Nieuw hier en nieuw met kiten. Opzoek naar info en materiaal!

Wilcoos

Geen avatar

Mei 10, 2007, 16:08:29
edit2Rapporteer  
Hallow allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw in de Kite wereld. Na al geruime tijd plannen te hebben gehad om te gaan kiten heb ik afgelopen week mijn eerste training gehad in Hurghada. Gisteren terug gekomen en gisteravond gelijk djowies (monster) gebeld voor een training. vrijdag de 18e mag ik voor mijn IKO level 2 certificaat.

Nu ben ik opzoek naar info over het aan te schaffen materiaal e.d. Wil beginnen met een beetje 2e hands spullen om dat mij het de beste manier lijkt om af te tasten wat ik nodig heb.

Kunnen jullie mij een beetje vertellen wat ik het beste kan aanschaffen, qua maat kites (liefst 5 lines) en maat board. Wat voor soort bar en lengte van de lijnen.

Alvast bedankt voor de info...
J-D

Antwoord #1 Mei 10, 2007, 17:15:25
edit2Rapporteer  
Intersurf sneek ( voor de noorderlingen ) ook erg goed!

Heb er nu al 2x een super kite weggehaald, met erg veel info vooraf!
Koeslag

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 10, 2007, 17:47:38
edit2Rapporteer  
Het is misschien handig om iets te vertellen over je gewicht lengte etc.. Ik heb nog wel een super mooi boardje voor je liggen van gastra (Lengte 130cm) en ik heb ook nog een zittrapze van mistic.

Mvg,

Mart ThumpsUp

m_koeslag@hotmail.com
vin2481

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 10, 2007, 17:58:15
edit2Rapporteer  
Bij de kiteshops kunnen ze je daar prima over adviseren!

Kijk bij 'links', daar staan alle shops in NL.

sjembek

Antwoord #4 Mei 10, 2007, 18:11:10
edit2Rapporteer  
@ Koeslag;

Wat voor boardje is het precies? .. wat moet het kosten??
koen-tjeee

Antwoord #5 Mei 10, 2007, 18:18:16
edit2Rapporteer  
Hi People,

Ook ik ben nieuw en opzoek naar materiaal. Level 2 heb ik inmiddels op zak. Nu de vraag of dat het verstandig is om te beginnen met een North Rhino 12m? Deze kan ik namelijk voordelig (2e hands) krijgen.

Is het wel te doen of is een Rhino absoluut geen aanrader voor een beginner?

Alvast bedankt.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 10, 2007, 18:34:34
edit2Rapporteer  
waar gaat het heen? Den dude vraagt gewoon om info en het enige wat we doen is doorverwijzen naar winkels en eigen boardjes aanbieden.

Ik ben toch van mening dat winkels vaak genoeg alleen maar willen verkopen en echt niet altijd goede adviezen geven!

En ook het aan bieden van een boardje heeft niets met advies te maken!

Dampoe, als je wat meer info kunt geven over jezelf? je lengte, gewicht, waar wil je gaan varen, leeftijd (ga je nog groeien/dikker worden binnenkort Wink )

Koen, over de rhino kan ik je niet veel vertellen, heb er nooit mee gevaren, maar in de zoekfunctie kan je er vast iets over vinden.
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 10, 2007, 18:53:24
edit2Rapporteer  
waar gaat het heen? Den dude vraagt gewoon om info en het enige wat we doen is doorverwijzen naar winkels en eigen boardjes aanbieden.

Ik ben toch van mening dat winkels vaak genoeg alleen maar willen verkopen en echt niet altijd goede adviezen geven!

En ook het aan bieden van een boardje heeft niets met advies te maken!

Dampoe, als je wat meer info kunt geven over jezelf? je lengte, gewicht, waar wil je gaan varen, leeftijd (ga je nog groeien/dikker worden binnenkort Wink )

Koen, over de rhino kan ik je niet veel vertellen, heb er nooit mee gevaren, maar in de zoekfunctie kan je er vast iets over vinden.

Bedankt, bij de shops kom ik ook wel maar die adviseren aan de hand van hun voorraad lijst meestal en dat zoek ik net niet.

Mijn lengte is ongeveer tussen de 170 en 180. (maat Medium) Gewicht een kilootje of 75 denk. Leeftijd 23 jaar en wil niet nog meer groeien! Zal denk vooral gaan varen op zee. Monster en Hoek van Holland. Is namelijk vlakbij voor mij.

Leuke aanbieding mag wel, maar dan graag via de mail met specs en het liefst ook pics.
martijn

Antwoord #8 Mei 10, 2007, 19:07:26
edit2Rapporteer  
Hi People,

Ook ik ben nieuw en opzoek naar materiaal. Level 2 heb ik inmiddels op zak. Nu de vraag of dat het verstandig is om te beginnen met een North Rhino 12m? Deze kan ik namelijk voordelig (2e hands) krijgen.

Is het wel te doen of is een Rhino absoluut geen aanrader voor een beginner?

Alvast bedankt.

rinho is geen beginners kite
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #9 Mei 10, 2007, 20:30:02
edit2Rapporteer  
Na een beetje lezen en zoeken hier op het forum kom ik er achter dat ik opzoek moet naar een board van ongeveer tussen de 130 en 140 cm? Heb ik dat goed?

En welke grote kite zou het beste bij mij passen om te beginnen? Heb met een 9m en een 12m gevlogen en vond de 9m wel goed maar toen stond er wel een aardig windje. (was een north 5 lines)
Jarno

Geen avatar

Antwoord #10 Mei 10, 2007, 20:51:51
edit2Rapporteer  
Kijk dat is meer info waar we wat mee kunnen

Dat board heb je helemaal gelijk in. Een board van die lengte is zeker goed om mee te beginnen. Je zou eventueel voor rond de 130 kunnen kijken, dan is het begin wat moeilijker, maar heb je er langer plezier van. Maar ook een 140 boardje kun je redelijk lang plezier van hebben en dan is het leren weer iets makkelijker. Dat is een keuze die je moet maken.

Qua kite kun je ook verschillende kanten op. De zomer komt eraan dus normaal gezien waait het dan wat minder hard. Je wilt dan een 12 of 14 (zowel bow als sle als C) kite. Hoe groter de kite, hoe sneller je op het water staat, maar ga zeker niet groter dan 14.

zowel de 12 als 14 levert een goede mogelijkheid om een tweede kite erbij te kopen, je kunt dan denken aan een 12 / 8 of 14 / 10 combo (of 13 / 9), maar meestal wordt er 4m2 tussen gehouden)

Er zijn ook kites op de markt die zeggen dat ze grotere windranges dekken, zoals bijvoorbeeld de ONE van Ocean Rodeo, maar in hoeverre daar iets van waar is kan ik je niet vertellen.
en zeker als je een tweedehands kite wilt kopen kijk dan naar een 12 of een 14 om mee te beginnen.

Denk dat je even verder kunt Wink
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #11 Mei 10, 2007, 21:05:14
edit2Rapporteer  
Kijk dat is meer info waar we wat mee kunnen

Dat board heb je helemaal gelijk in. Een board van die lengte is zeker goed om mee te beginnen. Je zou eventueel voor rond de 130 kunnen kijken, dan is het begin wat moeilijker, maar heb je er langer plezier van. Maar ook een 140 boardje kun je redelijk lang plezier van hebben en dan is het leren weer iets makkelijker. Dat is een keuze die je moet maken.

Qua kite kun je ook verschillende kanten op. De zomer komt eraan dus normaal gezien waait het dan wat minder hard. Je wilt dan een 12 of 14 (zowel bow als sle als C) kite. Hoe groter de kite, hoe sneller je op het water staat, maar ga zeker niet groter dan 14.

zowel de 12 als 14 levert een goede mogelijkheid om een tweede kite erbij te kopen, je kunt dan denken aan een 12 / 8 of 14 / 10 combo (of 13 / 9), maar meestal wordt er 4m2 tussen gehouden)

Er zijn ook kites op de markt die zeggen dat ze grotere windranges dekken, zoals bijvoorbeeld de ONE van Ocean Rodeo, maar in hoeverre daar iets van waar is kan ik je niet vertellen.
en zeker als je een tweedehands kite wilt kopen kijk dan naar een 12 of een 14 om mee te beginnen.

Denk dat je even verder kunt Wink

Bedankt voor de info. Kan ik zeker wat mee. Alleen is uit je verhaal een ding geheel onbekend voor mij. Namelijk "(zowel bow als sle als C) kite" Wat is een bow, sle of C kite. En wat is het verschil hierin. En dan uiteraard de vraag wat is het beste.

Is de lengte van je board afhankelijk van je eigen lengte of spelen er nog meer aspecten mee. Zoals bijvoorbeeld je gewicht. Dan koop ik nml liever nu een iets langer board en schuif ik die door naar mijn vriendin later die ongeveer net zolang is maar ongeveer 60kg weegt. Of heeft die dan ook een kleiner bord nodig vanwege haar gewicht?
caas

Antwoord #12 Mei 10, 2007, 21:27:17
edit2Rapporteer  
de lengte van je board kan afhangen van:
- gewicht
- grote kite
- doel

Toen ik begon heb ik een 140 boardje gekozen met een 14m² kite. Ik heb veel lang plezier van het boardje gehad en toen ik alle beginselen kon ben ik over gegaan naar een 126. de winkel raadde een wat groter board aan in het begin, maar daar ben je al snel over heen 'gegroeid'.

een 14m² C-shape kan je zeker tegenwoordig al snel meevaren en lang houden (high en low end).
Over het type kite kan ik je niet over adviseren, want dat is een kwestie van je eigen wensen en eisen.

succes!!!

Ik zelf weeg rond de 83 kile en ben 185cm.
Emielkruisdijk

Antwoord #13 Mei 10, 2007, 21:27:39
edit2Rapporteer  
Hej,

Ik heb nog een 10m Cabrinha Co2 liggen uit 2005, compleet met bar en lijnen. Kite is nog in perfecte staat. Voor 250 euro mag je hem opkomen halen!
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #14 Mei 10, 2007, 21:39:16
edit2Rapporteer  
Hej,

Ik heb nog een 10m Cabrinha Co2 liggen uit 2005, compleet met bar en lijnen. Kite is nog in perfecte staat. Voor 250 euro mag je hem opkomen halen!

Is het een 5 lijns? Wil namelijk wel een 5 lines kite kopen.
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #15 Mei 10, 2007, 21:44:03
edit2Rapporteer  
Oh ja en voor degene die nog iets interressants te koop hebben. Ik beslis en koop pas na 18 mei als ik mijn IKO level 2 heb afgerond. Die krijg ik volgende vrijdag even bij Djowies (monster). Daarna ga ik zo snel mogelijk het nodige materiaal aanschaffen. Ik moet alles nog hebben dus....
caas

Antwoord #16 Mei 10, 2007, 22:06:29
edit2Rapporteer  
cabrinha Co2 is geen 5 lijns kite, maar werkt met het recon systeem. 4 lijnen en kan je achterwaarts oplaten stijgen en zo de kite goed draaien.
koen-tjeee

Antwoord #17 Mei 10, 2007, 22:34:03
edit2Rapporteer  
Oh ja en voor degene die nog iets interressants te koop hebben. Ik beslis en koop pas na 18 mei als ik mijn IKO level 2 heb afgerond. Die krijg ik volgende vrijdag even bij Djowies (monster). Daarna ga ik zo snel mogelijk het nodige materiaal aanschaffen. Ik moet alles nog hebben dus....
Evt. kun je vrijdag ook advies aan Joey vragen, hij weet natuurlijk ook voldoende en deelt graag dat advies met je. (Ik heb er btw ook mijn level 2 cert. behaald Smiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.