Wimt
|
Dit is niet voor de Lounge, dit is een algemene tip, om de te drukke sfeer op het water te verbeteren.
Met lachen bedoel ik; meteen als je van je fiets stapt, of uit je auto, en je onder het kitevolk begeeft.
DUS NIET; pas lachen als je iemand tijdens het kiten tegenkomt. Dat werkt niet, want die ander denkt dat jij lacht, om jezelf te verontschuldigen dat je hem geen voorrang gaf. Of dat ie denkt dat jij homo bent. Of populair wilt doen.
Neen, dat werkt allemaal niet. Ik weet dat, omdat ik dat lachen met onderbrekingen nu de laatste jaren toepas, omdat ik wat ouder ben, en daarom bepaalde lachspieren door bepaalde ervaringen, uitgeschakeld zijn, of niet meer goed werken. Toen ik jonger was, lachtte ik aldoor, en had ik meteen veel meer aanspraak. Ze vragen zich dan onbewust af, waarom die (gek) lacht. Het moet dus een lach zijn, alsof je High bent van Kitehigh, bezeten, alsof de Kitegoden achter je aan zitten. Alsof er geen enkele reden is om te kitelachen, want het waait niet, of onregelmatig, teveel stroming enz, maar je zit in je lekkere kitevel, en als een overlevende Neanderthaler blijf je maar lachen.
Ik omschrijf wat omslachtig, om wat ik laatst meemaakte, woensdag, op Vrouwenpolder. Hij zat vlak aan de strandkant, te stunt(elen) met zijn groen Best-kite, alsof ie alles onder controle had. Ook nadat ie de lijnen van zijn kite in het gezicht van een kind begroef (wat schaafwondjes, maar toch), of toen ie door de lijnen van een duitser vaarde.
Hij lachte daarbij wel, maar, zoals uitgelegd, was dat niet het lachje wat ik bedoelde. Hij had lang zwart haar. Hij mag verder anoniem blijven, maar hij zal zich nu wel aangesproken voelen. Hij wordt in ieder geval door mij aangesproken, de eerst volgende keer als ik hem zie, eerst wel geweldloos.
( Dit is niet het einde van de wereld, lees daarvoor mijn leuke artikel op de Lounge).
Misschien een idee om hiervoor een apart forumdiscussie te maken.
|