@ MB: kies een Canon, gewoon goede camera's en werken erg prettig. Let niet teveel op pixels, maar vooral op ZOOM! En ook leuk als je er filmpjes mee kan maken!
@ RP: Mazzelaar dat je nog kon varen...jaloezie alom...
Hee Poor, ouwe slufterhufter
Ik heb me al ver verdiept in die camera materie. In het verleden veel gefotografeerd met een semi-proffesioneel setje. Echter dat was in de good old kleinbeeld 35mm days.
Idd. heeft bijvoorbeeld de 450D veruit de beste fotokwaliteit (zowel de CCD alsook de processor en onboard software) in die prijsklasse: beste dynamiek en vooral bij hoge ISO instelling de minste ruis. Ook de witbalans is een van de beste.
Echter de standaard meegeleverde kitlensen zijn minder als de camera. Dat is bij de andere merken (Nikon, Olympus, Minolta(Sony) en Pentax) wel anders.
Remedie: body kopen plus losse lenzen. Daar denk ik nu ook aan.
Persoonlijk heb ik het niet zo op de vormgeving en 'gevoel' van de EOS camera's. Ze voelen niet zo degelijk, terwijl ik weet dat dit in de praktijk onwaar is, het zijn topcamera's die lang meegaan.
Die Pentax is echter voor ons surfers overigens wel een supercamera: als enige in deze prijsklasse voorzien van seals waardoor hij stof en spatwaterdicht is. Dus met 7Bfrt kun je rustig op het strand gaan staan fotograferen (wil je dat wel, sta dan liever op het water?)
Over de bodies ben ik er zo goed als uit, ga me nu verdiepen in de objectief opties van de laatste drie bodie opties.
Tevens voor het surfen is de snelheid en maximale hoeveel frames/sec. niet onbelangrijk. De maximale snelheid in deze klasse is zo'n 3,5 fps. Maar een fors aantal opties zijn beperkt tot max 4 to 6 frames achter elkaar. Ook een belangrijke factor in de keuze.
En veel zoom heeft ook zijn beperkingen. Niet alleen de lichtsterkte is vaak minder, maar ook het ontstaan van flairs en onscherpte op sommige instellingen.
Afijn, ben gelukkig geen maagd op het gebied van fotografie, thanks voor de correcte info
@ RP: Mazzelaar dat je nog kon varen...jaloezie alom...
Volkomen mee eens, mazzelaren jullie dat je nog ff hebt kunnen beulen. De voorspellingen zijn alleen redelijk voor maandag, en daarna weer prut