Meenemen kitegear met flybrazil

beavis

Geen avatar

Berichten: 16
Januari 30, 2008, 20:57:59
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik ben van plan om binnenkort op vakantie te gaan naar Cumbuco en te vliegen met Flybrazil. Uiteraard wil ik dan mijn kitespullen meenemen. Heeft iemand hier ervaring mee met de genoemde vliegmaatschappij? Zijn daar extra kosten aan verbonden en wat zijn eventuele tips?

Ciao
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #1 Januari 30, 2008, 21:10:27
edit2Rapporteer  
FlyBrazil is een reisbureau en geen vliegmaatschappij. De vliegmaatschappij is ArkeFly....

1 board tot 165 cm mag gratis zonder aanmelding mee, mits uw ruimbagagelimiet niet wordt overschreden. Daarboven geldt het overbagagetarief. Indien de surfplank groter is, dient u dit vooraf te melden. De maximale lengte van de surfplank is 3,75 meter. De kosten voor het vervoer van uw surfplank vindt u terug bij tarieven (bijzondere) bagage.

En tarieven bijzondere bagage: http://media.tui.nl/faq/arkefly/tarievenbijzonderebagage.pdf

Bron: ArkeFly.nl
jappie-joo

Berichten: 67
Antwoord #2 Januari 30, 2008, 21:36:48
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik ben van plan om binnenkort op vakantie te gaan naar Cumbuco en te vliegen met Flybrazil. Uiteraard wil ik dan mijn kitespullen meenemen. Heeft iemand hier ervaring mee met de genoemde vliegmaatschappij? Zijn daar extra kosten aan verbonden en wat zijn eventuele tips?

Ciao

Hey,

ik heb ook gevlogen met arke naar brasil en geen problemen gehad. Ik had mijn kitegear en kleding en dergelijke in mij boardbag en klaar. Deze bag was niet groter dan 130 en dat was geen probleem.

Je kunt ook nog altijd een kite meenemen als had bagage doen er een hoop.

naish rider
Gast
Antwoord #3 Januari 30, 2008, 21:40:10
edit2Rapporteer  
Weet je wel zeker dat je daar binnenkort naartoe wilt ik ben net terrug van cumbuco
de hele maand januari bijna geen wind gehad bijna elke dag regen in de middag klaarde het meestal wel wat op maar dan bleef de wind ook meestal weg.
Edwardo

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #4 Januari 30, 2008, 21:48:18
edit2Rapporteer  
Onder de 20 kilootjes blijven!! Maar het zegt niet altijd wat.. een maatje van me had bijna voor 40 kilo in ze koffertje!!!! Waarschijnlijk had de grondstewardess een leuke avond gehad ofzo want hij hoefde niets bij te payen.. maarja...zal je net zien!

Veel plezier daar en ik hoop voor je dat er wind is!
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #5 Januari 30, 2008, 22:43:00
edit2Rapporteer  
Hier een tip voor iedereen die met arke vliegt!

Soms staat er op de terugweg een man die zegt dat hij van arke is(het is een nederlander). Die zegt dat je dan bij moet betalen voor de bagage ook al heb je niet meer dan op de heenweg toen je niet hoefde te betalen. Je kan alleen contant betalen en anders mag je niet mee. Geef die dude maar een klap voor z'n bek want het is onzin. Arke wil namelijk graag de kitesurfers op deze vlucht houden en heeft hier helemaal geen instructie voor gegeven.
Die dude zal zeggen dat je je geld in nederland weer terug kan krijgen bij Arke maar dat zal dus niet lukken want die hebben er niks mee te maken.
Wij hebben geluk gehad de laatste keer maar wees dus voorbereid. Je moet 10euro per extra kilo bij betalen dan.
Tien

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #6 Januari 30, 2008, 23:20:20
edit2Rapporteer  
en hou in je achterhoofd dat arkefly bijna altijd vertraging heeft.. Ik had uit brazilie 30 uur vertraging!

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/3070204/__Ruim_60_procent_ArkeFly_vertraagd___.html
Flof175

Berichten: 36
Antwoord #7 Januari 31, 2008, 00:10:29
edit2Rapporteer  
Flybrazil vliegt ook met capo-verda airlines met een tussenlanding op de caapverdische eilanden naar Fortaleza. Deze hebben andere bagageeisen dan arkefly. max 20kg als ik me goed herinner. Flybrazil wil nog wel eens twee weken voor vertrek contact met je opnemen met de mededeling dat je niet met arke-fly vliegt maar met een andere maatschapij,... met andere bagage eisen.
snip

Berichten: 399
Antwoord #8 Januari 31, 2008, 00:22:26
edit2Rapporteer  
wat emiel zegt klopt ik ben dus keihard gen##it door die gast. dus gewoon niet betalen !!!
surfdude2

Berichten: 11
Antwoord #9 Januari 31, 2008, 02:10:08
edit2Rapporteer  
Heenreis:

Dit hebben wij dus ook meegemaakt op schiphol zeiden ze ''het is geen probleem dat jullie er overheen zitten met 40KG''.Wij dachten dus toppertje aardig wijffie....

Terugreis:

Ik weet niet meer hoe de klootzak heet indd maar heb dus het zelfde gehad alleen we kregen wel korting aardig he van die *&@!@)*&^# wij betaalde 5 euri ipv 10 euri..... doen ze wel vaker zei hij bij een overgewicht van 40KG!!!

O,ja dit was december vorig jaar

Tip:Laat dus iemand van FLYBRASIL iets opstellen ofzo dit had een dude na ons ook gedaan..
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #10 Januari 31, 2008, 05:20:53
edit2Rapporteer  
@surfdude dat waren wij denk ik. we waren met zn 4en 2 chicks en 2 dudes een met krullen dat was ik
Alibali

Berichten: 114
Antwoord #11 Januari 31, 2008, 18:22:32
edit2Rapporteer  
He Beavis.

Wij zijn ook met een gezelschap naar Cumbuco gewest dit jaar 7 - 14 januari.
Elke dag wind gehad en was top !
Gevlogen met Arkefly, wat een K.T maatschappij!
We zouden non-stop naar Forteleza vliegen , maar werd met een tussenstop in Natal. Daar 3 uur rondgehangen in een warme zweterige ruimte. Toen nog ff 45 min vliegen naar forteleza.
kitespullen op Schiphol werden zonder problemen/ bijbetalen  meegenomen. Dat was wel chill.
Weekie gekite en weer naar de airport Forteleza. Begonnen ze ook te zeiken dat we 47 kg overgewicht hadden.Dit moest betaald worden a EUR5,00 per kg, maar zei de vent achter de balie. We rekenen wel 20 kg ??? Dus ff 100 euro lappen. Wij geklaad bij de vent van Arkelfly maar die trok party voor de afhandel vent.
Wij zwaar de tering erin. En wederom niet direct van Fortaleza naar NL maar weer via Natal.
Dus check alles ff goed voor je gaat en niet voor verrassingen komt te staan !!!!
En cker niet daar op Forteleza !!!

Maar als je deze sjit vergeet is Brasil helemaal de tjop!
K hoop voor je dat r wind staat ....
naish rider
Gast
Antwoord #12 Februari 01, 2008, 03:08:03
edit2Rapporteer  
hey alibali ik weet niet wat jij wind noemt ik ben 3 maanden in cumbuco geweest
In januari ook nog bijna heel de maand maar in januari heb ik mischien maar 5 dagen goeie
wind gehad.
november en december was wel bijna elke dag top bijna elke dag met mn 10m2
gevaren toen
fransie

Berichten: 322
Antwoord #13 Februari 03, 2008, 01:22:46
edit2Rapporteer  
ik ben er ook geweest
board bij je spullen en je kite als handbage werkt super !!!
en je hoeft niks bij te betalen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.