Vraagje over het 'kite-les geven' van tegenwoordig...

Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #25 Mei 07, 2007, 02:31:18
edit2Rapporteer  
@ Sub:  Mark wilde jou wel prive les geven, heeft ie mij zelf gezegd...
Mark-Fizzer

Antwoord #26 Mei 07, 2007, 02:31:58
edit2Rapporteer  
En R.v.D heeft gesproken... ha
Mark-Fizzer

Antwoord #27 Mei 07, 2007, 02:32:48
edit2Rapporteer  
@Loepie, nu ga je te ver, vuile stoker!!!! Als Mick dit leest ben ik de sjaak!!! :P

Antwoord #28 Mei 07, 2007, 02:33:30
edit2Rapporteer  
En R.v.D heeft gesproken... ha
Don't shoot the messenger...
Miek

Geen avatar

Antwoord #29 Mei 07, 2007, 02:35:20
edit2Rapporteer  
** skip **
Mark-Fizzer

Antwoord #30 Mei 07, 2007, 02:35:53
edit2Rapporteer  
Neej doe ik zeker niet. Je staat volledig in je gelijk!! Ik deel je mening, en zeg ZAKKEN MET DAT HOK!!!!!!!!!!!!!
Myzrael
Gast
Antwoord #31 Mei 07, 2007, 02:36:01
edit2Rapporteer  
@Myzrael, je kite heeft, waar ook aan de rand van het venster, dezelfde kracht. Dus dat ie op 12 minder krachtig zou zijn dan wanneer hij op 3 uur zou staan, is helaas niet waar.

Dat is niet waar maar ik heb de indruk dat men alles wat ik ga zeggen toch af zal doen met "neem les" of iets in die trant omdat ik geen ervaring met kiten schijn te hebben dus ik ga er niet op in. Ajuus en denk er allemaal maar van wat jullie willen want het komt de strot uit.
Frank77

Antwoord #32 Mei 07, 2007, 02:38:07
edit2Rapporteer  
@Myzrael, je kite heeft, waar ook aan de rand van het venster, dezelfde kracht. Dus dat ie op 12 minder krachtig zou zijn dan wanneer hij op 3 uur zou staan, is helaas niet waar.

In theorie geef ik je gelijk. Maar de praktijk met mijn bow is ook dat hij op 9 en 3 veel meer kracht geeft dan op 12. Komt ook deels door het aantrekken van de bar om het ding stabiel te houden. Voor andere kites weet ik het niet.
The Submarine

Antwoord #33 Mei 07, 2007, 02:40:22
edit2Rapporteer  
Wat Miek zegt klopt wel: op 3 en 9 uur lijkt ie wel meer kracht te hebben.
En buurman jij mag mij uiteraard wel eens een aanwijzing geven hoor  (kiss_kitesmiley)

Antwoord #34 Mei 07, 2007, 02:40:45
edit2Rapporteer  
Nou dan ga je maar lekker op hanglos chillen als het je de strot uit komt. Ik bedoel, je kan eigenlijk nog niet eens kiten, je hebt geen les gehad, en toch weet je alles beter. Je kite is op 3 uur net zo sterk als op 12 uur, misschien iets minder omdat het op 12 uur harder waait.

Mark-Fizzer

Antwoord #35 Mei 07, 2007, 02:41:36
edit2Rapporteer  
Gast, wat is jouw probleem??? Volgens mij reageer ik toch in alle reden, of niet???
Maar als er bij jou geen mogelijkheid is toch discussie, en je meteen overgaat tot dit soort acties, zeg ik, AJJJJUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

PS, niet raar opkijken als je met deze botte houding, straks op het water de verkeerde tegen het lijf loopt... Vind je persoonlijk nogal arrogant overkomen.

Om toch nog ff m'n gelijk te halen: Waarom zien de mensen die verstand hebben van kiten wel in dat je je kite gewoon laag moet houden, en dat ie daar dus net zo'n neutrale houding heeft als op 12 uur...
Maar goed, gaar lekker verder in je sopje!
Leon aero2
Gast
Antwoord #36 Mei 07, 2007, 02:41:42
edit2Rapporteer  
Idem op Autoplaya en twijfel of het allemaal beginners zijn?

Met je kite op 12:00 (zenith) aan de wandel is leuk en makkelijk. Maar met een stevige windvlaag zal je ongecontroleerd gelift worden met alle gevolgen van dien.
Doormiddel van je kite laag te houden, heb je controle in onverwachte situaties, je kan dan ook in het ergste geval je safety trekken.

Ik weet niet of jij een zaterdag op autostrand was, maar dan kan ik je welleens in de weg gezeten hebben. Ik had een blauwe Xbow2. Maar ik heb geen les gehad maar ik zal voortaan
als iemand eraan komt als ik wil gaan starten wel de kite omlaag sturen.
Maar lopen doe ik altijd met de kite laag voor de windstoten.

Ik was een Zaterdag bij het Autostrand, ik had een blauwe fuel.
Maar stel dat ik het geweest ben, dan is het allang goed hoor ThumpsUp

Moet ook toegeven dat het soms niet anders kan in bepaalde situaties om je kite op 12:00 te laten staan, omdat het soms zo druk is dat je die ruimte niet hebt.

Maar als er ruimte is dan graag wat lager zetten die kite (grinnik_kitesmiley)

Antwoord #37 Mei 07, 2007, 02:41:50
edit2Rapporteer  
Ik voel me af en toe net cupido...
The Submarine

Antwoord #38 Mei 07, 2007, 02:44:09
edit2Rapporteer  
Nou Loepie wel een beetje met beide benen op de grond blijven staan hoor Wink
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #39 Mei 07, 2007, 02:45:26
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of jij een zaterdag op autostrand was, maar dan kan ik je welleens in de weg gezeten hebben. Ik had een blauwe Xbow2. Maar ik heb geen les gehad maar ik zal voortaan

Moet ook toegeven dat het soms niet anders kan in bepaalde situaties om je kite op 12:00 te laten staan, omdat het soms zo druk is dat je die ruimte niet hebt.

Dan weet ik zeker dat ik het was sorry, maar op autostrand ga ik zoiezo altijd iets verder naar achteren toe maar ja met noorde wind komen mensen dan soms ook wel die kant op maar ja
ik zal er voortaan op letten.
Frank77

Antwoord #40 Mei 07, 2007, 02:51:26
edit2Rapporteer  
Om toch nog ff m'n gelijk te halen: Waarom zien de mensen die verstand hebben van kiten wel in dat je je kite gewoon laag moet houden, en dat ie daar dus net zo'n neutrale houding heeft als op 12 uur...

Basis mechanica:
op 12 uur trekt de kite omhoog en werkt in lijn met je eigen gewicht.

Op 3 en 9 komt hij loodrecht op je ter hoogte van je heup. Dat is dus lastiger (en kost moeite) om tegen te houden, laat staan te lopen. In combi met een instabiele/nerveuze kite, is 12 uur dus een makkelijkere stand. Zeker in combi met een beginner.

[ en nee het is niet de beste houding, maar afhankelijk van de combinatie van je eigen kunde, weersomstandigheden en drukte is het zo nu en dan een prima dan wel slechte stand om mee te lopen]

Antwoord #41 Mei 07, 2007, 02:56:00
edit2Rapporteer  
Kite laag als je loopt.
is 12 uur dus een makkelijkere stand. Zeker in combi met een beginner.
Levensgevaarlijk, vooral dichtbij of op de kant. Je stuurt per ongeluk , of je wordt gelift en je trekt aan de bar, dan hang je zo in de bomen.
Mark-Fizzer

Antwoord #42 Mei 07, 2007, 02:57:04
edit2Rapporteer  
Lijkt mij dus beter dat men eerst volledige kitecontrole leert, alvorens het water op te gaan.
Dus ook leren je kite te hanteren op 3 en 9 uur...
sjembek

Antwoord #43 Mei 07, 2007, 02:59:44
edit2Rapporteer  
Wat een schijtdiscussie (weer) zeg..

Als beginner zijnde, lijkt het mij logisch dat ik eerst een stuk uit de kant wil gaan omdat de marge op fouten 10 meter van de kant toch erg klein is.
Dan loop ik een stuk uit de kant, stuur ik mijn kite
afhankelijk van het verkeer; links, rechts en af en toe op 12.

Zie ik persoonlijk geen probleem in, zou hem ook liever op 12 houden vanwege het loopgemak, maar omdat er ook bepaalde 'pro's' in dat gebied de beest uit proberen te hangen en flashen voor de mensen aan de kant en zichzelf helemaal kapot ergeren aan 'die beginners met hun kite op 12' hou ik hem ook links dan wel rechts.

Met lesgeving zal dit weinig te maken hebben, ligt meer aan de kite en maat die je hebt.
Het is zo dat je kite op 12 qua positie gewoon het meest comfortabelst loopt omdat je niet naar rechts of links wordt getrokken met bijvoorbeeld pal aanlandige wind.

Met een andere windrichting is dat anders, maar 12'ers zal je houden.

Dus hou op met dat gezeik en hou een beetje rekening dat andere
mensen die ondanks bullshit zoals dit ook (proberen) van deze sport te genieten.

Geen zin in?

Sodemieter dan lekker een end op uit de kant als je zo goed kan varen, dan heb je geen last van 'ons'.

Ps, niets persoonlijks mark  (kiss_kitesmiley)

@Myz: Niet zo baad doen.
Leon aero2
Gast
Antwoord #44 Mei 07, 2007, 03:01:00
edit2Rapporteer  

Dan weet ik zeker dat ik het was sorry, maar op autostrand ga ik zoiezo altijd iets verder naar achteren toe maar ja met noorde wind komen mensen dan soms ook wel die kant op maar ja
ik zal er voortaan op letten.

Nogmaals, niks aan de hand  (grinnik_kitesmiley) je bent er tenslotte om te oefenen, en dat van je kite laaghouden is dan aanvulling voor volgende keer.  ThumpsUp

Mark-Fizzer

Antwoord #45 Mei 07, 2007, 03:06:43
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat wanneer jullie een beetje knap kunnen varen, nog eens aan deze schijtdiscussie terug denken. Let op mijn woorden, dat zal gebeuren...
Nogmaals, bij matige wind moet je vaak heen en weer wil je een beetje hoogte kunnen pakken, en zal je dus de 12-uurgangers passeren... Dan is het prettig en niet meer dan LOGISCH dat je je kite gewoon laag houdt...

Maar ik stop hiermee, het wil er blijkbaar bij sommige mensen niet in.
Dit topic was als advies bedoelt, en om het een beetje bevaarbaar te houden en niet om bepaalde mensen uit te maken voor rotte vis, ik doel op m'n eerste post.

The Submarine

Antwoord #46 Mei 07, 2007, 03:09:18
edit2Rapporteer  
Nog even voor alle duidelijkheid: Zullen we gewoon rekening met elkaar proberen te houden...
Dus beginners proberen hun kite laag te houden (ja buurman ik ook) en wanneer het niet gaat dan maar op 12 uur. En de gevorderde zullen ook gewoon een beetje uit de kant gaan en weet je.... dan blijft het toch nog gezellig!!!  YeSS
Leon aero2
Gast
Antwoord #47 Mei 07, 2007, 03:10:46
edit2Rapporteer  
Nog even voor alle duidelijkheid: Zullen we gewoon rekening met elkaar proberen te houden...
Dus beginners proberen hun kite laag te houden (ja buurman ik ook) en wanneer het niet gaat dan maar op 12 uur. En de gevorderde zullen ook gewoon een beetje uit de kant gaan en weet je.... dan blijft het toch nog gezellig!!! YeSS

Ik sluit me erbij aan ThumpsUp
Mark-Fizzer

Antwoord #48 Mei 07, 2007, 03:13:03
edit2Rapporteer  
Slijmbal!!!!

;-))

Natuurlijk houden we het gezellig. Mijn idee.... maar het zou een stap in de juiste richting zijn als we allemaal gewoon 1 lijn zouden aanhouden.
sjembek

Antwoord #49 Mei 07, 2007, 03:13:56
edit2Rapporteer  
Dus beginners proberen hun kite laag te houden (ja buurman ik ook) en wanneer het niet gaat dan maar op 12 uur. En de gevorderde zullen ook gewoon een beetje uit de kant gaan en weet je.... dan blijft het toch nog gezellig!!! YeSS

Ik sluit me erbij aan

Ik ook ThumpsUp
HappyHappyJoyJoy!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.