Kiten tijdens onweer!!!

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Juni 17, 2007, 05:19:02
edit2Rapporteer  
Ik was vandaag op autostrand en op een gegeven moment kwam er een bui en ik had zoiets er zit
onweer in dus ik het water al uit voorzorg, en terecht. Toen ik op de kant stond begon het te flitsen en rommelen.

Maar wat mij zeer zeker verbaasde is dat echt een hele hoop mensen, en ook een van de kitesurf scholen gewoon door gingen! En dat is natuurlijkerg dom omdat met onweer te doen want je bent een mooi opject zo in de lucht!

En voor de sport komt het natuurlijk ook niet ten goede als dit in de krant staat:
''Kitesurfer geraakt door bliksem en overleden''.

Dus wees slim en ga het water af als er zo'n bui aan komt.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #1 Juni 17, 2007, 05:22:26
edit2Rapporteer  
klopt, herinner me nog dat vorig jaar verschillende surfers zijn geraakt door bliksem tijdens de zomer in België
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #2 Juni 17, 2007, 05:38:57
edit2Rapporteer  
mwa onweer was pas later toen was iedereen wel bijna pleite dus..

verder was het wel ff lekker op een lege playa kite , ben wel ff gekapt met toen het er recht boven ging en alles een btje statisch werd
Peet

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #3 Juni 17, 2007, 05:47:17
edit2Rapporteer  
Was vandaag op de brouwersdam en daar viel het mij idd ook op dat verschillende mensen gewoon hun kite in de lucht hielden met onweer ThumpDown

Das niet zo mooi ListenToMe
Xstream
Gast
Antwoord #4 Juni 17, 2007, 06:23:43
edit2Rapporteer  
                                                                      LOL


              *** Misschien dat er nog een openstaande vacature is bij de strandpolitie voor je ***

Toen de meeste mensen nog aan het kiten waren was de onweer nog vrij ver weg, toen het dichter bij kwam waren alleen degene met de gele rebel en blauwe feul nog op het water. En de rest aan het inpakken of wachten tot de onweer ging verdwijnen. Schei nou gewoon is uit met dat gezeik uit te braken man. Denken jullie nou echt doordat er op een forums word geschreven over ( stomme ) acties van mensen, dat de personen in qwestie het niet meer doen ??. Zelfde als oosten wind gezeik... mensen doen toch waar ze zelf zin in hebben. Zo ook ik. Ook de reacties zijn zo leuk " ik zal ze er ff op aanspreken etc etc " LOL stel strandjutters ...

                                                        *** GET A LIFE ***
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #5 Juni 17, 2007, 07:22:21
edit2Rapporteer  
LOL


 *** Misschien dat er nog een openstaande vacature is bij de strandpolitie voor je ***

Toen de meeste mensen nog aan het kiten waren was de onweer nog vrij ver weg, toen het dichter bij kwam waren alleen degene met de gele rebel en blauwe feul nog op het water. En de rest aan het inpakken of wachten tot de onweer ging verdwijnen. Schei nou gewoon is uit met dat gezeik uit te braken man. Denken jullie nou echt doordat er op een forums word geschreven over ( stomme ) acties van mensen, dat de personen in qwestie het niet meer doen ??. Zelfde als oosten wind gezeik... mensen doen toch waar ze zelf zin in hebben. Zo ook ik. Ook de reacties zijn zo leuk " ik zal ze er ff op aanspreken etc etc " LOL stel strandjutters ...

 *** GET A LIFE ***

das iig 'n uitgesproken mening.
ik heb het er zelf niet zo op tijdens het kiten maar ik wil graag nog 'ns pica's schieten van mensen die in de lucht door de bliksem geraakt worden.
die zijn denk ik wel geld waard.
dus heb je toch ff niets te doen en wil je kiten tijdens de bliksem,bel me ff.
Xstream
Gast
Antwoord #6 Juni 17, 2007, 09:12:46
edit2Rapporteer  
LOL


 *** Misschien dat er nog een openstaande vacature is bij de strandpolitie voor je ***

Toen de meeste mensen nog aan het kiten waren was de onweer nog vrij ver weg, toen het dichter bij kwam waren alleen degene met de gele rebel en blauwe feul nog op het water. En de rest aan het inpakken of wachten tot de onweer ging verdwijnen. Schei nou gewoon is uit met dat gezeik uit te braken man. Denken jullie nou echt doordat er op een forums word geschreven over ( stomme ) acties van mensen, dat de personen in qwestie het niet meer doen ??. Zelfde als oosten wind gezeik... mensen doen toch waar ze zelf zin in hebben. Zo ook ik. Ook de reacties zijn zo leuk " ik zal ze er ff op aanspreken etc etc " LOL stel strandjutters ...

 *** GET A LIFE ***

das iig 'n uitgesproken mening.
ik heb het er zelf niet zo op tijdens het kiten maar ik wil graag nog 'ns pica's schieten van mensen die in de lucht door de bliksem geraakt worden.
die zijn denk ik wel geld waard.
dus heb je toch ff niets te doen en wil je kiten tijdens de bliksem,bel me ff.

Als jij ergens in bovenstaande tekst afleest dat ik tijdens onweer het water op gaat krijg je van mij een volledig nieuwe 2008 uitrusting ( merk naar keuze ).

Je mist het punt van mijn post en dat is dat mensen altijd zeiken als een ander iets doet wat volgens anderen ( niet ) kan. bliksem, windrichting, geen les, etc etc. De tekst "zo ik ook" die jij waarschijnlijk afleest t.o.v onweer is bedoeld als zijnde " ik doe wat ik wil " en ALS ik wil kiten met onweer doe ik dat, of als ik met oosten wind kite op autoplaya doe ik dat... en met mij genoeg anderen..

Maar zodra los ga tijdens onweer laat ik je het per direct weten !!!
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #7 Juni 17, 2007, 13:47:16
edit2Rapporteer  
Doe inderdaad lekker wat je wil.

Dan laat ik je half verbrand op het water leggen en kom je niet redden. Als je wel op eigen houtje van het water kan komen laat ik je voor de deur van de SEH staan. Etc, etc.

Inderdaad Get a life.
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #8 Juni 17, 2007, 14:07:37
edit2Rapporteer  
wie stoer wil zijn moet pijn lijden,

chico

Berichten: 1112
Antwoord #9 Juni 17, 2007, 14:10:19
edit2Rapporteer  
Bij onweer door kiten is voor echte thrillseekers en die hebben dus meer lef dan ik en dat is genuanceerd uitgedrukt. Gisteren voor het eerst is op Noordwijk en iedereen was voortijdig bij buien en naderend onweer van het water (soms met wat advies van mede kiters). Het kan dus wel hoor!
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #10 Juni 17, 2007, 14:32:24
edit2Rapporteer  
wie stoer wil zijn moet pijn lijden,



Pascal wij zijn toch stoer?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Juni 17, 2007, 15:56:31
edit2Rapporteer  
Was helemaal niet zo dreigend als hierboven beschreven, en tijdens het onweer was iedereen van het water. Alleen een blauwe Waroo en nog een kite in het vogelgebied  (angry_kitesmiley)) De rest was netjes al van het water. Een verbetering met een jaar of 2 geleden, toen het nog wel ernstig mis ging in echt slechte omstandigheden.

Met de gele Rebel zul je mijn R7 wel bedoelen. De onweerbui was toen al zo ver verwijdert dat ik vond dat het wel kon. Maar hield het nog wel scherp in de gaten, want idd. onweersbuien kunnen vreemde dingen doen.

Ik merkte niets van enige statische electriciteit. Als je eens echt in een onweersbui terecht bent gekomen dan weet je wat ik bedoel. Vooral je lange lijnen zijn 'ideaal' om dit al heel snel op te merken. Wie kan zich het verhaal van de Noordwijkse of Zandvoortse kiters van vorig jaar niet herinneren?

Was een mindere dag daar de wind gelijk was weggevallen. Ziet er vandaag ook naar uit dat het een herhaling wordt. Tussen 1400 en 1500 uur gaat de wind wegvallen en wordt variabel van richting (kan dus ook aflandig zijn, dus pas op)
Joosttt

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #12 Juni 17, 2007, 16:12:24
edit2Rapporteer  
Gisteren lekker met onweer onder mijn kite op het strand gelegen. Hoofd op je leading edge en ontspannen. Beter dan een auping  (grinnik_kitesmiley).
Xstream
Gast
Antwoord #13 Juni 17, 2007, 16:38:47
edit2Rapporteer  
Doe inderdaad lekker wat je wil.

Dan laat ik je half verbrand op het water leggen en kom je niet redden. Als je wel op eigen houtje van het water kan komen laat ik je voor de deur van de SEH staan. Etc, etc.

Inderdaad Get a life.

Hier nog zo'n nerd die niet een stuk tekst kan begrijpen.

WAAR IN GODSNAAM ZIE JIJ STAAN DAT IK GA KITEN MET ONWEER ???

En zoals Rhino-kiter al zei zo gevaarlijk was het dus niet volgens hem nou PRIMA als hij dat vind.... moet je vrede mee hebben ik heb meerdere malen een statisch geladen bar in me handen gehad ik nam het zekere voor het onzekere en ben er dus afgegaan. En oja Rhino-Kiter hahhaha was niet zo drijgend klopt maar ook een ietsiepietsie kleine bliksem inslag doet au hoor.... (grinnik_kitesmiley)

*** lezen is ook een sport ook hier zijn cursussen voor, is niet verplicht hoor MOET JE ZELF WETEN !!***

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #14 Juni 17, 2007, 16:41:35
edit2Rapporteer  
Kijk ik wil mensen alleen waarschuwen voor het gevaar met het kiten tijdens onweer meer niet,
maar ik zou het zelf nooit doen. Voor de rest moet iedereen het zelf maar weten.
Xstream
Gast
Antwoord #15 Juni 17, 2007, 16:53:01
edit2Rapporteer  
Kijk ik wil mensen alleen waarschuwen voor het gevaar met het kiten tijdens onweer meer niet,
maar ik zou het zelf nooit doen. Voor de rest moet iedereen het zelf maar weten.

Precies wil leuk deze discussie eigenlijk.

denk je dat mensen dat niet weten ?? Die agent verteld ook altijd wat het gevaar is van geen gordel dragen, door rood rijden, te hard rijden, bellen in de auto, etc etc maar toch doen mensen het hahahahaha.

-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #16 Juni 17, 2007, 17:18:13
edit2Rapporteer  
idd het was heerlijk om met die kij harde regen te kite, ik hoorde iets rommelen en ging dus van het water af met een vriend 2 andere bleven alleen nog op het water, toen zagen wij 3 flitsen die egt heel ver weg waren en toen kwamen zij er ook al vanaf.

Dus het stelde niet vele voor
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #17 Juni 17, 2007, 17:34:34
edit2Rapporteer  
Nee maarja, onweer kan op een afstand van geloof ik 30 km inslaan als ik het goed heb.
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #18 Juni 17, 2007, 17:55:20
edit2Rapporteer  
t wordt steeds meer ;P eerst was t nog 3km
maarten_schepers

Berichten: 236
Antwoord #19 Juni 17, 2007, 18:00:22
edit2Rapporteer  
Ik denk dat een hoop mensen hier de plank mis slaan, Het getroffen worden door de bliksem kan je overal gebeuren en de kans hierop is vrij klein. Echter het probleem met dit soort buien, in de meteo ook wel Cumulo nimbus (CB's) genoemd. Het vervelende van dit wolkengeslacht is dat er tot op een afstand van 50 NM Zo'n 80 km windvlagen kunnen ontstaan, van 25-50 kt. ten opzichte van de steady wind. Knappe vent als je dat houd met je kite. Met deze boodschap wil ik niemand afzeiken, maar wel wijzen op de gevaren van deze buien, welke naar mijn mening vaak onderschat worden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20 Juni 17, 2007, 18:18:58
edit2Rapporteer  
Precies, die windvlagen zijn het gevaarlijkst. Maar die bleven uit omdat het niet zulke zware buien waren (gelukkig maar).
jeroen84best

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #21 Juni 17, 2007, 18:26:42
edit2Rapporteer  
Kijk ik wil mensen alleen waarschuwen voor het gevaar met het kiten tijdens onweer meer niet,
maar ik zou het zelf nooit doen. Voor de rest moet iedereen het zelf maar weten.

Precies wil leuk deze discussie eigenlijk.

denk je dat mensen dat niet weten ?? Die agent verteld ook altijd wat het gevaar is van geen gordel dragen, door rood rijden, te hard rijden, bellen in de auto, etc etc maar toch doen mensen het hahahahaha.


ten eerste jij bent niet goed bij je koppie maat.
niemand zeg dat het niet mag doen,maar we RADEN het AF
ten tweede hoe jij mensen aan spreekt, dat staat me helemaal niet aan.
je mag hiet dingen posten die over kite surfen gaan, en dit GAAT OVER KITE SURFEN!!!!!
dus als volwassen mensen communiceren!!!
doe gewoon normaal mafkees
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #22 Juni 17, 2007, 19:27:22
edit2Rapporteer  
Zoalang je in de lucht hangt maakt het niks uit hoor  Joepie ThumpsUp loser

Nee volgensmij staat het in iedere handleiding van elke kite,
Niet kiten met onweer, bliksem.
niet bij hoogspannings masten.
 etc, etc.

Citaat
Ik denk dat een hoop mensen hier de plank mis slaan, Het getroffen worden door de bliksem kan je overal gebeuren en de kans hierop is vrij klein. Echter het probleem met dit soort buien, in de meteo ook wel Cumulo nimbus (CB's) genoemd. Het vervelende van dit wolkengeslacht is dat er tot op een afstand van 50 NM Zo'n 80 km windvlagen kunnen ontstaan, van 25-50 kt. ten opzichte van de steady wind. Knappe vent als je dat houd met je kite. Met deze boodschap wil ik niemand afzeiken, maar wel wijzen op de gevaren van deze buien, welke naar mijn mening vaak onderschat worden.

inderdaad....gisteren op horst stond er de hele tijd geen wind..op een gegeven moment begon het lekker te waaien...plotseling stond ik in een keer zwaar overpowerd en begon het keihard te regenen...na de regen was het in een keer weer windstil. ThumpDown


@ dow-rhino2
Je kan je naam btw veranderen hoor  ThumpsUp loser
dow-rhino2

Berichten: 174
Antwoord #23 Juni 17, 2007, 19:35:09
edit2Rapporteer  
Toch maar weer eens ingelogd op kitehigh onder mijn reeds bejaarde inlognaam...

Xstream wie denk je eigenlijk dat je bent? Jezus christus? God himself? Superman?
Het feit dat jij je zo enorm persoonlijk aangesproken voelt door Marc getuigd mijn inziens al van het feit dat je fout zit, en daar ter plekke waarschijnlijk ook fout zat...
Marc geeft een algemene opmerking naar gelang iets wat hij constateerd en wat niet mogelijk had moeten zijn.
Bij iedere maritieme opleiding, IKO opleiding, Vaarbewijs etc hoor je dat bij dreigend weer je als een gek het water af moet... Je gaat dan niet afwachten met je kite in de lucht om te zien wat het weer gaat doen... Ik denk dat je nog heel wat theorie te lezen hebt voordat je jezelf volwaardig watersporter mag noemen.. Begin voor de grap eens met het wolkenboekje....

Greetz Dominique Kwaks...
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #24 Juni 17, 2007, 20:01:44
edit2Rapporteer  
Kijk ik wil mensen alleen waarschuwen voor het gevaar met het kiten tijdens onweer meer niet,
maar ik zou het zelf nooit doen. Voor de rest moet iedereen het zelf maar weten.

Precies wil leuk deze discussie eigenlijk.

denk je dat mensen dat niet weten ?? Die agent verteld ook altijd wat het gevaar is van geen gordel dragen, door rood rijden, te hard rijden, bellen in de auto, etc etc maar toch doen mensen het hahahahaha.



ja, vraag het maar aan Paris Hilton hoe het is
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.