Manfred top dat je jouw verantwoordelijkheid neemt als school zijnde.
Misschien iets om eens met team Mirns aan tafel te gaan zitten en onderverdeling in de kitezone te maken.
begrijp van uit ander gedeelte van het forum dat een team mirns lid zich weer eens van zijn ouderwetse kant heeft laten horen
.
Je doet prachtig werk maar iets rustiger converseren helpt een stuk beter.
Het gebied rechtsachter de zwemmerszone als lesgebied aanstellen.
Daar waar Manfred normaal altijd al les geeft
En iederander die al kan varen alleen links van het zwemmersgebied. Dan wordt de kans dat iemand toch nog per ongelukk het natuurgebied in vaart een heel stuk kleiner
Met alle respect maar dit laatste bericht is voor mij gewoon de afdeling "slap geouwehoer".
Als er voor mij onbekenden in de natuurzone zitten spreek ik ze netjes aan. Als ik echter ( als recreant) iemand die al gedurende langere tijd / jaren ( beroepsmatig) @ Mirns bezig is met kitesurfen in het natuurgebied zie varen dan gaat bij mij het vriendelijke er vanaf.
Wie neemt hier nu zijn verantwoordelijkheid?
De opmerking "gebied rechtsachter de zwemmerszone als lesgebied aanstellen" getuigd van:
a geen inzicht in de materie => Het optimale lesgebied @ Mirns is zeer afhankelijk van de windrichting
b geen bekendheid met de regels: officiëel moeten wij als kitesurfers een grens van 200 meter van de grens van het natuurgebied aanhouden. Anders gezegd: achter de zemmerszone mag je off. niet eens komen. Alhoewel dit gebied op dit moment als een soort van grijze zône wordt beschouwd is het verre van verstandig om dit gebied als "leszône" aan te wijzen.
Overigens is er op lesgeven van Manfred / de locatie van lesgeven niets maar dan ook niets aan te merken. Het siert Manfred dat hij dit topic plaatst en we kunnen alleen maar hopen dat er hierdoor weer meer aandacht voor de problematiek "natuurzône"komt......