Hoort dit erbij?

loki01
Gast
Antwoord #25 Juni 15, 2004, 19:55:23
edit2Rapporteer  
Fred,

Harry is wel degelijk aansprakelijk, de lesser absoluut niet, hij vaart onder verantwoordelijkheid van de instructeur (geen waver die dat kan veranderen), hoe vervelend dat ook is voor Harry....daar hij zijn boterham ermee wil verdienen.  

het is waar dat die lesser niet aansprakelijk is

maar neem maar van mij aan
als jij dat hat geflik en niet ff netje sorry komt zeggen of iets in die richting
dat ik mijn kite inc lijnen dwarz door door je kop hat geramt.(oke dat is wel iets overdreven) ;D

het gaat er gewoon om dat als je een ongeluk veroorzaakt gewoon netje sorry zegt en die genen zelf ff naar harry of de instructuur brenkt

dat is in iedergeval het geen wat ik zou doen en ook hoop bij mij gebeurt
nacra55
Gast
Antwoord #26 Juni 15, 2004, 21:45:52
edit2Rapporteer  
Jongens,

Thanks for the support!!
Ik zit alleen nog steeds met een kapot wetsuit....
Weet iemand het nummer van Harry?

???
Rutger II

Antwoord #27 Juni 15, 2004, 21:53:08
edit2Rapporteer  
Staat op www.kitesurfschool.nl
Ondabeach

Antwoord #28 Juni 15, 2004, 23:25:53
edit2Rapporteer  
Dat is eigenlijk wat ik bedoel.. op zo'n moment is een sorry of gaat het een beetje?... het minste wat je kan doen.. Durf je verantwoordelijkheid te nemen! Je kan je op zo'n moment niet achter een kiteschool verschuilen. Je bent aan het leren en dan gaan dingen wel eens mis. En dat aansprakelijkheids verhaal komt dan wel. (ook niet onbelangrijk)
Japairman

Antwoord #29 Juni 16, 2004, 00:25:24
edit2Rapporteer  
Jullie draaien het altijd om.

Die jongen met die scheur heeft geluk gehad voor hetzelfde geld was er iets anders kapot.
Dat die jongen kwaad is moet Harry dan maar begrip voor hebben en als het een vent is lost hij het meteen op.
Anders aangetekende brief naar Oneill nederrland zijn sponsor en naar Harry.

Is van de gekke dat jij moeite moet doen voor schade die door harry vergoed moet worden.
Dus Ome Harry gewoon aansprakelijk stellen en geen genoegen nemen met een reaprartie maar gewoon een nieuw pak.

Juist ik ben het helemaal met je eens! Ik zou me helemaal hebben rotgeschrokken en vol van adrenaline zou ik me (wanneer ik ook nog eens van hot naar her wordt gestuurd door een instructeur) wellicht iets te uitbundig uiten... dat moet die Harry dan maar voor lief nemen. Deze man behoord professioneel te handelen en dus ook wanneer er iemand "emotioneel" reageert door zo'n gebeurtenis.

Hij had het gelijk moeten kortsluiten, hij is daarvoor verzekerd. Ik vind dat hij niet juist heeft gehandeld.

Groet,
Shifty

Logisch toch dat ie naar het busje word gestuurd waar de baas zit, dus niks van kassie naar muur en als iemand dan op een onreddelijke manier zijn verhaal komt halen zou ik hem ook wegsturen, harry doet dat niet zomaar getuige het andere verhaal.

Ja je had ook je oor kwijt kunnen zijn das waar maar dat je dit soort risico's loopt weet je van te voren.
Tuurlijk is harry als verantwoordelijke aan te spreken en dat weet hij ook wel maar op zo'n manier, nee dat werkt niet.

Okee ik was er niet bij maar naar aanleiding van alle berichten is dit wel mijn conclusie. Wat was nou die k.u.t.mentaliteit
nacra55
Gast
Antwoord #30 Juni 16, 2004, 12:30:12
edit2Rapporteer  
Hallo Allemaal,

Ik heb Harry gesproken en
we gaan het samen oplossen.
Ik mag mij pak laten maken.
Dat we er zaterdag niet uit zijn gekomen
heeft waarschijnlijk ook een beetje met
mijzelf te maken (heethoofd???).

Thanks, Harry.

Greetz,

Jeroen

Smiley
RN
Gast
Antwoord #31 Juni 16, 2004, 13:00:30
edit2Rapporteer  
Als die lijnen iets hoger waren geweest had je niet eens meer een hoofd  Undecided
Moza

Antwoord #32 Juni 16, 2004, 13:09:34
edit2Rapporteer  
Mooi dat het geregeld is Jeroen, en heethoofdig zijn we allemaal wel eens  Wink
dow-rhino2

Antwoord #33 Juni 16, 2004, 13:43:12
edit2Rapporteer  
zo zie je maar harry is de beroertste niet en geloof me maar als instructeurs zijn we altijd opzoek naar een rustige plek en worden we ook niet geiriteerd door mensen die gewoon vlak downwind van ons knallen want dat mag gewoon. arno surft ook overal doorheen en niemand die het erg vind en arno uit ook geen iritatie tegenover mensen die aan t lesnemen/geven zijn en dan is er geen probleem. bedenk voortaan wel dat je gewoon ebter uit de buurt kan blijven van beginners en mocht er iets gebeuren je gewoon rustig naar harry moet stappen. instructeurst kunnen niets doen op zo'n moment want die hebben  meerdere mensen waar ze verantwoordelijk voor zijn en harry is hier speciaal voor dus mocht zo iets gebeuren praat met harry.
Rich

Antwoord #34 Juni 16, 2004, 14:19:06
edit2Rapporteer  
Yo Jeroen,

Goed om te horen dat het is opgelost! :-*
www.surfensoul.nl

Antwoord #35 Juni 16, 2004, 14:46:24
edit2Rapporteer  
Je moet je ook verplaatsen in de schoenen van Harry denk ik. Hij zal hoe dan ook niet te beroerd zijn om een oplossing te vinden. Maar praat hier op een volwassen manier over! Niet gelijk als een razende richting iemand afstappen en proberen met luide toon iets voor elkaar te krijgen. Dit zou bij mij ook niet werken denk ik.

Emotioneel reageren snap ik ook wel maar als ik Harry was zou ik ook iemand wegsturen die als een razende tekeer zou gaan tegen me.... Harry was zelf namelijk niet op het water, hij wist denk ik niet eens wat er gebeurt was....

Laat ons even weten als er uitkomst is..
Sorry hoor Koert wat een zwakke reaktie, moet jij voor Harry spreken?
Weet jij wat hij denkt en doet?
Nou dan, als je niks te zeggen hebt zou ik mn mond dicht houden.
www.surfensoul.nl

Antwoord #36 Juni 16, 2004, 14:49:09
edit2Rapporteer  
Het is zeker druk op het auto strand en het is ook heel lastig om met je groep cursisten een rustig plekje te vinden.
Ik geef altijd mee dat ze niks mogen doen zonder mijn toestemming.
En laat het in eerste instantie over aan de cursisten of het kan om te body draggen of niet dit spreken we van te voren af met elkaar.

Maar er zijn inderdaad jongens op het water die toch gewoon voor de cursisten varen als ze aan het body draggen zijn downwind.
Ik ben wel verantwoordelijk als instructeur maar ik vind wel dat je zelf goed moet opletten als je het besluit neemt om toch door een les school te gaan kiten.
dan moet je niet zeuren als je een vlieger op je kop heb gekregen.

Dat je niet moet zeuren als je zon ding op je kop krijgy en je vaart willens en wetens onder een kite door ben ik het mee eens, maar in de praktijk blijft de bestuurder en de school toch aansprakelijk voor de schade.
Dus toch maar extra opletten en gewoon iets van zeggen of een kite laag houden al;s ze keer op keer langs komen.
TJ
Gast
Antwoord #37 Juni 16, 2004, 15:57:58
edit2Rapporteer  
Vraag me af hoe dat nu precies werkt met die aansprakelijkheid.

Nav. de aansprakelijkheidsverzekering van de NKV heb ik gevraagd aan m'n verzekeringsadviseur hoe het met m'n eigen aansprakelijkheidsverzekering zit; dit was het antwoord:

In antwoord op uw vraag of uw aansprakelijkheidsverzekering voldoende dekking biedt bij eventuele schade kan ik u het volgende meedelen.

De aansprakelijkheid ten opzichte van derde, niet andere kitesurfers, is
afgedekt. De aansprakelijkheid van andere kitesurfers is uitgesloten. Het sport en spel risico ten opzichte van elkaar is hierop van toepassing.

Voorbeeld; Een speler van voetbalteam A schiet de bal, wat ook de bedoeling is van het spel, naar voren waarbij hij de bril van een medespeler van het hoofd schiet en beschadigd. Dit noemde men vroeger risicoaanvaarding. Je weet dat dit kan gebeuren. Speler A is daarvoor dus niet aansprakelijk. Er is wel sprake van Causaal verband, schade en (eventueel) schuld, maar speler A heeft geen onrechtmatige daad gepleegd. Conclusie; geen aansprakelijkheid.

Kitesurfen is relatief gevaarlijke sport vanwege de plotselinge en soms ongecontroleerde bewegingen. Het oplopen van letsel is zo gebeurt en de kans op verhaal is niet of nauwelijks aanwezig. Of de kitesufvereniging aansprakelijkheid kan verzekeren t.o.v. andere kitesurfers betwijfel ik. Het opvragen van polisvoorwaarden zal daarin enige duidelijkheid moeten geven. Wanneer u deze aan mij kunt toesturen, zal ik deze bestuderen en u nader informeren.

Reactie NKV:

De aanvullende WA verzekering tijdens het kitesurfen is een secundaire
verzekering. Dit betekent dat in het geval van schade altijd eerst je gewone algemene WA of reis verzekering aangesproken dient te worden en indien deze geen dekking verlenen de schade bij de kitesurf verzekering verhaald kan worden. Voor meer info check onze site www.kitesurfvereniging.nl bij "verzekeren".

Ik vraag me af of dat 'sport&spel' verhaal altijd opgaat, voor het aansprakelijk kunnen stellen van andere kitesurfers, of dat het alleen aangeeft dat de verzekering het niet kan/wil dekken ?

Verder hoop ik voor de kitesurfscholen dat dit verhaal niet opgaat voor hun verzekering, maar dat zal wel niet.
KiteKoe®t

Antwoord #38 Juni 16, 2004, 17:38:47
edit2Rapporteer  
Je moet je ook verplaatsen in de schoenen van Harry denk ik. Hij zal hoe dan ook niet te beroerd zijn om een oplossing te vinden. Maar praat hier op een volwassen manier over! Niet gelijk als een razende richting iemand afstappen en proberen met luide toon iets voor elkaar te krijgen. Dit zou bij mij ook niet werken denk ik.

Emotioneel reageren snap ik ook wel maar als ik Harry was zou ik ook iemand wegsturen die als een razende tekeer zou gaan tegen me.... Harry was zelf namelijk niet op het water, hij wist denk ik niet eens wat er gebeurt was....

Laat ons even weten als er uitkomst is..
Sorry hoor Koert wat een zwakke reaktie, moet jij voor Harry spreken?
Weet jij wat hij denkt en doet?
Nou dan, als je niks te zeggen hebt zou ik mn mond dicht houden.

Ha Bart. Ik probeerde alleen even duidelijk te maken dat we niet alles over 1 kam moeten scheren. Ik weet inderdaad niet wat Harry denkt. Daarom heb ik erbij gezet hoe ik op zo'n situatie zou reageren.

Hij stond toch op de kant bij de bus? Op dat moment weet hij toch niet wat er zich op het water heeft afgespeeld?
Harry Vogelezang
Gast
Antwoord #39 Juni 16, 2004, 18:27:49
edit2Rapporteer  
Hi ,

Mooi verhaal zeg!

Maar ja de kant van een verhaal moet je altijd van twee kanten zien !!!!

Ik ben "altijd" aanwezig op het autostrand (bij de lessen)dus mocht er iets zijn graag om een normaal manier naar mij toe komen dan komen wij altijd uit!

Graag voor een volgende keer!!!! blijf hoog aan de wind kiten van de lessen mijn instructeurs zijn altijd te herkennen door een gele licra niet voor nieks .....en de beginners zullen altijd de kite laten vallen helaas kom jij hoog aan de wind dan is niks aan de hand.

Groeten
Harry Vogelezang
Ps : pak was 5cm kapot en de been nieks aan de hand! maar ja... veel plezier morgen komt wind!
Japairman

Antwoord #40 Juni 16, 2004, 22:34:27
edit2Rapporteer  
Toch tof van je Harry, en nu over en sluiten.............
Morgen en overmorgen en over overmorgen veel wind dus..........

We are gone have fun yeh yeh yeh. Grin Grin

C ya on the water!!!!!!!!!!!!!!!!! Wink
www.surfensoul.nl

Antwoord #41 Juni 17, 2004, 10:21:14
edit2Rapporteer  
Hi ,

Mooi verhaal zeg!

Maar ja de kant van een verhaal moet je altijd van twee kanten zien !!!!

Ik ben "altijd" aanwezig op het autostrand (bij de lessen)dus mocht er iets zijn graag om een normaal manier naar mij toe komen dan komen wij altijd uit!

Graag voor een volgende keer!!!! blijf hoog aan de wind kiten van de lessen mijn instructeurs zijn altijd te herkennen door een gele licra niet voor nieks .....en de beginners zullen altijd de kite laten vallen helaas kom jij hoog aan de wind dan is niks aan de hand.

Groeten
Harry Vogelezang
Ps : pak was 5cm kapot en de been nieks aan de hand! maar ja... veel plezier morgen komt wind!

Dus jij blijft voortaan ook uit de buurt van beginners of kom je weer te pas en te onpas onder de lijnen doorvaren?

Inderdaad veel plezier er is wind.
Moza

Antwoord #42 Juni 17, 2004, 13:04:40
edit2Rapporteer  
Laatste bericht voegt niks meer toe aan de topic, ik close m derhalve. Blijf een beetje on topic!

Good winds!

;D
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.