schuimkern zonder rockertafel

Magic Hat

Geen avatar

Februari 13, 2009, 11:06:59
edit2Rapporteer  
Ben van plan een wakeskate boardje te bouwen. Tot  nu toe deed ik dat altijd met hout, maar wil nu toch een stapje lichter proberen.

Het idee is een wakeskate, waarbij ik de kern van schuim maak. Ipv een rockertafel wil ik eigenlijk, vergelijkbaar met een surfboard, de kern shapen en dan beide zijden met 2 x 160 keper lamineren.

Vragen: is op deze manier boards maken stevig genoeg? Ik kan me namelijk voorstellen dat er nu geen voorspanning is (maar dat is bij surfboards ook niet zo). Of zou bijvoorbeeld een zwaardere layup nodig zijn.

Het shapen wil ik met een frees en schuurpapier doen.

Alvast bedankt!
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Februari 13, 2009, 11:48:51
edit2Rapporteer  
2x 160 keper is zeker wel sterk genoeg voor een wakeskate, zeker als je de kern wat dikker maakt (2-3cm) dan standaard kiteboards.
Het shapen zou ik eerder uit een blok schuim doen met een rasp of je moet een goede manier hebben met een frees een mooie rocker te maken. Anders zou ik gewoon met een rockertafel werken.

Het enige probleem wat je dan nog hebt is dat je met zo weinig glas en schuimkern nogal snel deuken, en dus verzwakkingen, in je deck krijgt. Dit zou je op kunnen vangen door extra lagen glas maar het beste is om een dun laagje hout (2-3mm) op je deck te lijmen voordat je gaat lamineren
LOEN

Antwoord #2 Februari 13, 2009, 14:57:48
edit2Rapporteer  
Let er op dat je wakeskate niet te licht word.
Die dingen zijn normaal gesproken best zwaar voor zon kleine plank.
Denk dat hij dan beter te controleren is met wat gewicht, ook de kans dat hij met een flip of wat ook onder je vandaan waait is minder groot.
Magic Hat

Geen avatar

Antwoord #3 Februari 14, 2009, 10:32:59
edit2Rapporteer  
Thanks! Denk dat ik dan toch maar voor triplex ga (heb ik nog liggen).
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.