Stageplek bij Kiteschool

Nature

Antwoord #25 December 29, 2008, 23:08:03
edit2Rapporteer  
Idefix  (en fans) kan je t niet gewoon zo zien

Stefan biedt de mogelijikheid om iemand die zin heeft om kiteles te geven de gelegenheid en mogelijkheid om dit veilig te doen.. I.p.v iemand die via marktplaatst kiteles aanbied met eigen materiaal zonder dat iemand weet wat daar gaande is.

Hier leer je in een gecontroleerde omgevinglesgeven en ik mag er van uitgaan dat er niet direct wordt gezegt hier heb je een student go figure.

Als er 1 de gehele theoriegeeft IKO baas studenten luisteren gezamelijk naar het verhaal en gaan vervolgens het water in met een stagair die hen vasthoud en begeleid. Windvenster + veiligvliegen kunnen we allemaal onderhand wel dromen! Dan stapje voor stapje de leerling zelf laten vliegen tot zelf waterstarte. Ik zie het probleem dan niet in!!

Het is gewoon weer zeuren tot er iemand wat slechts zegt en dan wijzen van zie je wel!
Geen intresse reageer dan niet maar laat de beste man toch met rust.

Om eerlijk te zijn zie ik het ook als een aanval op jari en zijn school.

Het is toch waar hij van moet eten en door een leuke kans te bieden aan iemand die kiteinstructeur wil worden hoeft hij geen schade aan zijn naam / bedrijf. Want dat is wat je doet als je een negatief signaal uitgeeft op een forum zonder de echte zaken te weten.

Don't judge a book by it's cover.

Cheers!

Geronimo79

Antwoord #26 December 29, 2008, 23:15:21
edit2Rapporteer  

@morres, kamele bulte zijn nl echt lief, die andere wille alleen maar cente

MIAAUW.

@ Jari  niet zo opblazen zeg.. jezus aan een rubberen kruis zeg...

IKO zegd idd niet heel erg veel, het is meer dat je theoretisch de puntjes op de I kunt zetten bij mensen. Ten opzichte van vrienden die het je bijbrengen. De persoon kan het je uitleggen of niet.. en daar is IKO verder onbelangrijk bij. Dus ja met die interne opleiding van jou zijn je stagaires ook prima opgeleid.

Alleen niet zo handig om te gaan schelden op een nationaal forum waar de toch vaak serieuzere kiters zitten. (dus niet zoals dat andere forum waar al die len11jes wannabees zitten)
En dan idd al helemaaaaal niet degene waar half Kitehigh geld aan gedoneerd heeft voor een mooi kitesetje... met andere woorden tamelijk gerespecteerd mannetje die idefix.
Erg slechte reclame voor jezelf... maar goed dat snap jezelf ook wel.
martijn

Antwoord #27 December 29, 2008, 23:20:20
edit2Rapporteer  
Jari is iig niet de enigste die scheld, geronimo
Geronimo79

Antwoord #28 December 29, 2008, 23:29:07
edit2Rapporteer  
ik heb geen kiteschool. en ik scheld niemand uit.. das toch wel een belangrijk verschil. Daarbij komt jezus is geen scheldwoord..  naam komt voort in een soort fantasierijk sprookjesboek.

len11jes.. jah... ok.. kan je zien als scheldwoord..
Idefixe

Antwoord #29 December 29, 2008, 23:31:20
edit2Rapporteer  
sorry Nature, ik heb niets tegen Jari / zijn school of wat dan ook . Als je op een vrij toegankelijk / openbaar forum je dingetje  plaatst is het voor anderen ook vrij om daar commentaar op leveren. Ik heb helemaal niets tegen die beste man, ik ben alleen erg kritisch. Op het topic kom ik met een aantal argumenten. Het zou zo maar kunnen dat ik er met deze argumenten er totaal naast zit. Het zou ook maar zo kunnen dat deze man hardstikke goed les geeft!!!!  
Nergens heb ik ook maar iets over de capaciteiten  / kwaliteiten van deze beste Jari gezegd.
Als deze beste man mij vervolgens gaat uitmaken voor "ZAK" en niet gediend is van enig commentaar / beschouwende kritiek dan is dat meer tekenend voor de man zelf als de mensen die hier commentaar leveren.
dus doe mij een lol en weerleg iets van de hier geschreven tekst.

ijbe
Gast
Antwoord #30 December 29, 2008, 23:38:03
edit2Rapporteer  
Waarom in hemels naam al dat gezeur? Verveel je je Idefixe? Het enige wat jari doet is een leuke stageplek aanbieden en dan kom jij met allemaal ingewikkelde onweerlegbare argumenten.

Zo'n tof aanbod, waarom dan zo'n gejengel? Grin
Idefixe

Antwoord #31 December 29, 2008, 23:48:20
edit2Rapporteer  
zo ingewikkeld is het niet hoor  Grin
Haring High Richardt

Antwoord #32 December 29, 2008, 23:57:13
edit2Rapporteer  
Citaat
LEES mijn vorige reactie en loop niet slap te lullen!  Zak
Citaat
dus rot op!
Gezellig !!!!!!!  ThumpDown ThumpDown loser loser

Het wordt tijd dat de wind weer uit de westhoek gaat waaien.  ThumpsUp Joepie YeSS
Het lijkt wel net als in de zomer als het een tijd niet waait dat iedereen weer gauw op zijn (winter) teentjes wordt getrapt  Grin  schater  ThumpDown
Mees..

Antwoord #33 December 30, 2008, 11:36:46
edit2Rapporteer  
En Zo Is Dat!!  ThumpsUp ThumpsUp

(had je'm al gecopyright Richardt?)
boardergirltjuh

Antwoord #34 December 30, 2008, 12:06:28
edit2Rapporteer  
Hey Jari,
Heb je ook ALO of CALO gedaan o.i.d.? Zodat je mensen ook pedagogisch en didactisch wat van het lesgeven wat kan bijbrengen? Is denk ik ook niet onbelangrijk!
Voor de rest veel succes met 't zoeken van stagaires...
Haring High Richardt

Antwoord #35 December 30, 2008, 12:53:28
edit2Rapporteer  
Citaat
En Zo Is Dat!!   

Mijn Engels is terrible maar wat bedoel je precies (in het Nederlands graag)

Voorlopig blijft het waaien uit de OOST hoek dus deze topic gaat nog wel ff door  Grin schater
Nature

Antwoord #36 December 30, 2008, 13:19:11
edit2Rapporteer  
Citaat
En Zo Is Dat!!  

Mijn Engels is terrible maar wat bedoel je precies (in het Nederlands graag)

is ook een nederlands gebruikt woord hoor Smiley
xray

Antwoord #37 December 30, 2008, 13:39:17
edit2Rapporteer  
Even ingrijpen als mod...
@Morres, inderdaad ongepast gedrag als ex mod....Eerlijk gezegd snap ik dat alleen als je work koestert maar dan moet je hier niet komen en reageren.

@Jari
Tom weet waar hij over praat, graag wat meer respect inderdaad. Vanuit zijn functie bij het NKV weet hij echt wel waar hij het over heeft. En zijn bezorgdheid over het inzetten van de goedkope stagiaire oplossing is begrijpelijk.

Graag weer on topic

Morres

Antwoord #38 December 30, 2008, 14:54:16
edit2Rapporteer  
@Morres, inderdaad ongepast gedrag als ex mod....Eerlijk gezegd snap ik dat alleen als je work koestert maar dan moet je hier niet komen en reageren.
Gaat nergens over natuurlijk
vissie

Antwoord #39 December 30, 2008, 19:08:55
edit2Rapporteer  
Inderdaad..
Ik weet niet maar wat bereiken we hiermee.. Tom heeft genoeg zijn mening gegeven en iedereen is vrij om die mening te uiten.. Maar meteen aangevallen doen?doe dat maar bij de vrouw ofzo.!
Idefixe

Antwoord #40 December 30, 2008, 19:15:09
edit2Rapporteer  
Gaan we dus gewoon ontopic verder met de laatste ( naar mijn mening ) wijze opmerking van Wimpie......

Dit is dus het 1e criterium voor de stagebegeleider:

*Mensen ook pedagogisch en didactisch wat van het lesgeven kunnen bijbrengen (ALO, CALO oid gedaan hebben).

Wie voegt er criteria toe, waaraan stageplek, stagebegeleider of stagiaire moeten voldoen?
Zo kunnen we samen een groslijst maken.

Wimpie
Hardcorekiter

Antwoord #41 December 31, 2008, 00:35:08
edit2Rapporteer  
zo iedereen uitgemopperd ...zal wel komen van dat klote ijs brrrr...

Groetu
bikiniisuit
Gast
Antwoord #42 December 31, 2008, 01:33:10
edit2Rapporteer  
@alle posts bij deze opzij geschoven. Heeeeeeee Jari     (Heeeeeee stefan)
je kiteschool zou zich onderscheiden van andern door te overwegen een meisje aan te nemen. Er is verschil in lesgeven en ik kan alleen voor mijzelf spreken (no accuses). Ben inderdaad geen populaire tattoo meid ("miauw" dus) en vaar niet na 2 lessen weg. Als ik naar mijn omgeving kijk zie ik dat ik hierin niet alleen ben. Als leraar kun je zoveel iko sterren hebben als de hemel, echter datgene wat ik zocht en voor betaalde kreeg ik niet. Dat voelt echt lullig aan. In Cumbuco heeft een meisje het wel kunnen overbrengen op mij en ik denk dat mannen niet altijd zoveel geduld hebben. Ik zou het top vinden als je je oog liet vallen op een lerares. Waarom? Dat stukje onzekerheid was helemaal niet nodig geweest en zou ik ook anderen willen besparen. Je mag nl op je eige tempo lere genieten. S6 & enjoy     
Jelle

Antwoord #43 December 31, 2008, 02:09:05
edit2Rapporteer  
duidelijke eisen te stellen aan stageplek,stagebegeleider en stagiaire. Het gevolg is dat de kwaliteit van opleiding gewaarborgd is,

Volgens mij worden overal stagiaires slecht begeleid, te vroeg/makkelijk zelfstandig aan het werk gezet. Ook in de gezondheidszorg.

Goed idee om kwaliteitseisen te formuleren.
GlennVegas
Gast
Antwoord #44 December 31, 2008, 12:08:55
edit2Rapporteer  
@alle posts bij deze opzij geschoven. Heeeeeeee Jari     (Heeeeeee stefan)
je kiteschool zou zich onderscheiden van andern door te overwegen een meisje aan te nemen. Er is verschil in lesgeven en ik kan alleen voor mijzelf spreken (no accuses). Ben inderdaad geen populaire tattoo meid ("miauw" dus) en vaar niet na 2 lessen weg. Als ik naar mijn omgeving kijk zie ik dat ik hierin niet alleen ben. Als leraar kun je zoveel iko sterren hebben als de hemel, echter datgene wat ik zocht en voor betaalde kreeg ik niet. Dat voelt echt lullig aan. In Cumbuco heeft een meisje het wel kunnen overbrengen op mij en ik denk dat mannen niet altijd zoveel geduld hebben. Ik zou het top vinden als je je oog liet vallen op een lerares. Waarom? Dat stukje onzekerheid was helemaal niet nodig geweest en zou ik ook anderen willen besparen. Je mag nl op je eige tempo lere genieten. S6 & enjoy    

Ik snap je verhaal, echter denk ik nog steeds dat het aan de leraar ligt! Met name wat je al aangeeft het stukje geduld. Ik ben zelf al enige jaren instructeur en wat ik gezien heb in binnen en buitenland... damn hell! Het blijft een feit dat iedereen die wel of geen engels spreekt.. die wel of geen geduld heeft... die het wel of niet snapt... die niet weet hoe EHBO werkt... zijn IKO met EHBO netjes behaald (money minded or what?).

Ik denk dat de belangrijkste criteria is dat je als school kunt toetsen of jou lesmethodiek volstaat met wat klanten zoeken en verwachten. Beleven ze daadwerkelijk wat jij denkt dat ze beleven? Zijn ze echt tevreden?... Dan kunnen we verder naar het aannemen van stagiaires...

Nog een punt van kritiek.. over mensen die pedagogisch mogen zijn een ALO en/of CALO hebben gedaan, zijn deze mensen dan altijd in staat om iets over te kunnen brengen? Is iedereen die afstudeerd aan een HBO of TU of mensen met jaren werkervaring altijd even slim om iets over te brengen? Naar mijn mening heeft het te maken met 'talent', je kunt iets over brengen met een zekere passie en overtuigingskracht of niet. Wie hierover in discussie wilt gaan graag Smiley.

Succes taadaaa
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #45 December 31, 2008, 12:17:07
edit2Rapporteer  
Shizzle, daar ben ik het niet geheel mee eens, je kan een dergelijke kwaliteit ontwikkelen (didactische vaardigheden).. Iemand die didactisch goed is aangelegd zal al snel een goede les kunnen draaien, iemand die geen talent heeft kan dit absoluut ontwikkelen en na verloop van tijd ook een goede les kunnen draaien. Hierbij moet die persoon er dan wel open voor staan en er voor de volle 100% voor gaan en niet denken dat het talent aan kan komen waaien..
GlennVegas
Gast
Antwoord #46 December 31, 2008, 14:06:00
edit2Rapporteer  
Iemand die didactisch goed is aangelegd zal al snel een goede les kunnen draaien, iemand die geen talent heeft kan dit absoluut ontwikkelen en na verloop van tijd ook een goede les kunnen draaien.

Dit zeg ik toch ook? Ik zei het wil niet zeggen dat je met een CALO of ALO didactisch goed bent aangelegd... Er zit nog al een groot niveau verschil in afgestudeerde.. En je kunt kwaliteiten ontwikkelen... wilt niet zeggen dat je dan een leuke les aan man en vrouw kunt verzorgen.
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #47 December 31, 2008, 15:53:37
edit2Rapporteer  
Het ging mij meer om deze zin:

"Naar mijn mening heeft het te maken met 'talent', je kunt iets over brengen met een zekere passie en overtuigingskracht of niet."

Wat ik persoonlijk een behoorlijk pertinente uitspraak vindt, beetje zwart/wit zeg maar:)
Idefixe

Antwoord #48 December 31, 2008, 17:43:15
edit2Rapporteer  
een beginnetje:

- Naast het IKO gebeuren is er ook een opleiding van het watersportverbond.
- Een stagiaire heeft een vaste mentor.
- De taken van de stagiaire zijn vast omschreven. In deze omschrijving staat vermeld wanneer en bij welke onderwerpen  een stagiaire zelfstandig mag handelen.
- De school en de stagiaire hebben een duidelijke schriftelijke overeenkomst betreffende de rechtspositie van de stagiaire en de school
Nature

Antwoord #49 December 31, 2008, 18:22:05
edit2Rapporteer  
Laat eerst maar eens bewijzen dat IKO zo goed is heb nu een aantal IKO studenten bij mij in de school gehad die echt de helft niet wisten!  Dat vind ik nou een kwalijke zaak! iedereen vertrouwt zo blind als t maar kan op IKO

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.