~Kas
Berichten: 226
|
vandaag waren ze er ook mee bezig op het autostrand.encht een prachtig ding . maar kwa design vind ik de 2007 mooier denk ik (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
dkite
Berichten: 109
|
Ik heb nog geen helix gevlogen...maar kitedemon heeft gelijk wat betreft SLE kites en low-end. Toen ik van mijn Raven overstapte naar mijn Shockwave heb ik ook lopen kloten in het begin. De shockwave wil zelfs achteruit gaan vliegen als je ze teveel powered in de low-end.
De truuk is om zo veel mogelijk voorwaardse snelheid te genereren zonder je bar teveel naar je toe te trekken. Ik laat mijn kite soms 3 a 4 keer de powerzone induiken waarna ik weer de optimale koers zoek met mijn board (te snel te veel druk op je rail is ook funest, ruime koers houden totdat je maximale voorwaardse snelheid hebt, ook weer niet te ruim anders bouw je helemaal geen druk op - met weinig wind varen is fijne balans vinden tussen druk en snelheid).
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
Hmmm, dat was juist wat ik deed, de depowerstrap iets aantrekken om de kite soepeler snelheid te laten genereren....... Leg me nog eens uit wat ik fout doe dan...
Moeilijk aan te geven wat je verkeerd deed Ray. Mischien te veel en te snel aankanten, dat is zeker funest voor de snelheid in de lowend. De bardruk is laag en bij de helix heb je niet snel door dat je eigenlijk allang in oversheet staat. Hij is bijna ongevoelig voor backstall zoals deze in de standaard setting uit de tas komt, dus je hebt ook niet door dat je de kite zwaar aan het afremmen bent als je de bar aantrekt. Waar je vooral op moet letten in de lowend, is je boardsnelheid en niet de mate van druk onder de rail zoals bij C-shapes. Het is ff zoeken met SLE's maar je kan de barpositie locken met de stopper bij het punt waar de kite de hoogste snelheid heeft in de lowend. Maar techniek in de lowend met SLE's is iets aparts en gaat een beetje tegen je C-gevoel in. Iets wat je alleen maar onder de knie krijgt door meer dan een paar uurtjes onder de kite te hangen. Van de week kan ik de 9 eens serieus vergelijken met de 9 Boxer, en ook de daadwerkelijke verschillen in design ervaren.
|
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
Gaat hard met die Helix zo te lezen...
Moawah.....valt wel mee.... Tis alleen dat een paar Slufterhufters bijna de complete voorraad bij Euro weg hebben gehaald......
|
|
|
xray
Berichten: 3688
|
Tja, dat het zoeken is heb ik ook wel door. Om heel eerlijk te zijn is low-end dan een plus bij een C want dat is iets wat niemand hoeft, zoeken....
|
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
Maar wel een enorm verschil in handling tussen een 16 C en een 12 Helix, die beide praktisch dezelfde lowend hebben........
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
|
Heb met mijn 90 kg mijn ravenII 16 verkocht omdat de 16 nauwelijks meer low end had als mijn Boxer/SLE 12. Voor mij nooit meer een lompe 16 C-shape en voor de dagen met echt weinig wind heb ik een groter boardje.
|
|
|
xray
Berichten: 3688
|
Daar heb ik met mijn 90kg geen probleem mee. De dagen met mijn 16 zijn nog altijd heerlijke cruise sessies...
|
|
|
Naish........what else???
Berichten: 3039
|
Het klopt, vanochtend kon ik met m'n Torch3 16 net hoogte lopen en Dre met zij Helix 12 gelijkwaardig varen, qua gewicht zijn we ongeveer even zwaar! Toen de wind iets sterker werd gingen de 16 Torch3 en Raven2 toch beter. Je kunt absoluut stellen dat de Helix 12 een low-end monster is!
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
Vergeet niet dat Dree pas een jaartje op het water staat.....in de lowend komt techniek absoluut om de hoek kijken. Zegt dus ook veel over het potentieel van de kite dat hij met een 12 kan meekomen tussen de boyz met 6-7 jaar ervaring die 4 m2 groter staan.
Het is net wat Arjen zegt; beter een speelse 12 dan een lompe 16 met dezelfde lowend. Ik ga in ieder geval niet meer groter dan 12 met mijn 75 kg.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
|
16 meter heeft zijn beste tijd gehad en zal je steeds minder op het water gaan zien en dat geldt dus ook voor de zwaardere onder ons!
|
|
|
xray
Berichten: 3688
|
Ach, noem mij maar een die-hard dan, heerlijk die float en dat rustige spelen met die 16m....
|
|
|
Vlaardingen
Berichten: 726
|
Lekker gevaren met de Helix. Wat een super kite. Inderdaad Bob met zijn 16 en ik er achteraan met me 12. Super stabiel en je blijft zweven. Verder lekker snel, alleen loopen even wennen. Uitgehaakt depoweren dan is die te houden. Heb wel een nadeeltje kunnen vinden........ het opvouwen. Ben wel klaar met me 9 en 12.
Dus inruilen die handel en genieten maar!!!!!!
|
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
Vanavond een verslagje van de 9. Ik zal de 9 Helix en 9 BoxerSLE eens naast elkaar zetten voor een vergelijk en de daadwerkelijke verschillen tussen de designs. Zo krijg je tenminste een wat objectiever beeld wat het Sigmadesign toevoegt aan de ontwikkeling en kite-evolutie.
|
|
|
rickclaus
Berichten: 112
|
Wie weet wat de voordelen zijn van de shape van die Helix?
|
|
|
Nat.BornChiller
Berichten: 37
|
Heb hem zelf nog niet optimaal kunnen testen maar goed, dit is mijn eerste indruk. De kite voelt heel licht aan, weinig tot geen barduk, dus kost je weinig kracht om te varen. Door zijn lage weerstand is ie snel en staat heel stabiel in de lucht. Met de bar iets van je af stuurt hij heel makkelijk en licht, bij aantrekken van de bar had ik het idee dat hij iets ging stallen. Staat ook in een net iets andere hoek in de lucht dan een Bow / Sle of C- shape.Toch heeft hij meer de eigenschappen van een Bow/Sle dan van een C-shape,dus zal bij deze groep meer in de smaak vallen.
Degene die toch meer wake style gericht zijn, houden van explosieve kracht, goeie bardruk en hierdoor direct gevoel met de kite net als ik, blijf lekker bij je geloof !
Lang leve Torch !
|
|
|
xray
Berichten: 3688
|
Dat stallen kun je voorkomen door de depowerstrap iets aan te trekken overigens....
|
|
|
HE
Berichten: 33
|
Ben erg benieuwd, vind zelf een 12 Helix dezelfde low-end geven als een 16 C-shape wel erg optimistisch klinken.... Maar ik heb hem dan ook nog niet getest. Over twee weekjes kan ik een review van de Helix 14 gaan verzorgen Die leek mij beter aan te sluiten bij mijn Boxer SLE 9. (en Aero2 12)
|
|
|
harryCab
Berichten: 316
|
Vanavond een verslagje van de 9. Ik zal de 9 Helix en 9 BoxerSLE eens naast elkaar zetten voor een vergelijk en de daadwerkelijke verschillen tussen de designs. Zo krijg je tenminste een wat objectiever beeld wat het Sigmadesign toevoegt aan de ontwikkeling en kite-evolutie.
Omdat het de opvolger van de Raven3 is ben ik benieuwd naar een vergelijk met deze kite! Hangtime, depower etc....
|
|
|
Parkie
Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
|
Helix....OMDAT HET DE OPVOLGER VAN DE RAVEN3 IS ???????
Sorry, correct me if i'm wrong, maar dat word de Alliance hoor
|
|
|
harryCab
Berichten: 316
|
Helix....OMDAT HET DE OPVOLGER VAN DE RAVEN3 IS ???????
Sorry, correct me if i'm wrong, maar dat word de Alliance hoor
Dacht dit ook maar bij Eurofun in Zevenhuizen zeiden ze toch echt dat dit de Helix was........wie moet ik nu geloven?
|
|
|