Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
De windrichting is vandaag ONO, oftewel rond de 65gr (N=0gr, NO=45gr, O=90gr)
Op paalja is het dan nog steeds schuin aflandig, en buitengewoon vlagerig.
Zie Noord terugkomen voor a.s. woensdag, maar de kracht is wel minder. Wie weet trekt het aan. Ik sla vandaag over, misschien morgen en/of woensdag nog het water op.
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Michiel weet jij een spot waar het vandaag wel goed te doen is
Geen veilige helaas, op Vrouwenpolder na dan... Ouddorp, Oostvoornsemeer, X-beach, Enkhuizen...met bijbehorende risico's.
|
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Hmm Vrouwenpolder of Medemblik. Beide spots zijn ongeveer even ver rijden. Moet ik even kijken welke het leukste is
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Om de juiste spot te selecteren heeft kitehigh een mooie pagina: http://www.kitehigh.nl/spotsHierin kun je in een enkele oogopslag zien welke spots geschikt zijn, en welke niet. Helaas is het een feit dat je voor fatsoenlijke spots met O en ONO minstens 1,5u van Rotterdam moet rijden. En vandaag is het geen weekend, maar ook nog eens een werkdag. Komt de spits er ook nog eens bij
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Na twee lekkere kite dagen heb ik aardig spierpijn overal . Helaas kan ik vandaag niet, maar misschien morgen wel als het vol NO is.
|
|
|
Benjooh
|
Hopen dat de wind voor morgen nog ff wat doorzet...
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Hopen dat de wind voor morgen nog ff wat doorzet... Ik hoop het ook stadsgenoot
|
|
|
|
Nickeltje
|
Windhoos, wanner ben je op de Dam geweest? Ik heb vandaag niet naar de wind gekeken verder, maar is die ten opzichte van het weekend gedraaid?
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Fuck Ron, dat kitehigh geibfecteerd is is tot daar aan toe, maar dat er nu ook zooi op je pc staat is nog veel erger. Hoog tijd om de site weer eens van de grond af op te bouwen of in ieder geval de boel weer 2011-proof dichtspijkeren want dit mag geen 2e keer gebeuren! Waar is Laurens als je hem nofig hebt..... Evan neemt de slogan "Get infected by Infextion" wel erg serieus.... Mijn PC begon ook raar te doen maar heb het gelukkig (hoop ik) opgelost.
|
|
|
Windhoos
Logs: 0 | 701 uur
|
Windhoos, wanner ben je op de Dam geweest? Ik heb vandaag niet naar de wind gekeken verder, maar is die ten opzichte van het weekend gedraaid?
Wind was beetje schuinaflandig, maar goed te doen. Ze waren zelfs aant lessen, nie dat dat nou veel zegt.... Heb van 11 tot 14:00 op t water gestaan. Lekker zonnetje en wind, wat wil een mens nog meer.
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Oostvoornse meer was chill... En rustig.. Lekker met z'n 8en aan het bbknoeien... What more do you whant!!!!
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Ben naar Vrouwenpolder gereden en het is inderdaad een super spot. Is wel een stukje rijden maar dan heb je ook wat. Lekker gevaren met mijn 12 meter een af en toe toch wel een flinke hoge sprong weten te maken. De golven daar vond ik ook helemaal top. Baal wel dat ik na een val mijn board niet meer zag drijven. Heb nog een kwartier in het water liggen body draggen maar zag hem nergens dobberen. Ook vanaf de kant kon ik hem nergens vinden. Nu maar hopen dat hij gevonden wordt en iemand de moeite neemt om te bellen. Mijn nummer heb ik namelijk op mijn board geschreven.
En in het ergste geval moet ik maar een nieuw mooiboardje kopen. Ik vind de Naish Momentum wel een mooi boardje. Zal eens in de winkel meer details over het board vragen. Uiteraard zijn tips over een goed board welkom. Maar ik weet wel dat ik geen board meer neem met een zwarte onderkant. Geef mij er maar eentje die je kan zien drijven in het water.
|
|
|
Yoram
|
@Boarder73, balen van dat board, hopen dat die gevonden word!
Vandaag zelf @Muiderberg geweest maar wind was een beetje vlagerig. Stond met de 8m, de ene keer net genoeg om te varen en op het andere moment knalde die vol aan. Een vlaag was zo hard dat ik hem niet kon wegtrappen (waarschijnlijk door de vermoeidheid). Maar goed, toch weer kunnen knallen vandaag.
|
|
|
rich@rd
|
Morgen middag misschien oudorp, Was wel lekker op vrouwenpolder meissy mee wel achter windschermpje, was wel nodig ook (gelukkig) meer mensen die nog kracht over hebben voor morgen! Jhonny was lekker tog, lang niet gezien, moet eens wat minder op vakantie misschien zie ik je dan weer wat vaker!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Morgen middag misschien oudorp... Hmmm, wil morgen ook, maar volgens voorspelling alleen s'ochtends & einde middag en avond wind. Rond middaguur dikke winddip voorspeld
|
|
|
Benjooh
|
Is Ouddorp een locatie waar de wind over het algemeen krachtiger is dan de voorspelling aangeeft (zoals ik van Lauwersoog gewend ben ) of niet?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Nee, zowat alle spots vertonen afhankelijk van het overige weer (temperatuur, watertemperatuur, winrichting, etc) meer wind dan opgegeven. Een dag vooruit of dezelfde dag geeft windguru.pro de werkelijke winsnelheid het beste neer. Wat een kou vanochtend, 6°C!!! Als ik ga, dan wacht ik 16u af omdat de wind dan naar NNO gaat draaien en ik kracht gaat toenemen. Het is dan ook neergaand tij
|
|
|
richard
|
Vanmiddag na 17.00 gaat ie draaien van O naar NNO volgens gpro en krijgen we 17-19knp. Vanaf 17.30 wordt het afgaand tij en neemt de golfhoogte toe (piek om 21.00). Ik denk dat ik om 16.30 richting scheef of andere noordzeespot ga om te kijken of het nog 2 uurtjes goed vaarbaar is. De rest van de week ziet er wat slapjes uit.
|
|
|
richard
|
Nee, zowat alle spots vertonen afhankelijk van het overige weer (temperatuur, watertemperatuur, winrichting, etc) meer wind dan opgegeven. Een dag vooruit of dezelfde dag geeft windguru.pro de werkelijke winsnelheid het beste neer. Wat een kou vanochtend, 6°C!!! Als ik ga, dan wacht ik 16u af omdat de wind dan naar NNO gaat draaien en ik kracht gaat toenemen. Het is dan ook neergaand tij 2 zielen 1 gedachte
|
|
|
|
brian
Logs: 0 | 8 uur
|
aah vrouwenpolder was gister wel ff lekker, komende dagen ga ik maar is proberen een skimboard te maken.
|
|
|