Ik sluit mij aan bij jappie-joo
Heb het board zelf met 75kg in de maat 129x39cm al ruim 1,5jr in bezit. En test weleens andere boardjes.
Het board is echt hard, en straft ook af als je iets verkeerd doet. Bij het landen van een sprong bijvoorbeeld moet je het boardje netjes in de vaarrichting neerzetten, anders is het zwemmen.
Als ik je 'verlanglijsje' zo lees zou ik voor de 555 gaan. Zowel de 2007 als de 2008 zijn echt toppers. Doet alles waar je om vraagt en vaart beter op zee (een stug board als de 666 is in chop echt niet fijn. De 555 snijdt er juist ontzettend makkelijk doorheen dankzij de flex)
Er zijn nog wel meer boardjes van andere merken die in aanmerking komen, maar van de 555 zul je geen spijt krijgen. De juiste maat voor je zou de 130x39cm zijn.
Pop is ook top, evenals low-end en upwind performance. De prijs is ook gunstiger.
Boardje is iets minder snel, wat je alleen merkt op vlak water. In chop en golven houden mijn maten met de 555 (ik vraag me de laatste tijd zelfs af waarom ik ook geen 555 heb genomen, er varen zelfs gesponsorde jongens op omdat ze hem lekkerder vinden dan de 666) me gewoon bij/ cq. k haal ze echt niet in