DaanD
|
Meer depower + makkelijk herstartbaar = veilig(er)
|
|
|
|
Wie?
Gast
|
Depower is een deel van je kracht uit je kite halen bar af doen depower bar aan power.
5th lijn
voordeel
- meer depower - sneller - betere safety
Nadeel
-meer lijnen - 5th lijnen kan om je kite heen draaien als die gecrasht is
|
|
|
KiteDemon
|
De functie van een 5e is : -releasebeveiliging. -stabiliteit van de kite. - herstartgemak
Dus jullie hebben beide gelijk.
|
|
|
|
zarda
|
Depower is dat de kite wat kracht loost. Een ralease is vaak een rode trek/duw systeem dat op de kite zit waardoor hij alle kracht 100% loost.
|
|
|
josephine
Geen avatar
|
oke bedankt! wow 4 reacties in 6 minuten!!!! Maar hoe werkt het ''makkelijker herstarten'' dan anders, dan zonder 5e lijn?
|
|
|
Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
je bent toch niet van plan om een kite te gaan kopen als je niet eens weet wat depower is he?
|
|
|
Lex
|
neem inderdaad eerst maar een lesje...
|
|
|
KiteDemon
|
Depower is het vermogen om power uit de kite te halen. Releasebeveiliging is dat je in geval van nood je jezelf helemaal van de kite losmaakt op de 5e na. De kite zal volledig depoweren (alle kracht uit de kite) zonder dat je de kite helemaal verliest.
|
|
|
zarda
|
Met een 4 lijns kite moet je er heen lopen/zwemmen om hem om te klappen voor het herstarten en bij een 5 lijns kite kun je de 5de lijn gebruiken om hem om te laten klappen en dan kost herstarten minder energie/inspanning en word dat makkelijker genoemd, het gaat trouwens ook sneller met een 5de lijn.
|
|
|
kentyman
|
inderdaad! Als je niet weet wat "depower" of "release" is dan ben je nog niet toe aan je eigen materiaal maar wel toe aan les...
safety first!
on topic: door de bar van je af te duwen depower je de kite: de kite geeft minder kracht omdat de "angle of attack" v/d kite met de wind minder effectief wordt
|
|
|
Alibali
|
Ik zal eerst maar s een lesje nemen of wat ! Dan wordt alles uitgelegd en veel duidelijker !. Succes en groeten, Josephine
|
|
|
josephine
Geen avatar
|
Bedankt voor de superrrrrrrrrr snelle reacties, ik ga erover nadenken!!!
|
|
|
Geronimo79
|
niet nadenken eerst les... echt... of in alle gevallen een dagje bij een groepje kiters zitten en praten... want als je deze basis dingen niet weet.. word et noppes.. kan et weten...
heb zelf sinds een tijdje 5e lijn kites.. en wil voorlopig niet anders meer..
|
|
|
josephine
Geen avatar
|
Oke, ik vind les eigenlijk te duur, want ik zou het dan zelf moeten betalen. Maar afgelopen weekend ben ik met mijn broertje en een vriend daarvan gaan kiten. Die vriend heeft ook net een kite en heeft alle basisdingen ook geleert van ''kiters op het veld''.
|
|
|
Silversurfer1
|
weet je wat duur is? een begrafenis of een rolstoel! let op hoor kiteboarden kan echt gevaarlijk zijn! neem aub les!
|
|
|
josephine
Geen avatar
|
Ik denk dat je me niet helemaal goed begrepen hebt! Ik ga niet kiteboarden!!! Ik ga gewoon kite-en!!! Voorlopig nog niet het water op dus!
|
|
|
Lex
|
op het land is het gevaarlijker dan op het water....
|
|
|
|
Geronimo79
|
idd.. als je toch alleen maar gaat vliegeren? is het dan niet gewoon beter om een één of ander 4 lijns matrasje te nemen? van een metertje of 3? Zowieso op het land met een Tube kite.. jah kan wel... maar erg verstandig is et niet. tenzij je een Best Bullaroo ofzo hebt.. of heel evt een matras kite.. zou evt kunnen..
|
|
|
kitewouter
|
je kan beginnersles nemen.. voor wat euries.. en als je dat nou als veiligheid ziet voor een hobby.. vink het allemaal wel meevallen!
heb zelf ook nog een andere hobby wat bakken met geld kost.. en dan niet alleen aan materiaal e.d. maar vooral aan hoe alles werkt en wat in geval van nood;) maar is toch belangrijk dat je weet waar je mee bezig bent..! leren doe je door te doen.. maar moet je wel weten wat je aan het doen bent!
|
|
|
josephine
Geen avatar
|
Ik weet het...
Maar bij ons is een heel groot veld waar vaak mensen aan het kiten zijn, en die doen het allemaal gewoon met een kite... Niet met een matras vlieger...
|
|
|
Jeroen Oomen
|
Ik weet het...
Maar bij ons is een heel groot veld waar vaak mensen aan het kiten zijn, en die doen het allemaal gewoon met een kite... Niet met een matras vlieger...
Wat versta je precies onder een kite? Een matras vlieger is ook een kite, een vliegertje van de intertoys is ook een kite, zelfs een 21m2 tube is een kite.
|
|
|