|
onzin
|
zit er verschil tussen de 2 programma's ?
|
|
|
Flyingtrunkie
|
elke versie is weer uitgebreider, dus met meer mogelijkheden, maar het idee is hetzelfde. Maar waarom download je geen nieuwe versie? (torrent, nieuwsgroepen etc)
|
|
|
Jeroen Oomen
|
elke versie is weer uitgebreider, dus met meer mogelijkheden, maar het idee is hetzelfde. Maar waarom download je geen nieuwe versie? (torrent, nieuwsgroepen etc) Omdat dat niet mag?
|
|
|
Flyingtrunkie
|
elke versie is weer uitgebreider, dus met meer mogelijkheden, maar het idee is hetzelfde. Maar waarom download je geen nieuwe versie? (torrent, nieuwsgroepen etc) Omdat dat niet mag? downloaden mag wel hoor. Dacht je dat die versie 10 wel officieel was?
|
|
|
onzin
|
anders vraag ik denk ik ook niet om een nederlandse handleiding maar ik heb nogal een langzame verbinding hier dus denk dat dat een jaar gaat duren voordat ik dan 1 gig gedownload heb
|
|
|
ItsMe.Erik
|
elke versie is weer uitgebreider, dus met meer mogelijkheden, maar het idee is hetzelfde. Maar waarom download je geen nieuwe versie? (torrent, nieuwsgroepen etc) Omdat dat niet mag? Via torrent downloaden is niet verboden. Een lang verhaal, maar het is wel zo.
|
|
|
Kamo
|
het programma gebruiken zonder ervoor te betalen is wel strafbaar.
|
|
|
onzin
|
dacht ga is kijken wat een orgineleversie kost van dat programma de t...... hey gewoon bijna 1000 euro echt niet normaal. maar heb de cs3 nu dus kan lekker aan de slag met tekenen eerst nog wel ef lezen natuurlijk
|
|
|
maartend
Geen avatar
|
Even tussendoor; Het downloaden van programma's en spelen is absoluut niet toegestaan.
Het downloaden van films en muziek dan weer wel, hoewel er net een uitspraak is dat dit dan weer niet gebrand mag worden.
Dus het aangeven van download een nieuwe versie van een torrentsite is iemand uitnodigen voor illegaal gedarg.
|
|
|
aramfoil
|
Als je nog een opleiding volgt aan een hogeschool of universiteit (of werkt aan een onderwijsinstelling) kun je heel goedkoop het complete adobe CS3 designpakket kopen via surfspot. Hierin zit photoshop, illustrator, indesign, dreamweaver, bridge en nog een paar prog's.
dan hoef je niet meer illegaal te doen, en je hebt volledige hulp.
Aram
|
|
|
LOEN
|
Mja is leuk en aardig, maar voor een student vaak nog erg veel geld. En als afgestudeerd bent moet je je licentie alsnog upgraden... (volgens de regels dan). Als je gewoon hobbymatig wat aan het klooien bent op je zolderkamertje, moet je wel geld teveel hebben wil je de volle pond voor licentie betalen... Maar gelukkig hebben wij allen geld teveel dus doen we het legaal
|
|
|
onzin
|
het is indd voor mij een hobby om leuke sheets te maken voor mn zelfbouw boardjes waar ik mee wil beginnen. ben al een beetje aan het lezen geslagen en zoals het er nu uitziet ben ik nog wel ef bezig voordat ik wat kan tekenen, maar goed je moet ergens beginnen
|
|
|
LOEN
|
haha inderdaad, je hebt het niet zomaar onder de knie maar oefening baart kunst... Je moet vooral doen, zoek eens een plaatje en probeer die over te trekken/na te maken. Dingen waar je niet uit komt zoek je op. Het is namelijk zo uitgebreid,sommige dingen zul je nooit gebruiken, zonde om daar over te lezen... die tijd kun je beter besteden aan oefenen
|
|
|
|
|
LOEN
|
Zeker een leuk linkje. Maar een beetje basis vaardigheden in AI is niet verkeerd Waar je met zulke tools mee op moet passen is dat het al gauw een ontwerp van word van iemand anders, waar jij dan een compositie van gemaakt hebt... Als je zelf eerst een goede basis kan maken en die vervolgens wat aanvult met zulke tools, top! maar probeer te vermijden dat je ontwerp bestaat uit zulke tools
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Was meer om te laten zien wat er allemaal mogelijk is in Ill.
|
|
|
onzin
|
ben nu maar begonnen met tekenen maar ik moet natuurlijk eerst een board maken voordat ik hem kan gaan in kleuren.
nu is mijn vraag aan jullie of je ook een bepaalde maat in cs3 moet aanhouden om het natuurlijk af te laten drukken
groeten
|
|
|
LOEN
|
ben nu maar begonnen met tekenen maar ik moet natuurlijk eerst een board maken voordat ik hem kan gaan in kleuren.
nu is mijn vraag aan jullie of je ook een bepaalde maat in cs3 moet aanhouden om het natuurlijk af te laten drukken
groeten
Tekenen in illustrator maakt het formaat nog niet uit. Vectoren kun exporteren naar Photoshop die er pixels van maakt. Hierin heb je geen kwaliteit verlies. In PS een formaat opmaken van minimaal 150 DPI (150DPI printwerk | 300DPI drukwerk) en dan ligt het aan het formaat board. 130x 39 word 136x 45 (3cm rondom extra) Achteraf kun je altijd nog iets schalen
|
|
|
onzin
|
ok kan ik ook gewoon rechthoekig beginnen en hem daarna gaan vormen in fotoshop
|
|
|
LOEN
|
Ja rechthoek beginnen maar ook aanleveren... Je kan er een sjabloon over heen zetten met de outline van je board. Maar dit is alleen voor jezelf als preview van hoe het gaat worden.
Je moet hem niet met de vorm (outline van je board) versturen maar het rechthoekige formaat. Anders word het erg passen en meten als je hem goed op je board wil krijgen. Als er dan op een paar mm iets fout gaat heb je een witrand
|
|
|
onzin
|
nou dan gaan we maar is wat proberen hoop maar dat het een beetje gaat lukken bedankt voor je info
|
|
|
onzin
|
pppppfffffffffffffffff nou dit gaat wat worden hoor zal er toch wel wat tijd aaan gaan moeten besteden voordat ik ook maar wat kan gaan doen en aangezien ik niet zo slim ben om dit allemaal te snappen denk ik dat ik over een jaar of 5 mischien wat kan tekenen
|
|
|