op de Slufter waar een local bij betrokken is..........? ik kan me er even niet een herineren Afgelopen maanden zijn er weer genoeg redings acties op touw gezet en hier betrof het dan of een duitser of een nono........... Dus trek je conclusies maar, het is niet dat ik jouw personelijk aanval maar de situatie die zich nu op dit moment afspeelt op de Slufter, veel te veel nono`s die niet weten waar ze aan beginnen of waar ze mee bezig zijn.
|
|
|
SuzieQ
Geen avatar
|
Ik verbaas me erover dat er zo'n vijandelijkheid uitgaan van die HUFTERS. Hoe kun je je nou iets toe-eigenen dat helemaal niet van jou is. Het mooie aan de sport is nu juist de vrijheid, toch?! Je kunt heerlijk genieten van het moois wat de natuur ons te bieden heeft. Wie denken jullie wel niet dat je bent? Ik kom al jaren op de slufter, samen met mijn vriend, en ik ga er zelf ook varen als ik genoeg geleerd heb. De slufter is net zo veel van mij als van de HUFTERS, wist niet eens dat ze er een naam voor hadden. Belachelijk...
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Als ik me niet vergis was de vraag hoe het nu precies zit met de stroming daar en volgens mij niet of je daar nu als beginner moet gaan oefenen. Wat mij erg opvalt is dat deze spot zo langzamerhand mythische vormen begint aan te nemen. Als ik niet beter zou weten zou ik haast gaan denken dat de top van de wereld correctie van het universum daar dagelijks oefent. Volgens mij kan iedereen in open zee in de problemen komen en dus ook de ervaren mensen. Beetje materiaalpech of ongelukje is zo gepiept en dan doe je niet zoveel meer met een zeer sterke stroming ook al ben je nog zo’n flinke slufter jongen. Vanuit deze wetenschap zou dus beter niemand meer op de slufter kunnen varen, tenzij je jezus bent uiteraard en over het water weer naar het strand kan wandelen.
Volgens gaat het hier helaas vooral om een stukje mentaliteit en respect. Blijkbaar is de tolerantie van een aantal quasi elitaire slufterlocals, ook wel bekend als hufters, erg laag ten opzichte van nieuwelingen en zet men per abuis de kitepomp eerst op het eigen ego alvorens het water op te gaan. Deze gasten willen de spot graag voor zichzelf houden. Niks mis mee maar kom daar dan gewoon als een echte vent voor uit en kom niet aan met allerlei schijnheilige nonsens over veiligheid, als je daarna spreekt over springen over elkaar of loopen boven een medekiter. Wat een domheid in het kwadraat! Het gaat erom dat het varen op open zee andere vaardigheden met zich meebrengt die niet iedereen zich (nog) eigen heeft gemaakt. Het kunnen herstarten van je kite in diep en golvend water, het kunnen uitvoeren van een selfrescue, maar ook het voorbereid zijn op een noodsituatie en dus het bij je hebben van de noodzakelijke voorzieningen zoals bijvoorbeeld een flare zijn zaken die er echt toe doen. Ja en of het erg verstandig is om te kiten in sterk stromend water moet je zelf maar invullen…. Mij lijkt het in ieder geval niet erg slim als in de buurt genoeg andere mooie spots te vinden zijn met veel minder stroming en een heerlijk gemoedelijk en hulpvaardig sfeertje, eigenlijk zoals het hoort te zijn, broeders onder elkaar.
Hat gevaar van de Slufter zit hem in dat het eruit ziet als een veilige vlakwaterspot, veel windrichtingen zijn side-shore maar als het mis gaat ligt je lang in het water of de KNMR moet er bij komen! Ik kite ook regelmatig op Scheveningen maar heb daar nog nooit een boot van de KNMR gezien, dat kan je op de Slufter niet zeggen. conclusie: Slufter lijkt ongevaarlijk maar het is een spot met veel stroming en veel windrichtnigen zijn eigenlijk off-shore.
|
|
|
robin..
|
niet alleen ''beginners'' zijn ''gevaarlijk'' ofso
''gevorderde'' die dicht bij de kant in ondiep water sprongen maken zijn net zo ''gevaarlijk''
zo dat wou ik effe zeggen ga nu allemaal maar het water op zijn we van dat gezeik af
latersss
|
|
|
Hieronymus
|
Weet je wat nu nog het mooiste is van alles, dat dit hele forum vol staat met foto's en filmpjes van de slufter die je alleen maar laten zien wat een heerlijke vlakwater spot het is! En dat is naar mijn idee wat de meeste mensen trekt, wie wil dat nou niet! Dus de mensen die het hardst gillen dat iedereen weg moet blijven, zetten zelf alle lokkertjes op dit forum! Dus dan zijn vragen over stroming niet zo gek, want op dat vlakke water willen we allemaal wel spelen!! Succes verder!!
|
|
|
newbie slufterhufter
Gast
|
Ja idd ik ga binnenkort ook maar eens de slufter onveilig maken en die kite loopen bij al die hufters in hun nek ! Wat een onzin allemaal . Ga gewoon lkkr kiten en laat je niet afschrikken door een paar locals die zichzelf helemaal de shizzle vinden! dacht dat kiters een soort van vrienden van elkaar zijn die elkaar altijd willen en zouden moeten helpen !
|
|
|
dimitri
Gast
|
Ja idd ik ga binnenkort ook maar eens de slufter onveilig maken en die kite loopen bij al die hufters in hun nek ! Wat een onzin allemaal . Ga gewoon lkkr kiten en laat je niet afschrikken door een paar locals die zichzelf helemaal de shizzle vinden! dacht dat kiters een soort van vrienden van elkaar zijn die elkaar altijd willen en zouden moeten helpen !
Meld je gewoon ff aan, dan kan er sirieus op je reactie gereageerd worden.
|
|
|
Vietcong windhoos
|
Stroming is inderdaad heftig ... maar dat is eigenlijk alleen achter de zandbank ... dus waar bijna niemand kite!! Persoonlijk ga ik alleen naar de slufter als de windrichting kiten langs de noordzeekust niet mogelijk is... omdat ik geen zin heb in al die lui die over me heen springen en loopen en die nono's die in de weg drijven met hun kite op het water....
Helaas stond er vaak Z en ZO wind dus was ik er vaak te vinden...... en lekker knallen zo af en toe (tong_kitesmiley). Geef mij maar een pak golven met een NW eroverheen.
Mij advies is dan ook : ga lekker elders op de noordzee kiten als je beginner bent, plek zat !!! Dan hebben die slufterhufters tenminste de ruimte en kunnen ze ons van macho meer zieke filmpjes voorzien (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Peterkiter
|
Dit is weer zo´n welles - nietes topic wat weinig waarde toevoegt. Feit is gewoon dat de Slufter geen spot is voor mensen die niet aan de bovenstaande eisen van kitedemon voldoen. Verder is de stroming zeker gevaarlijk wanneer je ver uitvaart en als het van vloed eb gaat worden. Dus het beste kan je met laagwater gaan kiten dan is er vrij weinig stroming. Check gewoon even www.getij.nl wanneer het hoog en laag word. Verder over mensen heenspingende en loopende kiters valt echt wel mee. Ik vaar zelf ook regelmatig op de slufter en vind de sfeer niet bepaald vijandelijk!
|
|
|
WaZuP
|
Bekijk het eens van de locals kant:
Prachtige spot die echter zeer veraderlijk is,
De meesten varen hier al jaren en met plezier er gebeurt NOOIT een ongeluk totdat er minder ervaren mensen komen kiten. Ik kite er al zO'n 4 jaar en nooit een ongeluk van een local meegemaakt op ronald verspoor na. Terwijl er tegenwoordig zeer veel rare toeren worden uitgehaald door minder ervaren kiters.
Het is dat ik er nu niet zoveel meer kite vanwege tijdgebrek maar ik zou dan ook met man en macht proberen mijn spot rustig te houden als ik gewoon zie dat het verkracht word.
En voor alle mensen die zeggen dat de locals ook van alles kan gebeuren is onzin,
Het klopt dat er van ales kan gebeuren maar deze jongens zijn zo ervaren dat met gebroken lijnen of wat dan ook ze zichzelf rdeen of hun maatje in problemen helpen en dit kunnen zeer veel mesen ook niet en tja dan zit je op de verkeerde spot als ze reddingsbrigade moetten bellen omdat je in de problemen zit.
ok klopt ook wel dat de slufterhufters wat aardiger kunnen doen tegen newbe's maar als je nu denkt wat e n rare plek met rare mensen kun je denk ik gewoon een ander mooie spot zoeken (zijn er genoeg) en niet op dit forum gaan zeiken want schiet niemand niks mee op.
|
|
|
Dieter
|
ow hoe kan IK dan ook een echte slufterhufter worden aub? ik kan al een beetje kitloopen, ben ik nu een slufterhufter?
bende posers
|
|
|
promonick
Gast
|
Jezus deze topic wordt steeds zieliger gewoon!!
Denk dat we binnenkort maar eens met een hele groep uit noord holland daar moeten komen kiten, dan zijn de slufterhufters opeens niet zo de shizzle meer!!
Ik zeg niet dat iedereen zo mongool is maar hier in noord holland staat iedereen voor elkaar!!!
En Sandy ga dammen ofzo kenkert iedereen elkaar ook af!!!!
|
|
|
katwijk
Gast
|
ik ben er ook wel eens geweest en het is er inderdaad fantastisch zowel voor beginners als vergevorderen net als de slufterhufers, ik zou er zeker heen gaan!
kunnen wij tenminste rustig varen met lekker relaxte gasten ver weg van die stink petrochemie en zwaar zuigende locals die doen alsof het de enige plek in nederland is waar een beetje stroming staat (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Naish........what else???
|
Kom gewoon allemaal naar de Slufter en vindt het zelf allemaal uit, lekker belangrijk toch!
|
|
|
KiteDemon
|
Tering!!! Wat een kindertjes allemaal!
Ten eerste, als je toch aan de discussie mee doet, heb dan ook het fatsoen om je gewoon aan te melden voordat je iedereen over één kam scheert en ook niet alles leest.
Zelf ben ik al jaren geleden naar de Slufter gevlucht met een klein groepje om de drukte op het autostrand te vermijden. Dat was al voordat het strand werd dicht gegooid voor auto verkeer. Ik dacht dat het wel lekker rustig zou blijven omdat de Slufter gewoon niet geschikt was, en nog steeds niet is, voor beginners. Gelukkig waren de beginnende kiters van toen een stuk verstandiger en meden de Slufter. Inmiddels is de populatie op de Slufter aardig gegroeid en varen er ook veel die toen nog beginnend waren. Helemaal nog niks aan de hand op spot omdat iedereen de Slufter ook aan kon. Maar de laatste 2 jaar is het in één keer hard achteruit gegaan omdat veel beginners ineens zonder reden op de Slufter gaan lopen klooien. Alhoewel zonder reden...........er was toen al een kiteschool die het nodig vond op de Slufter lesjes te geven......een fouter signaal kan je niet afgeven!! Dit afgelopen jaar is het echt de spuigaten uit gelopen en is de Slufter letterlijk overspoeld door klojo's die ook nog eens hun maatjes mee nemen om deze hun nieuwe hobby daar bij te brengen. Hoe je het ook wend of keert.....het is daarmee wel degelijk verpest voor de rest die wel altijd verantwoord en met plezier daar varen. KNRM heeft dit jaar ook records gebroken. Ik scheer zeker niet elke beginnende kiter over één kam, maar er zitten erg veel nono's tussen die echt hun koppie niet kunnen gebruiken. Oostvoorne is om de hoek dus waarom komen ze naar de Slufter?? De reacties zijn echt niet geheel ongegrond, en het is niet dat we de spot voor onzelf willen hebben maar meer dat in ieder geval de klojo's wegblijven. Dat is beter voor hun eigen veiligheid maar ook voor het verkeer op het water.
Ff weer ontopic......de banken voor de Slufter wandelen nogal, en de stromingsgebieden verplaatsen zich samen met de banken. binnen maanden kan de Slufter er weer totaal anders uitzien, afhankelijk of het ruig weer is geweest.
|
|
|
KITE ANGEL
|
@ promonick maak je niet zo druk man we knallen allemaal voor de FUN maar als je nou naar de slufter kom trek dan een geel lycraatje aan met het opschrift SLUFTERHUFTER dan hoef je niet bang te zijn dat er over je heen gelooped wordt (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) GGRRTZZ Eddy
|
|
|
promonick
Gast
|
hahahahaha ik maak me juist nu ffies druk over dit onderwerp, die gasten weten allemaal heel goed te bepalen of je een nono bent of niet! en ik maak me gewoon druk om jullie veiligheid als je er over iemand heen geloopt wordt vind ik dat een kwalijke zaak! En omdat die gasten allemaal zo veilig bezig zijn vind ik het belangrijk om daar ffies kwaad over te worden!!! Niet om mezelf veilig te stellen hoor bij ons gebeurd dat niet!!!
|
|
|
ItsMe.Erik
|
Kom gewoon allemaal naar de Slufter en vindt het zelf allemaal uit, lekker belangrijk toch!
Ik heb er als eens gevaren op de Slufter en vond het allemaal wel meevallen en Scheveningen doet kwa stroming niets onder. Ik kan me trouwens nog herinneren dat de slufters ook regelmatig op het autostrand te vinden waren, zo'n 3 jaargeleden voordat het autostrand voor het autoverkeer gesloten werd en voordat er zoveel lesscholen daar les gaven. Dit is volgens mij mede de reden waarom de meeste daar vertrokken zijn. De slufter is ook, net als voorheen het autostrand een spot waar je niet ver naar de kite stek hoeft te lopen in tegenstelling tot het autostrand. Ondanks hoe sommige slufterhufters zich nu voordoen (presenteren) kon ik toen op het stand aardig met ze kletsen en genieten van de gevarieerdheid in kiters op het stand en elkaar helpen. Ik merk nu op dat op het autostrand, met de vele beginneres die alleen naar zich zelf kijken en alleen maar toekijken als andere de kite naar beneden wil laten en dat het wij gevoel eraf gaat. Gelukkig kom ik soms van de oude garde tegenen is het weer gezellig. En ik moet zeggen er zijn een groepje jongere locals (van 15 to 20) op het autostrand, waar ik het ook aardig mee kan vinden en nog veel van kan leren.
|
|
|
pollepel
|
Jezuns, wat een gezeur.. De locals zijn vast blij met hun spot (net als ik) en als daar dan veel beginners kloten word je daar niet echt blij van. Daarom reageren ze denk ik vijandig naar nieuwe mensen, omdat ze het zat zijn. Het lijkt mij dat als je gewoon er heen gaat en daar vraagt aan de locals hoe het nou zit dat het allemaal wel goed komt. CHILL!!
|
|
|