trainerskite

rikjonker

Juni 24, 2007, 21:07:31
edit2Rapporteer  
Na 3 jaar lullen als brugman, heb ik mijn vriendin zo ver gekregen dat ze gaat kiten.  Joepie.

December hopen we twee weekjes brazilie te pakken om (dmv les van instructeur) haar deze sport eigen te maken. Ik wil er echter goed voorbereiden.

Weten jullie waar ik een vierlijns trainerskite kan aanschaffen?

groet, Rik
Henning

Antwoord #1 Juni 24, 2007, 21:12:46
edit2Rapporteer  
www.vliegersenco.nl of kijken @ marktplaats staan genoeg 4lijns kites op...
Morres

Antwoord #2 Juni 24, 2007, 21:29:41
edit2Rapporteer  
begin anders gewoon met een 2lijns, heeft ze iig de smaak van sturen te pakken, das belangrijkste...
_Chris

Antwoord #3 Juni 24, 2007, 21:35:48
edit2Rapporteer  
Ik zou ook beginnen met een 2-lijns als ik jou was, een 4-lijns is wel heel anders en als je nog nooit gevliegerd hebt is het al spannend genoeg om een 2-lijns matrasje vast te houden.

Zelf heb ik ook eerst leren vliegeren met een 2-lijns (explosion 1.2m) en later heb ik er een 4-lijns (hq beamer 2.5m) bij gekocht met quad handles.

Als je voor een 2-lijns niet zoveel geld kwijt wilt zijn kun je voor aardige prijsjes er wel eentje bij Decathlon kopen, daar heb je voor 20 euro een 0.9m (zie http://www.decathlon.nl)

Verder heeft elke kiteshop wel trainerkites in de verkoop volgens mij.
Bij de Vliegerop in Den Haag hebben ze best een groot aanbod.
JOE's in Amsterdam ook redelijk.
3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #4 Juni 24, 2007, 22:11:56
edit2Rapporteer  
vind 4 lijn toch echt wat relaxter om te trainen maja das een mening ikhad een 2 lijns trainer en die gebruikte ik 1 week toen had ik mijn peter lynn pepper al gekocht want dat is toch veel leuker en leerzamer
en raak je niet snel op uitgekeken.

anders ff op panshkites.com kijken goedkoop en toch goed ze hebben alles verbeterd vooral de ace is een topper
Coen2000

Antwoord #5 Juni 24, 2007, 22:18:19
edit2Rapporteer  
da kan
Merc
Gast
Antwoord #6 Juni 24, 2007, 23:05:14
edit2Rapporteer  
voor niet al teveel geld heb je DE trainerkites met een bar!
Ik heb er zo een aangeschaft inderdaad om een ander verslaafd te krijgen. Tot nu toe met succes!!!  Joepie
Dieter

Antwoord #7 Juni 24, 2007, 23:25:40
edit2Rapporteer  
koop gewoon een 2e hands oude 4lijns kite voor +-100€ heb je er zo een
michiel v geel

Antwoord #8 Juni 25, 2007, 01:10:33
edit2Rapporteer  
als trainerskite kan je het beste een npw kopen (geen nasawing)  deze zijn 2 en 4lijns te vliegen en nog veel belangrijker ONVERWOESTBAAR

je kan ze verkrijgen op www.npw5.com
Lex

Antwoord #9 Juni 25, 2007, 01:38:22
edit2Rapporteer  
jup...en als je hem tweelijns gaat vliegen stok ertussen en ze kan al gaan wennen aan een bar  (grinnik_kitesmiley)
Geronimo79

Antwoord #10 Juni 25, 2007, 02:07:44
edit2Rapporteer  
heb zelf een Trainerkite van naish gekocht (Xeon) 2 lijns met een barretje.. erg handig om mee te oefenen. was ook niet zo duur 45 euro.. op ebay.. en m'n vriendin heeft er een hoop van geleerd.. van best heb je ook zo'n ding en die zijn best leuk.. en betaalbaar.

dat bar gevoel vind ik toch best een hoop uit maken.
Marky

Antwoord #11 Juni 25, 2007, 03:37:33
edit2Rapporteer  
Hoi, Een vriend van mij wou het ook graag leren ;vandaag mijn 4 lijns matras (PKD buster 4,5m) omgebouwd tot 2 lijner + de handles dwars op een stuk CV buis getaped. E Voila, daarmee een perfecte kite om het bar gevoel mee te oefenen.
Na een uurtje spelen is hij overgestapt op mijn 9m instinct, en na weer een uurtje oefenen had hij de 9 m goed onder controle: hij kon zelfs al af en toe en jumpje maken in het weiland. Hij had al wel vlieger ervaring (delta's)!

Boodschap: waarom een dure trainerkite: kijk wat je hebt liggen want na 1 a 2 uur stap je toch over op de right stuff!!!!

Succes!!! loser
Unhooked21
Gast
Antwoord #12 Juni 25, 2007, 04:05:57
edit2Rapporteer  
Wat een geouwehoer altijd over trainerskite`s enzovoort , ik ben een half jaar geleden begonnen op aanraden van 1 vriend. Vervolgens zijn we met 14 knopen met die c-kite 12 meter een groot stuk land opgezocht en gewoon rustig gaan vliegeren.

Een trainerskite is overbodig en pure geldverspilling, de enigste reden waarom dit de eerste stap is bij het lessen, is dat het onder 1 les valt en ze hier dus ook weer aan verdienen.

Dus als jullie is een keer ophouden met meteen jullie antwoordje klaarstaan, met koop een trainerskite dit en dat, schiet niet op hè.
Geronimo79

Antwoord #13 Juni 25, 2007, 04:34:20
edit2Rapporteer  
Unhooked.. waar bemoei je je mee... Die gast vraagt toch wat een idee is voor een trainer kitetje.. meer niet.. iemand die nooit vliegert...geloof me er zijn mensen die niet eens een vlieger kunnen besturen.. vriendin van me.. die heeft nog nooit met een vlieger gestaan.. echt wel even handig om met een trainer kite te klooien.. en het is ernaast best leuk om af en toe even te doen..

ohja mocht je trouwens toch een 4 lijns matrasje willen hebben, ebay de inferno.. 79 euro nieuw.. das niet echt duur.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #14 Juni 25, 2007, 04:58:19
edit2Rapporteer  
Ik zou een 2 lijns trainer met bar doen van ongeveer 2.5m2 omdat je dan meer het gevoel van kiten krijgt als van vliegeren met handels.
Merc
Gast
Antwoord #15 Juni 25, 2007, 12:22:06
edit2Rapporteer  
Ik ben het volledig eens met Mark 87 (bovenstaand bericht)

@ rikjonker

of er nu geroepen wordt geouwehoer of niet.
Luister naar je vriendin. Is zij het type dat meteen aan een 14m wil hangen. Daarnaast zou ik persoonlijk nooit met zo'n grote vlieger iemand leren vliegeren en zeker niet op het land!

Nee rik, doe je ding en luister naar je gevoel.
rikjonker

Antwoord #16 Juni 25, 2007, 14:20:45
edit2Rapporteer  
Jongens,

Ik ga mijn vriendin niet meteen een grote kite geven, zou het mezelf niet vergeven als er iets misgaat. Die paar knaken interesseren met echt niet. Wil gewoon dat ze veilig kan beginnen en dus meteen lol heeft. We hebben alle tijd. Iedereen bedankt voor zijn info.

Groet, Rik
Lady

Geen avatar

Antwoord #17 Juni 25, 2007, 14:27:24
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn training kite bij de onderstaande shop vandaan... gewoon omdat ik daar tegen een redelijke prijs de modellen van 2007 kon kopen en in de NL de versie van 2006 voor meer geld had moeten halen... er staan zelfs complete setjes op (kite, handels, lijnen, kitekillers) en de service is goed. Danny van de shop heeft echt al mijn vragen beantwoord die ik had en maandag besteld vrijdag in huis... ThumpsUp

http://www.action-pact.co.uk/

Jeroen Oomen

Antwoord #18 Juni 25, 2007, 14:45:30
edit2Rapporteer  
Als je iemand leert kiten, kun je het makkelijkst met een 2 lijner (2 tot 4 m) en een bar beginnen. Zo voorkom je dat ze de handles boven hun hoofd gaan houden, aan beide lijnen tegelijk trekken, enz en leren ze eerst de kite te sturen.
Lukt het sturen, dan kun je overstappen op handles (makkelijkst 2 lijns), maar met handles is eigenlijk niet nodig .
Later misschien nog een kleine tube van een meter of 6 om te leren omgaan met depower.

iig, succes!
kentyman

Antwoord #19 Juni 25, 2007, 16:58:37
edit2Rapporteer  
Een trainerskite is overbodig en pure geldverspilling, de enigste reden waarom dit de eerste stap is bij het lessen, is dat het onder 1 les valt en ze hier dus ook weer aan verdienen.

Wat een gezwam!
Je beschuldigt hier mensen ervan dat ze verkeerde informatie geven en kitescholen beschuldig je van zakkenvullerij. Zelf doe je alsof je de absolute waarheid komt verkondigen. Ik kite nu zo'n 6 jaar en ben IKO instructeur en ik vind je reactie beschamend lomp en van weinig know-how getuigen...

En het is "enige" en niet "enigste" (dat woord bestaat niet) :-)

Scholen gebruiken trainer kites omdat leerlingen in het begin absoluut nog niet overweg kunnen met de kracht van een wat grotere tube-kite (8 tot 14m). Een goede school geeft les van ongeveer 12 t/m 20 knopen en je kan een chicky van 50 kg bij 20 knopen echt niet aan een 8m tube hangen!!

Het verschilt enorm per leerling maar de meeste mensen raken "in paniek" als ze voor 't eerst de power van een grote kite voelen. De leerlingen sturen niet meer of verkeerd of gaan zich in allerlei bochten wringen. Ze maken stuurfouten en daardoor achter gaan ze achter de kite aan en daardoor gaan ze nog meer fouten maken!

Met zo'n kleine kite (bv een 1.5 a 2m 2 lijns trainer) raken mensen veel minder snel in paniek, hoewel de kite wel trekt en ze dus wel gevoel voor de neutral & power zone krijgen. Een leerling die met meer zelfvertrouwen aan het oefenen is zal VEEL meer leren dan iemand die in z'n broek staat te schijten.

Tijdens een les moet je ook altijd unhooked beginnen omdat de leerlingen nooit op tijd hun quick-release kunnen vinden in geval van nood. Je kan een tube-kite wel unhooked vliegen maar ze zijn niet bedoeld om unhooked op het strand mee te kiten. Tube-kites zijn gemaakt om mee te varen. Trainer kites zijn juist wel gemaakt om unhooked mee stil te staan en te kiten op het strand.

Het leren vliegen met de kite is het belangrijkste van kitesurfen, kite-controle en vaardigheid is alles. Hoe langer je een leerling laat oefenen met een trainer, hoe zelfverzekerder ze zullen zijn bij het bodydraggen met een tube-kite en dus ook hoe sneller ze zullen leren kitesurfen!

Daarnaast zal een beginner z'n kite best vaak (hard) crashen. Een tube-kite gaat rap kapot als je die regelmatig op het strand knalt. Een trainer kite knalt veel minder hard op de grond en heeft geen tubes die kunnen springen.

awel,

mijn 2 ct.
Miek

Geen avatar

Antwoord #20 Juni 25, 2007, 18:16:04
edit2Rapporteer  
Rik, van trainingskite heb ik geen verstand, tot nu toe heb ik geoefend met een tweelijns vlieger. Maar mocht je vriendin van het weekend nog niets te doen hebben, dan is het kitechix weekend (zie www.kitechick.nl) en daar wordt volgens mij eerst gestart met oefenkites en is plezier in het kiten ook een belangrijk onderdeel!!! Ik heb een keer een kite 12m2 vast gehad en die heb ik vlot terug gegeven, want dat was voor mij even ander werk van de 2-lijns vlieger. Dus leuk dat ze mee wil gaan kiten, maar ook goed dat je 't rustig en verantwoord aan wilt pakken!! Succes.
martijn_333

Antwoord #21 Maart 31, 2008, 22:03:05
edit2Rapporteer  
Een hele dikke vette schop voor dit topic, maar kvondt het een beetje kansloos om een nieuw topic aan te maken..

Ik liep vandaag door de V&D en toen zag ik daar ineens kitetrainers liggen. Shocked Nu met het prijzencircus hebben ze die dingen tijdelijk in het assortiment, en je hebt 2 maten.

De kleine is de de Rhombus 'Piranha' en kost nu bij de V&D €19
http://www.vliegers.com/CMS/view/view.php?action=show_productinfo&page=18&product=850&culture=nl-NL&style=vlieger

En de grote is de Rhombus 'Blackhole' en kost nu bij de V&D €39
http://www.vliegers.com/CMS/view/view.php?action=show_productinfo&page=18&product=849&culture=nl-NL&style=vlieger

Er zullen vast wel weer mensen denken dat een kitetrainer geldverspilling is. Maar zeker voor dit geld hoef je niet te tobben..

Dus ik zou zeggen: Beginners shopse! Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.