5e lijn

Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #25 Juni 19, 2007, 19:26:15
edit2Rapporteer  
tjah.. als het alleen om vliegeren gaat.. en op land.. ga dan voor een matrasje.. Een tube gaat alleen maar heel snel kapot als die een paar keer neer klapt op land. En het is een heel stuk minder veilig. weggetrokken worden door je kite op het water is niet zo heel erg.. maar op het land wel.. en gezien je het toch wilt leren... neem dan eerst zo'n leuk matrasje..

Maar goed snap wel dat jij net als de anderen een Tube wilt.. maar toch.. zonde.. gaat snel kapot is mijn verwachting.
josephine

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #26 Juni 19, 2007, 19:33:07
edit2Rapporteer  
met kite bedoel ik zo'n vlieger waarvan je de bovenrand en verschillende tubes op moet pompen. Daar vliegen ze bij ons allemaal mee! Meestal van ongeveer 10m2
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #27 Juni 19, 2007, 19:40:52
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de superrrrrrrrrr snelle reacties, ik ga erover nadenken!!!

niet nadenken.......doen. (grinnik_kitesmiley)
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #28 Juni 19, 2007, 19:45:54
edit2Rapporteer  
"Ik denk dat je me niet helemaal goed begrepen hebt! Ik ga niet kiteboarden!!! Ik ga gewoon kite-en!!! Voorlopig nog niet het water op dus!"


Je hebt het zelf niet goed begrepen;

tubes gaan erg snel stuk op het land en kunnen je soms behoorlijk liften of voortslepen, op het land kan dat pijn doen of erger, zeker bij harde wind.
Op het land vliegeren met een kitesurfkite is gewoon dom.
Leer vliegeren met een matrasvlieger en neem een les bij een kitesurfschool als je wilt gaan kitesurfen.
Geld verdien je zo terug door snelle en VEILIGE start.
Veiligheid is erg belangrijk en wordt door de scholen ruim aandacht aan besteed. Zelf het wiel uitvinden moet je met een kitesurfvlieger niet gaan doen, het is geen sport van vallen en opstaan maar soms van vallen en nauwelijks of voorlopig niet meer opstaan.

Veel plezier met oefenen.
josephine

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #29 Juni 19, 2007, 19:51:35
edit2Rapporteer  
oke bedankt voor de uitleg, wat voor kite moet ik dan nemen??? Ik heb al wel een matrasvlieger daar heb ik al heel vaak mee gevliegert, die is denk ik 2 meter...
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #30 Juni 19, 2007, 19:57:38
edit2Rapporteer  
wi je leren vliegeren met een powerkite neem dan een nasawing lk 190 of als je bij windkracht 2/ 3 al druk in je kite wilt de lk 250 , maar deze houd je niet meer met 60/70 bft bij een stevige 4 bft.
is niet stuk te krijgen en goedkoop kijk op marktplaats of nieuw bij een vliegerwinkel.

trapeze kopen en bar met depowerkoord, de nasawing 2 lijns vliegen en leren vliegeren.
kunt de nasawing ook 4 lijns laten en dan moet je handles erbij kopen heb je iets meer depower en kan hij iets sneller draaien en kun je hem makkelijk achteruit landen. Voor het leren vliegen van ene kitesurfkite kunje hem zoals gezegd beter op een bar vliegen dan moet hje hem 2 lijns vliegen, is makkelijk te maken laat je maar voorlichten in een vliegershop.
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #31 Juni 19, 2007, 20:00:32
edit2Rapporteer  
wat ook een goede snelle opstap is naar kitesurfen is leren mountainboarden, heb je een matras van 4/5 meter voor nodig of een van de 2 genoemde nasawings.
josephine

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #32 Juni 19, 2007, 20:15:23
edit2Rapporteer  
Bedankt!!! twee jaar geleden heb ik ze bij ons op het veld ook met deze kites zien vliegen, dit leek mij ook meer een ''beginners'' vlieger. Daar was ik in mijn zoektocht nu ook als eerst naar opzoek maar ik wist niet hoe het heette, en kon het daarom ook niet op marktplaats vinden!!!

Nu met deze naam vind ik er wel genoeg. Zou ik met een lk 190 ook kunnen springen??? Of moet je daar de lk 250 voor hebben??? Wat is een Handles?
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #33 Juni 19, 2007, 20:20:43
edit2Rapporteer  
nu is de verwarring compleet Smiley

ik snap je plan niet helemaal: wil je uiteindelijk leren kitesurfen?
Een mooi traject daarvoor zou zijn:
-leer eerst zelf vliegeren met een 2-lijns foil-kite van ongeveer 2m (heb je al gedaan?)
-neem les bij en goede school, leer alles over safety en vraag advies over materiaal kopen
-als je kite-skills groot genoeg zijn om zelfstandig te gaan kiten: koop een tube-kite en ga rustig bij weinig wind op een goede beginners-spot met veel ruimte en liefst onder begeleiding van een ervaren kiter oefenen

kiten kan levensgevaarlijk zijn, kiten op het land met een tube-kite is bestwel dom. Al die mensen die dat doen daar bij jou in de buurt hebben d'r niets van begrepen! :-)

de meeste ongelukken gebeuren met beginners, en dan met name tijdens het lanceren en landen van de kite (op het land dus). Als je geluk heb bij zo'n ongelukje dan blijft het bij wat blauwe en beurse plekken, maar vaak breken mensen ook botten of nog erger...

ok daag!
josephine

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #34 Juni 19, 2007, 20:24:14
edit2Rapporteer  
Voor de duidelijkheid: Ik wil NIET gaan kitesurfen en blijf ALLEEN op het land! Jullie hebben me ervan overtuigd dat ik niet met een tube-kit op het land moet gaan, dit ga ik dus ook zeker niet doen. (jullie zullen er wel verstand van hebben )
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #35 Juni 19, 2007, 21:08:40
edit2Rapporteer  
ze kiten daar op een veld met kites met tubes? wat is het nut daar van?
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #36 Juni 19, 2007, 21:13:19
edit2Rapporteer  
Voor de duidelijkheid: Ik wil NIET gaan kitesurfen en blijf ALLEEN op het land!


 dan moet je hier zijn (grinnik_kitesmiley) http://www.vliegerforum.nl/
emieck

Berichten: 503
Antwoord #37 Juni 19, 2007, 21:56:04
edit2Rapporteer  
haha idd:P
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #38 Juni 19, 2007, 22:25:55
edit2Rapporteer  
Bedankt!!! twee jaar geleden heb ik ze bij ons op het veld ook met deze kites zien vliegen, dit leek mij ook meer een ''beginners'' vlieger. Daar was ik in mijn zoektocht nu ook als eerst naar opzoek maar ik wist niet hoe het heette, en kon het daarom ook niet op marktplaats vinden!!!

Nu met deze naam vind ik er wel genoeg. Zou ik met een lk 190 ook kunnen springen??? Of moet je daar de lk 250 voor hebben??? Wat is een Handles?

Met nasawings kan je niet springen, dat zijn echte "trekzakken" . Handles zijn de dingen die je in je hand hebt en waarmee je je vliger bestuurt.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #39 Juni 20, 2007, 00:22:25
edit2Rapporteer  
Zou een flysurfer niet een leuk idee zijn? een psycho of pulse ofzo? bedoel das toch wel het gene wat het dichts bij komt... anders idd gewoon lekker een matrasje van een metertje of 4/5 kopen.. is al behoorlijk sterk overigens.. radsails heeft goedkope versies waar wel een soort Bar op kan..  kan erg interessant zijn voor je.

Meissie de reden dat we zo in de war raken is omdat je het woord Kiten gebruikt, kiten is kitesurfen. Wat jij bedoeld is gewoon vliegeren. alleen dan wat sterker.. powerkiten word het ook wel genoemd.. maar zorgt ook voor genoeg verwarring denk ik.

Denk dat je idd het beste op dat vliegerforum kunt gaan kijken.

gewoon even naar een goede vliegershop gaan, kom je een stuk verder, en idd goed van je vergeet de tubes.
Ps begreep van een vriend van me dat ie met een 3m matrasje, met een windkracht 8 erg erg ver gesprongen heeft. dus dat kan er prima mee.
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #40 Juni 20, 2007, 00:53:13
edit2Rapporteer  
of www.flyboarden.nl
basvr1

Berichten: 29
Antwoord #41 Juni 20, 2007, 01:18:52
edit2Rapporteer  
Heeft een kite eigenlijk minder lift met een 5de lijn?
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #42 Juni 21, 2007, 18:05:48
edit2Rapporteer  
w'rom dat?
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #43 Juni 22, 2007, 00:16:30
edit2Rapporteer  
ze kiten daar op een veld met kites met tubes? wat is het nut daar van?

Dan blijven de kites tenminste drijven op het gras!
ijbe
Gast
Antwoord #44 Juni 22, 2007, 15:29:15
edit2Rapporteer  
Waarom begin je niet met een PKD buster. Dat is echt een superkite om mee te beginnen en je zal er lang plezier van hebben. Je kan er overigens ook heel aardig mee springen ! Als ik jou was zou ik dan een 4.0 - 5.0 nemen.

Greetz ijbe.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.