VincentC
|
Komt mijn vraag, wat voor wetsuit heb je? Als je een normale goede 5/3 hebt is een lycra echt niet nodig. Kan je beter die centjes besteden aan goede schoentjes/handschoentjes/cap...
Zelf vorige winter doorgevaren in een Mystic Virus 5/3 en goede schoentjes, handschoentjes en cap
|
|
|
Nicolas
|
Een 5/3 maar ik weet dat ik iets nodig heb daaronder. Een paar weken geleden had ik het al koud. Liever wat centjes daar uitgeven dan na een halfuur stoppen omdat ik m'n bar niet meer kan vasthouden tijdens tricks
|
|
|
VincentC
|
Een 5/3 maar ik weet dat ik iets nodig heb daaronder. Een paar weken geleden had ik het al koud. Liever wat centjes daar uitgeven dan na een halfuur stoppen omdat ik m'n bar niet meer kan vasthouden tijdens tricks
Dat ligt dan meer aan je handschoentjes dan aan je pak denk ik... Denk dat ik zou gaan voor de prolimit, lijkt mij iets dikker dan de Mystic en je hebt gelijk een cap drbij
|
|
|
Nicolas
|
mja kan wel, mystic handschoentjes 2mm.. Normaal gezien als je het koud hebt aan handen en/of voeten is het je lichaam die het koud heeft. Die trekt namelijk alle warmte eerst vanaf je handen/voeten weg om andere belangrijkere organen te beschermen. Dus iets eronder maar proberen Wat me doet tijwelen over de warmtes zijn de korte mouwen (pro limit) en de beschrijving van die van mystic (Zware thermoskin lycra / houdt warmte bij / Ademend & snel drogend / UV protectie (hm, nodig?))..
|
|
|
Nick van Kampen
|
Schoentjes zou ik niet doen, de controle die je anders met je board wel heb... ben je dan kwijt !
|
|
|
Lex
|
Schoentjes zou ik niet doen, de controle die je anders met je board wel heb... ben je dan kwijt !
onzin..met schoentjes heb je ook zat gevoel alleen minder "direct gevoel" . Maar als je een beetje kan kiten heb je daar geen last van.
|
|
|
Morres
|
zonder schoentjes is het niet te doen man
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
hallo zonder schoenen vriezen je tenen eraf.
mystic heeft ook een vest met cap, kijk maar op hun site.
|
|
|
Nicolas
|
schoentjes zijn geen probleem, alleen iets voor onder m'n pak en hood. Nu weet ik altijd nog niet de welke
|
|
|
MrRippey
|
Mijn ervaring is dat je armen niet koud worden en een cap aan je chillvest is extra lekker. Heb hem zelf ook, de prolimit, en ben er tevreden mee.
|
|
|
Tim!
|
Neem die van prolimit, het belangrijkste is om je hoofd en je bovenlijf warm te houden.. Want deze trekken idd al de warmte naar zich, dus niet naar kijken of het zonder mouwen is, want je hebt goeie wetsuit!
|
|
|
Nicolas
|
ZIe ik net dat pro-limit ook eentje met lange mouwen heeft. Die dan maar!
Dankjewel allemaal!
|
|
|
robin..
|
warom een cape want ik heb het nooit koud aan me hoofd (heb geen cape) jullie wel
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
warom een cape want ik heb het nooit koud aan me hoofd (heb geen cape) jullie wel
Omdat je de meeste lichaamswarmte via je hoofd verliest. En dan hoeft het dus helemaal niet koud aan te voelen op je hoofd, je verliest gewoon heel veel warmte.
|
|
|
DXP
|
Ga voor een IST 3mm Titanium duikers ondervest met cap. Zit goed strak en geeft daarom geen probleem onder je wetsuit en je blijft gegandeerd warm! Zie foto: http://www.keesiedive.nl/pakken.htm
|
|
|
Mr.Klip
|
oke schoentjes vin ik ook niks..ik kom niks in mn bindingen enzv ,maar heb nu neopreenen sokken en dat werkt perfect warm en tog het gevoel of je met je bloten voeten op jeboard staat... heb een 5/3 bare pak en heb het echt niet koud...
|
|
|
Nicolas
|
mja die duikersvest is ook al wat duurder. Maar blijkbaar zijn mouwen dus niet echt nodig? Kan ik even goed die sleeveless van Pro Limit nemen. Is wel "maar" 1mm tje blijkbaar
|
|
|
diederik
|
1 mm is perfect anders gaat je pak knellen...dat duikding is veeeel te dik, dat gaat echt oncomfortabel worden, neem die van prolimit. Het is toch weer een mm en het gaat uiteindelijk om de titanium coating.
|
|
|
Nick van Kampen
|
@Lex: ik vind het gewoon 3 x niks met schoenen aan. Hoe koud het ook is, ik laat die dingen links liggen. Zoals ik eerder al zei: de controle die ik anders wel heb met me board, is dan weg ( lees: een stuk minder ) En dat je moet kunnen kiten, wil je ook met schoentjes geen problemen hebben is natuurlijk regelrecht gelul, want ieder1 weet hier, dat het zonder schoenen een stuk aangenamer is.
|
|
|
Arnie26736
|
Onderste moet je doen, heb ik ook , entis lkkr warm:), capie op, helmpje er op, nog warmer
|
|
|
Lex
|
@Lex: ik vind het gewoon 3 x niks met schoenen aan. Hoe koud het ook is, ik laat die dingen links liggen. Zoals ik eerder al zei: de controle die ik anders wel heb met me board, is dan weg ( lees: een stuk minder ) En dat je moet kunnen kiten, wil je ook met schoentjes geen problemen hebben is natuurlijk regelrecht gelul, want ieder1 weet hier, dat het zonder schoenen een stuk aangenamer is.
Ik weet zeker dat jij minder gevoel hebt met bevroren voeten dan met schoentjes.
|
|
|
Jordi_1990
|
iemand ervaring met de duikershandschoenen?
|
|
|
Nicolas
|
iemand mss toch ervaring met die mystic thermo? is die even warm (zonder kap dan) als die pro-limit of toch beter pro-limit kiezen dan?
mystic is namelijk makkelijker te vinden en dan koop ik aparte kap
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Lange mouwen lijkt me erg lastig om je pak over aan te trekken en zoals al gezegd, je armen worden toch niet echt koud (handen wel). Ik heb zelf een heatseeker van Neilpryde eronder..zit niet heel lekker, maar scheelt wel. Die kappen die aan een chillvest zitten zijn volgens mij echt enorm dun...en houden dus niet heel veel warmte vast. Dan beter een losse kap denk ik...
|
|
|