asociaal gedrag oostvoorne??

martijn

Berichten: 2347
Antwoord #50 Mei 16, 2009, 22:07:24
edit2Rapporteer  
Vandaag een leuke dag gehad op playa, totdat ik wat verhalen hoorde van wat kitemaatjes (beginners, kunnen redelijk heen en weer varen).

1 werd er weggestuurd door een instructeur; hij moest opdonderen want ze waren hier les aan het geven.

2e kreeg bij het wegvaren gelijk een beginner door zn kite. bijde kites op het water, komt karim of een instructeur van hem naar de kite van mn maatje lopen, maakt de lijnen los en zegt: ga maar ergens anders oefenen, hier mag het niet ofzo... Volgens hem was het karim, of 1 van zn instructeurs. Heb het zelf niet zien gebeuren, maar dat zullen ze vast niet verzonnen hebben.

Waar slaat dit op jongens?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #51 Mei 16, 2009, 22:14:54
edit2Rapporteer  
Vandaag een leuke dag gehad op playa, totdat ik wat verhalen hoorde van wat kitemaatjes (beginners, kunnen redelijk heen en weer varen).

1 werd er weggestuurd door een instructeur; hij moest opdonderen want ze waren hier les aan het geven.

2e kreeg bij het wegvaren gelijk een beginner door zn kite. bijde kites op het water, komt karim of een instructeur van hem naar de kite van mn maatje lopen, maakt de lijnen los en zegt: ga maar ergens anders oefenen, hier mag het niet ofzo... Volgens hem was het karim, of 1 van zn instructeurs. Heb het zelf niet zien gebeuren, maar dat zullen ze vast niet verzonnen hebben.
Waar slaat dit op jongens?
Een verhaal heeft natuurlijk altijd 2 kanten waarvan we er hier maar eentje horen.

Persoonlijk ga ik er dan in zo'n geval er dus echt wel werk van maken! Het is goed dat er kitescholen zijn. Helaas staat door het commerciële aspect bij veel scholen de sport zelf helaas niet meer op de eerste plaats. Neemt niet weg dat 99% van de kitessurfscholen les geeft op een locatie die in het betreffende bestemmingsplan aangegeven staat als recreatiegebied. Dit geeft jou als recreant een stevige basis voor eventuele klachten!
Nogmaals het is goed dat er kitesurfscholen zijn. In mijn ogen moeten ze wel een toevoeging aan de sport zijn en niet zelf een ( commerciële ) hoofdrol willen gaan spelen........
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #52 Mei 16, 2009, 22:21:08
edit2Rapporteer  
idd idefix helemaal gelijk, dit is ook wat ik gehoord heb. Zou daarom graag het verhaal van de betreffende school/scholen willen horen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #53 Mei 16, 2009, 22:32:33
edit2Rapporteer  
Het is natuurlijk ook een paradox: de scholen maken nieuwkomers enthousiast om ook in de sport te stappen, echter er is geen ruimte meer om te oefenen omdat er les gegeven wordt op die plek Huh
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #54 Mei 16, 2009, 23:42:03
edit2Rapporteer  
Vandaag een leuke dag gehad op playa, totdat ik wat verhalen hoorde van wat kitemaatjes (beginners, kunnen redelijk heen en weer varen).

1 werd er weggestuurd door een instructeur; hij moest opdonderen want ze waren hier les aan het geven.

2e kreeg bij het wegvaren gelijk een beginner door zn kite. bijde kites op het water, komt karim of een instructeur van hem naar de kite van mn maatje lopen, maakt de lijnen los en zegt: ga maar ergens anders oefenen, hier mag het niet ofzo... Volgens hem was het karim, of 1 van zn instructeurs. Heb het zelf niet zien gebeuren, maar dat zullen ze vast niet verzonnen hebben.
Waar slaat dit op jongens?
Een verhaal heeft natuurlijk altijd 2 kanten waarvan we er hier maar eentje horen.

Persoonlijk ga ik er dan in zo'n geval er dus echt wel werk van maken! Het is goed dat er kitescholen zijn. Helaas staat door het commerciële aspect bij veel scholen de sport zelf helaas niet meer op de eerste plaats. Neemt niet weg dat 99% van de kitessurfscholen les geeft op een locatie die in het betreffende bestemmingsplan aangegeven staat als recreatiegebied. Dit geeft jou als recreant een stevige basis voor eventuele klachten!
Nogmaals het is goed dat er kitesurfscholen zijn. In mijn ogen moeten ze wel een toevoeging aan de sport zijn en niet zelf een ( commerciële ) hoofdrol willen gaan spelen........
Hmm, "homespot: mirns" zegt al genoeg denk ik.

Ik kite bijna dagelijks op het autostrand en kom daar al een kleine 12jaar en kan eigenlijk met iedereen nog steeds door 1 deur, Geen problemen met scholen of wie dan ook dus waar hebben we het nu over.

Persoonlijk heb ik verder niks met deze actie te maken maar een zinloze discussie van iemand met nul ervaring komt uitleg geven en probeert hier een of ander gelijk te halen(wat zijn goed recht is), Erg jammer weer.

Wat maakt de rest zich weer druk om niks, loop of kite 20m verder en je heb nergens last van en je hart kan ook weer 5 jaar langer mee.

Lekker naar het strand kusje en\of pleister erop en ga lekker met z'n alle lol maken i.p.v. moeilijk te doen.

paradox valt wel mee toch? gewoon vertellen dat ze wat verder moeten lopen als ze de ruimte willen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #55 Mei 17, 2009, 10:31:17
edit2Rapporteer  
@ The O: Vreemd dat je in dit verhaal Mirns er bij haalt.?  @ Mirns gaan de zaken de laatste tijd prima. Ondanks het feit dat het er hardstikke druk kan zijn lopen de scholen een kolere eind uit de kant. Iedereen kan hier dus goed zijn / haar dingetje doen.

Jammer dat je in dit topic op de persoonlijke toer gaat met een verhaal over ervaring. Ben je het met de inhoud van een topic niet eens probeer dan  inhoudelijk te reageren of reageer dan gewoon niet . Zoiets moet met jouw enorme ervaring niet al te moeilijk zijn.

Om dan maar weer ontopic te gaan: zoals ik al zei heeft ieder verhaal 2 kanten en horen we er hier maar één kant. Ga je bijv als beginner pçies op de plek waar les gegeven wordt lopen klooien dan is het begrijpelijk dat er irrittatie onstaat.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #56 Mei 17, 2009, 11:33:28
edit2Rapporteer  
O: het is zeker in het weekend al irritant druk in de wegvaarzone op Oostvoorne. En daar is het nu ook lekker varen voor anderen. Die ruimte nemen ze in. Kan me wel voorstellen dat de irritaties nu ontstaan.

En er zitten twee kanten aan het verhaal:

ik zie ook heel wat roekeloze beginners voorbij komen (instelling: kamikaze). Dat zou ik ook vervelend vinden als ik mensen die hebben betaald voor een les enthousiast probeer te maken voor het kiten
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #57 Mei 17, 2009, 11:56:55
edit2Rapporteer  
Grappig martijn dat je dit zo zegt.
Ik was gisteren ook op autostrand en heb beide ook meegemaakt gister.
Op zich kan ik het wel begrijpen bij mij kwam karim met een hoop geschreeuw naar me toe dat ik niet moest springen waar hij les geeft. Eigenlijk wel logisch dat hij dit wil want lessers kunnen ervan schrikken als je richting hun vaart. Zij hebben nog niet genoeg controle over een kite en kunnen dan fouten gaan maken. Dus ik begrijp het wel alleen vind ik het wel erg jammer dat er juist lesgegeven wordt op het meest vlakke water waar het knie diep is. Dit is juist de perfecte plek om lekker te oefenen voor de overige kiters.
En als ik zo lees wat idefix zegt dat er op mirns verder uit de kant les wordt gegeven dan zou dit voor playa ideaal zijn want dan hebben wij de eerste 100m waterlijn bijvoorbeeld.

Bij mij storte ook iemand zijn kite 2 m voor me neer wat ik niet zag aankomen en ik vaarde met volle snelheid. Gevolg dat ik dwars door zijn lijnen heen ging. Nu heb ik een klein sneetje bij me duim hierdoor. Maar om dit probleem maak ik me niet al te druk heb namelijk zelf al 2 x met uitgehaakte dingen oefenen Leon gebombardeerd en ook Laurens heb ik wel is gebombardeerd haha. Dus heb zoiets dat dit iedereen kan overkomen.

Ik denk gewoon dat er in onze regio er te veel kitesurfers zijn met te weinig lokaties.
Laat maar gauw de 2de maasvlakte komen en hopen dat deze een hoop ruimte en goede spots geeft.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #58 Mei 17, 2009, 12:09:49
edit2Rapporteer  
Laat ze eerst die natuurgebieden ongeldig verklaren, dan hebben we weer genoeg ruimte. Het vogelgebied zou perfect zijn voor lessers (en lekker vlakwater voor ons)

MaasvlakteII geeft sowieso al minder vaarbare richtingen als we nu hebben op de Slufter....
En of er genoeg zand blijft liggen voor de benodigde zandbanken voor vlak water zoals nu is ook maar de vraag. de stroming langs de maasvlakte zal flink toenemen.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #59 Mei 17, 2009, 12:21:32
edit2Rapporteer  
De kitescholen vergeten volgens mij dat het gebied waar hun geld aan verdienen ook gewoon voor iedereen toegankelijk is en als ze elkaar niet respecteren het wel eens afgelopen kan zijn met hun vergunning om les te geven.

Daar valt natuurlijk wel tegen in te brengen dat de overige kiters wat respect kunnen opbrengen om niet vlakbij scholen te gaan kiten (wil je dat wel?) Maar soms is het gewoon vanwege drukte niet mogelijk en zal je er toch langs moeten. Indien je dit fatsoenlijk doet lijkt het mij geen probleem.

Zoals gezegd moet het gewoon van 2 kanten komen maar hebben de scholen zeker niet het alleenrecht.
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #60 Mei 18, 2009, 10:34:42
edit2Rapporteer  
Ik wil niet zeiken ofzo hoor dude's.

Een wilde net weg varen en kreeg gelijk een kite op zn dak, wat gewoon kan gebeuren en normaal is op oostvoorne. ( hij kan gewoon goed heen en weer varen en beetje springen. Hij wilde net met ons wegvaren om achterin te gaan knallen, maar om dan zo te reageren...). Die andere heeft een maand geleden les gehad en was gewoon lekker aan het oefenen, net als wat de lessers aan het doen zijn. I

k wil hier ook zeker geen probleem van maken (Olten), ik heb er zelf geen last van gehad. Maar wilde het gewoon even kwijt, zoiets hoort toch niet onde kiters  InLove
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #61 Mei 18, 2009, 12:27:11
edit2Rapporteer  
offtopic:
@martijn maak je niet druk je mag schrijven en zeggen wat je wil. ThumpsUp

@Idefixe, het gaat helemaal niet om de spot mirns! staat niet voor niks homespot voor.
Dus ik ga er vanuit dat jij niet iedere week op oostvoorne ben.
Maar je schrijft:"Dit geeft jou als recreant een stevige basis voor eventuele klachten" 
Met dit soort klachten\ gedrag wordt de kitesurf gemeenschap nooit een eenheid.

Iedereen gaat gebroederlijk met elkaar om. Om nu iemand via het forum tegen z'n schenen te gaan schoppen is niet nodig. Niks niet namen en andere kant, gebruik die energie om te kiten.

Ontoppic:
Lees het begin van wat R.B. schrijft dan zie je dat er wel eens wat geroepen wordt.
Als je dat weg sturen noemt, zou ik zeggen tegen de persoon die deze topic heeft gestart ga a.u.b. een dagje op slufter in het poeltje oefenen  schater daar zijn geen scholen.

 Wink Alvast veel plezier op het water en blijven oefenen  ThumpsUp




thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #62 Mei 18, 2009, 19:12:54
edit2Rapporteer  
Toen ik het hoorde samen met tijn van die gozer dat ik ook echt wtf ! gewoon kite losmaken enzo, had ik persoonlijk niet gepikt, hoe begrijpelijk het misschien ook is van de instructeur.
het lijkt mij een goede oplossing als de lessers voortaan helemaal links tot aan het randje van het ondiepe gaan staan, zo goed als mogelijk geconcentreerd, op die manier krijg je een soort les-zone, en blijft het voor iedereen overzichtelijk, de lessers/instructeurs kunnen veeeeel verder bij de kant vandaan overigens, maar MB, laten we dat vogelgebied als het vrijkomt alsjeblieft niet weggeven als lesgebied, daar is het veeeeeel te lekker vlak voor!!!   loser Joepie Joepie

gelukkig heb ik zelf nog nooit last gehad met lessen, ik probeer er met een boog omheen te varen..
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #63 Mei 18, 2009, 19:25:54
edit2Rapporteer  
Vandaag een leuke dag gehad op playa, totdat ik wat verhalen hoorde van wat kitemaatjes (beginners, kunnen redelijk heen en weer varen).

1 werd er weggestuurd door een instructeur; hij moest opdonderen want ze waren hier les aan het geven.

2e kreeg bij het wegvaren gelijk een beginner door zn kite. bijde kites op het water, komt karim of een instructeur van hem naar de kite van mn maatje lopen, maakt de lijnen los en zegt: ga maar ergens anders oefenen, hier mag het niet ofzo... Volgens hem was het karim, of 1 van zn instructeurs. Heb het zelf niet zien gebeuren, maar dat zullen ze vast niet verzonnen hebben.

Waar slaat dit op jongens?
wie is karim dan ???
ik heb hem pas geleden ongelooflijk zien stuntelen bij wollenberg aan de kabelbaan had ik dan zijn fokking kabel vanaf de overkant door moeten snijden en zeggen : loop jij maar lekker om je kan er toch geen zak van ?!?!
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #64 Mei 19, 2009, 08:47:02
edit2Rapporteer  
Wat misschien al veel instructeurs doen is de verkeersregels uitleggen. Wat ook erg handig is om Anticiperen bij te brengen. Ga b.v niet downwind op 20m van een school een half uur waterstarten....Doe dat opwind van een kiteschool. Ben je gevorderd en ben je in 1 sec weg geef een seintje aan de instructeur die houd zijn cursist in de gaten je kan opstappen en wegvaren..Jij blijft enigzins buiten het slagwapen van de cursist en
de cursist begrijpt waarom hij ff 1 sec z'n kite moet stallen. De kiter stapt op en is ook happy.
Vaak is het voor een cursist moeilijk in te schatten hoe te handelen in die wirwar van kiters. Als je als instructeur je cursist wijst op bepaalde situaties zullen ze in een verder stadium beter begrijpen waarom ze hun kite omlaag moeten sturen of juist omhoog bij het passeren van elkaar om maar een voorbeeld te noemen.
Zo zijn er nog legio andere situaties waarin je door anticiperen veiliger en met minder irritatie met z'n allen gezellig kunt varen.
Ik wil niemand op de vingers tikken want ik heb respect voor die gene die op zo’n drukke spot les staan te geven, ( ga er maar aan staan) maar wil een beetje begrip kweken tussen de gevorderde kiter en de beginnende kiter.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #65 Mei 19, 2009, 11:19:21
edit2Rapporteer  
Right on Fred! Inderdaad oogcontact met de instructeur zoeken, groet die gasten ook normaal en blijf communiceren. Ze weten net zo goed als wij dat de ruimte beperkt is. Ze kunnen inschatten of je skills goed genoeg zijn om je te laten passeren.
Het is net als in het verkeer, je kan voorrang hebben maar soms is het beter om even iemand voor te laten. Gewoon even aankijken en het is al gelijk duidelijk.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #66 Mei 19, 2009, 18:28:04
edit2Rapporteer  
Dit was allemaal natuurlijk al te voorzien. Een logisch gevolg van overbevolking. En zeker de mix van lessers en recreatieve kiters door elkaar op een te klein oppervlak werkt gewoon niet.
Er zal een duidelijke scheiding gemaakt moeten worden, maar daar is bij playa gewoonweg niet voldoende ruimte voor.
Playa is nu op een punt waar commercie en recreatie elkaar bijten.

Persoonlijk ben ik jaren geleden al van playa gevlucht omdat lessers onvoorspelbaar zijn , en er uitgerekend op de lekkerste plekken les wordt gegeven.

Een ding is zeker....scholen zullen op da Sluf geen voet aan wal krijgen......
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #67 Mei 19, 2009, 23:21:35
edit2Rapporteer  
wha Fer daar wordt al volop les gegeven... op de dagen dat wij ons nog eens lekker omdraaien...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #68 Mei 20, 2009, 11:21:25
edit2Rapporteer  
wha Fer daar wordt al volop les gegeven... op de dagen dat wij ons nog eens lekker omdraaien...

En als straks Maasvlakte II klaar is zullen ze daar wel heen moeten....
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #69 Mei 21, 2009, 19:45:41
edit2Rapporteer  
Mensen wat een storm ...maar dan in een glas water.

Ik heb een kitesurfschool en kom al heel lang op Oostvoorne.
Nu is het druk...zeker maar toen er nog auto's mochten komen waren er weekend dagen met meer dan 200 kites op Oostvoorne dat was druk.
Toen de playa open was en elke school ging staan waar ze wilde, toen was het russische roulette. Op een drukke dag had niemand een leven, niet de zelfstandige kiters, niet de lessers en zeker niet de instrukteurs , die werden jaren ouder op zo'n dag.
Als ik vroeguh vergelijk met nu dan zijn er weinig tot geen probleme en wij zijn er heel vaak.
Vergeet ook niet dat in 95% van de dagen er helemaal geen problemen zijn omdat het daarvoor gewoon niet druk genoeg is.
Waar we het hier dus over hebben zijn de excessen op een paar dagen per seizoen.

Wat voorop staat is dat  iedereen van het gebied gebruik moet kunnen maken.
Zelfstandige kiters en mensen die les komen nemen. Die lessers dat zijn OOK recreanten dat wordt wel erg snel vergeten.
Natuurlijk als school heb je een commerciele kant, maar je zorgt ook dat recreanten in dit geval lessers, deze sport kunnen leren.

Over het gebied delen een paar punten:
1. Voor ervaren kiters zijn er zeer veel spots
2 voor beginners en lessers is er in de regio eigenlijk alleen oostvoorne
3 als scholen niet als blokken aaneegesloten staan zoals ze nu in onderlinge afspraak doen wordt het een grote puinhoop en kan niemand meer vanhet gebeid genieten. Beginners kunennhet beste links van scholen instappen ze blijven dan ver weg van de palen, ja dat is 5 minuten extra lopen...maar wel veel rustiger en VEILIGER.
4. Achter de scholen ligt als je uitvaart een zee van ruimte, dus kruis op en je hebt nergens last van.
5. als je perse het vlakke water wilt hebben ja daar staan vaak scholen en dan stoor je de lessers die daar een rustige les willen nemen. Je bent nog veel beter als je die trick oefent of inzet in iets choppier water wat in Oostvoorne nog vlak is ( wel eens op zee gevaren, de protours doen niet anders dan in choppy zeewater varen)
6 Als je zo goed bent dat je perse vlak water nodig hebt ga dan naar de slufter of de brouwersdam met hoog of Ouddorp met hoog water. Maar lessers heb je overal. Houd op met huilen je had 12 jaar geleden moeten beginnen toen was alles beter (behalve het materiaal  Grin) en was er veel meer ruimte.Noem 1 spot die je nu niet moet delen met velen. Gewoon uitvaren en de ruimte opzoeken die is er overal maar men maakt er te weinig gebruik van.
7 Als je iets weet van kiten dan wil je helemaal niet bij beginners in de buurt komen, als ik soms zie wat kiters allemaal verwachten van een beginner die een kite net inde lucht houdt en dan gewoon zonder op of om kijken er op een paar meter onderdoor varen. Dat is vragen om problemen en is dan je eigen fout. Toch gebeurd ook dit type incident zeer weinig over een heel seizoen.
8 Er wordt wel erg makkelijk geoordeeld over instrukteurs dit en dat, het is een beetje goedkoop om dat over een forum te doen. Als je een vent bent en je weet wie het is los je het zelf op en niet over een forum. Dat is uit de categorie internet HELDEN en daar zijn er helaas teveel van.
9 Een instrukteur die een lesprogramma afwerkt, die heeft al zijn tijd en energie nodig voor zijn les. De veiligheid organiseren hoort daarbij. Schreeuwen is niet goed, kites expres door lijnen is bizar en niet goed te keuren, geweld of dreigen waar gaat het over... maar er is geen instrukteur die toestaat dat jij de les verstoort door maar onder zijn kite door te blijven varen. Als je kunt varen kun je ook zo oploeven en ver achter de lessers gaan varen, waarom  is jouw recreatieve  belang groter dan het receratieve belang van de lessers die hier bovendien al de hele tijd stonden. Een beetje een egoistische gedachte.

Conclusie na een hele lap tekst:

Het gebeid is van iedereen, en op de erg drukke dagen, houd dan in je hoofd dat er voor lessers en beginners geen andere spots zijn in deze regio.
Oostvoorne is een van de beste spots om het te leren. Goede les is op de lange termijn het beste voor de kitesport in zijn geheel. Zonder een degelijke les gebeuren er veel meer gekke ongelukken, met alle mogelijke verboden en gevolgen vandien. Dus scholen hebben een commercieel belang maar de kitesport heeft OOK belang bij goede scholing van startende kiters. En dat gaat iets verder dan alleen jouw recht op dat supervlakke stukje water op die hele drukke dag.


Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #70 Mei 21, 2009, 20:31:23
edit2Rapporteer  
Blijft erbij neerkomen dat men wat verdraagzamer moet zijn. Als de betreffende instructeur zulke dingen doet is dat niet goed te keuren. En al zeker niet als je bedenkt dat de spot voor iedereen is dus niet enkel lessen. Neemt niet weg dat je met een beetje gezond verstand en respect met elkaar gewoon verder op gaat kiten of oefenen met de waterstart.
NZkiter

Berichten: 41
Antwoord #71 Mei 21, 2009, 21:22:07
edit2Rapporteer  
Effe terug in mijn eigen land en gelukkig was ik zo slim de kitespullen dit keer mee te nemen. Afgelopen maandag (18e) lekker windje dus hopla naar mijn oude vertrouwde 'Autostrand'.
Nu had ik al het een en ander hier gelezen over veranderingen, drukte en 'zones', maar deed toch ff pijn om het bord te lezen bij de parkeerplaats.

Affijn, op het strand was de confrontatie met de palen ook slikken.
Nou begreep ik toen ik het bord las, dat voorbij de lange palenrij halverwege het strand, totaan zeg maar 'de groene punt' waar het strand ombuigt richting Rockanje DE kitezone is.
Wat schetst mij verbazing, iedereen maar dan ook iedereen was aan het kiten VOOR deze palenrij!!! Verbaasd dat ik was ben ik maar wat gaan rondvragen en ja iedereen vertelde mij toch dat je voorbij die palenrij mocht kiten (was het nr 12? Weet niet meer!)

Ik dus een minuutje iets verder gelopen, kite op gelaten en had dat hele gebied (dus van de palenrij, totaan het punt!) tot mezelf.

Misschien kan het zijn dat ik het verkeerd begrepen heb (maar met mij dan ook andere) en zo ja kan iemand hier met meer ervaring nog 1 keer uitleggen waar nu wel gekite mag worden?
Mag je bijvoorbeeld wel je kite oplaten op het strand voorbij die achterste palenrij???

Als het nu allemaal zo is als ik begrepen heb (zo niet, laat het me aub weten) dan snap ik niet waarom iedereen maar op een kluitje zit en elkaar daardoor logischerwijs irriteert.
Ja het water is wat vlakker en verderop is wat meer chop, maar is dat nou zo erg? Waar ik normaal gesproken kite kan ik alleen maar dromen van die chop, voelt aan als vlak voor mij.......
Of is iedereen gewoon te lui iets verder te lopen en staan we alleemaal graag als schaapjes bij elkaar. Of is het als je verder loopt dat niemand kan zien hoe goed je wel niet bent en is het daarom een reden voor een klassie te gaan kiten; ' Zie eens wat ik allemaal kan en jij nog lekker niet!!!!"
Blijft toch een beetje NL mentaliteit heb ik gemerkt.

Mijn idee; laat de klasjes en beginners lekker in het eerste gedeelte met rust, geef ze de ruimte die ze nodig hebben, we moeten het allemaal leren en ga als de wat gevorderde kiter een stukkie verder (wat is 2min meer lopen op een dag kiten!), zoek de chop op en leer daar ook van.

Of misschien lul ik nou te veel, heb ik de zones helemaal verkeerd begrepen, in dat geval sorry, maar dan hoor ik graag hoe het nu wel in elkaar zit bij Oostvoorne.

Cheers!
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #72 Mei 21, 2009, 21:46:04
edit2Rapporteer  
Scholen nemen inderdaad heel veel kustlijn in beslag, soms kom je amper bij de kant. Maar wij varen altijd lekker naar achteren als je wind(richting) het toelaat en heb je nergens last van.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #73 Mei 22, 2009, 08:51:56
edit2Rapporteer  
NZKiter hier is een plaatje om het een beetje duidelijk te maken. De grenzen van het wegsurfgebied zijn een beetje moeilijk te zien omdat die op het water liggen. Dus mischien heb je daar mensen gezien?

Kitesurfzone Oostvoorne

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #74 Mei 22, 2009, 09:23:47
edit2Rapporteer  
Sjeeses wat een lap tekst Bart.
Maar feit blijft gewoon dat het nu beschikbare gebied gewoon te klein is om alle recreanten en lessers te herbergen. Met palen als afbakening is het nog kleiner omdat je een veiligheidsmarge nodig hebt.
Verder is de windrichting ook nog eens bepalend.
Je kan ook niet verwachten van beginnende kiters dat ze in één keer naar open water opkruizen om daar te gaan oefenen. Deze kiters hebben juist vlak en niet te diep water nodig om zelfstandig verder te kunnen oefenen.
Met het seizoen weer voor de deur is de huidige zonering één levensgevaarlijke trechter die zich zal vullen met lessers en newbees.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.