Crisis bij Mystic?

kitepower07

Berichten: 265
Juli 28, 2009, 20:55:03
edit2Rapporteer  
Allereerst wil ik graag even zeggen dat Mystic hardstikke goed bezig is met hun Kitesurf gear. Vaar zelf al jaren met Mystic pakken, trapezes en accesoires. Maar vandaag was ik toch best wel teleurgesteld toen ik mijn nieuwe trapeze ophaalde, de WarriorII.

Is het nodig om voor die EURO 170,- te bezuinigen op 2 spotgoedkope ESSENTIELE onderdelen? Namelijk een safetymesje en touwtje achter je rug langs waaraan je je HP leash kunt bevestigen? Nu heb ik, als eindgebruiker, zelf weer moeten knutselen om veilig het water op te kunnen gaan. Beetje vreemd niet?

Daarom de volgende poll; Op welk onderdeel zal in de 2010 serie worden bezuinigd?

1. Trapezehaak
2. Padding (comfort is zó 2007)
3. Print? (Wit is het nieuwe Zwart)
4. Naaigaren

Okey natuurlijk is dit maar een grapje, maar ik vraag me serieus af waar ze daar bij Mystic mee bezig zijn........ Ik vaar niet voor niets al jaren met de warrior, maar als het zo moet begin ik er wel aan te denken om over te stappen op een ander merk. Angry

sjembek

Berichten: 984
Antwoord #1 Juli 28, 2009, 21:02:25
edit2Rapporteer  
Waarom moet je dan gelijk mystic bashen? Je kan natuurlijk ook voor een ander merk gaan, bij 9/10 trapezes zit er ook geen safetymesje bij. Kost je een tientje nieuw, of je moet het geluk hebben dat je het op het strand vind. En een hp leash is geen essentieel onderdeel van de warrior, er zijn maar een paar prutsers die er gebruik van maken dus als ik de warrior zou herdesignen zou ik dat er ook afgooien. 170€ zou ik er ook niet voor betalen, ben ik helemaal met je eens. Dat's ook de reden dat ik 2008 warrior heb gekocht. Zat wel een mesje en een hp bij overigens Wink .. voor 110€ nieuw.
Naish-Kiter

Berichten: 1513
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #2 Juli 28, 2009, 22:18:25
edit2Rapporteer  
ook de hadlow heeft geen mesje had ik wel op mijn oude mystic
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #3 Juli 28, 2009, 22:34:25
edit2Rapporteer  
Ik heb ook net een WarriorII gehaald, idd geen 'touw' achterlangs (wel op de len10 versie, maar ik hoef niet zo nodig met len10 op mn trapeze te kiten) en idd geen mesje. Dat gordel-klik systeem daarentegen vind ik wel echt heel nice...
Nazar

Berichten: 385
Antwoord #4 Juli 28, 2009, 22:48:13
edit2Rapporteer  
mijn warrior 2 is al naar de tering  ;(
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Juli 28, 2009, 22:51:40
edit2Rapporteer  
Laatst een DaKine Pyro 2009 gekocht.

Er zitten hier maar liefst drie (!) plekken op om een mesje weg te stoppen, maar die wordt er niet bijgeleverd.

En een HP lijn zit er wel weer standaard op.

De meeste kites worden tegenwoordig ook niet meer met een pomp geleverd. Ook vervelend, maar niet onoverkomelijk!
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #6 Juli 29, 2009, 10:52:39
edit2Rapporteer  
Iemand een tip waar een Hp lijn los te krijgen is of kan iedere shop ze zo ie zo los bestellen ? Een alternatief wat er netjes uitziet is ook prima.

Heb ook een warrior 2009 en zit met hetzelfde probleem.

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7 Juli 29, 2009, 11:21:06
edit2Rapporteer  
gewoon stukkie 5mm Dyneema aan vast knopen. Klaar.
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #8 Juli 29, 2009, 12:17:32
edit2Rapporteer  
@ Sjembek: Topic is ook niet bedoeld om Mystic te bashen, zeer zeker niet. Vind het alleen jammer dat zo'n groot en veelgebruikt merk op zo'n manier de kosten probeert te drukken. Er zit niet voor niets een vakje voor een mesje op, en 2 ringen waar de het touwtje voor de Hp leash doormoet. Lijkt me toch een kleine moeite om voor dat geld een trapeze compleet te leveren?

Maargoed, ding vaart overigens heerlijk, en is zeker één van de beste trapeze op de markt.
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #9 Juli 29, 2009, 12:53:42
edit2Rapporteer  
@ Sjembek: Topic is ook niet bedoeld om Mystic te bashen, zeer zeker niet. Vind het alleen jammer dat zo'n groot en veelgebruikt merk op zo'n manier de kosten probeert te drukken. Er zit niet voor niets een vakje voor een mesje op, en 2 ringen waar de het touwtje voor de Hp leash doormoet. Lijkt me toch een kleine moeite om voor dat geld een trapeze compleet te leveren?

Maargoed, ding vaart overigens heerlijk, en is zeker één van de beste trapeze op de markt.


Dus er zit wel een vakje op voor het mesje, want zo niet dan zou dit voor mij reden genoeg zijn om dan toch maar niet de 2009 te halen.....
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #10 Juli 29, 2009, 12:59:44
edit2Rapporteer  
€ 170,- voor een Warrior II?

Van de week een warrior2009 Len10 gehaald met alles erop en d´r aan.... behalve het mesje dan, voor € 179,-  winkelwaarde (excl. standaard korting)
Het mesje heb ik uit mijn oude Warrior getrokken.

IMO heb je mucho teveel betaald voor overjarig  spul, of mijn shop begrijpt zijn klanten beter......
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #11 Juli 29, 2009, 14:12:21
edit2Rapporteer  
Sinds wanneer is de Warrior II overjarig?
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #12 Juli 29, 2009, 15:14:52
edit2Rapporteer  
Ik heb de warrior II ook  en ben er eigenlijk ook wel achter  dat de mensen die aan het klagen waren dat de buiten kant er heel snel afkwam gelijk hebben.
Die buitenste laag is rommel(lijk wel of de blaren er aan hangen na een maand)
De rest van de trapeze is goed want het koordje en mes betreft zat bij de oude, scheelt dus in kosten.

maarten_schepers

Berichten: 236
Antwoord #13 Juli 29, 2009, 15:48:40
edit2Rapporteer  
Heb de Len10 een maandje of 2 in het buitenland gekocht voor €115,- vind alleen het nieuwe klik-systeem verre van geweldig. als er ook maar een beetje zand in zit moet je eerst de zee in lopen om je trapeze schoon te spoelen. en als je dan je trapeze aantrekt moet je nadat je het klik systeem hebt gesloten nog een extra band bevestigen. Maw niet echt nuttige tijdsbesparing. Helaas kun je dit systeem niet omzeilen door gewoon de band door je haak te halen zoals dit wel kon op de 2008 versie. Verder wel een top trapeze en gelukkig bij mij nog geen slijtage aan de buitenkant.
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #14 Juli 29, 2009, 18:52:26
edit2Rapporteer  
warriorII is 2009.... de Len10 is 10,- duurder. (leuk bedacht trouwens Wink )

@Maarten: klopt, zelfde probleem hier, buitenkant van mijn oude trapze begon ook al te bladderen.
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #15 Juli 29, 2009, 20:23:38
edit2Rapporteer  
OK.....Van zo'n bekend merk als mystic had ik iets betere kwaliteit verwacht van de Warrior 2 loser ThumpDown
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #16 Juli 29, 2009, 22:00:25
edit2Rapporteer  
Warrior 2007 still going strong Grin
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #17 Juli 29, 2009, 22:17:09
edit2Rapporteer  
En een hp leash is geen essentieel onderdeel van de warrior, er zijn maar een paar prutsers die er gebruik van maken dus als ik de warrior zou herdesignen zou ik dat er ook afgooien.

Het zijn niet ''een paar prutsers'' die daar alleen maar gebruik van maken hoor! en bovendien, blijkbaar zijn deze prutsers dan met handlepasses bezig dus waarschijnlijk niet zo prutserig als jij ze noemt... Wink

no offends voor mystic,
mijn 2007 harnas ook still going strong!  incl mesje btw Grin
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #18 Juli 29, 2009, 22:22:10
edit2Rapporteer  
Lekker belangrijk allemaal, mystic gaat ervanuit dat iedereen al een mesje bij zijn vorige trapeze had. Net als de pompen van tegenwoordig niet meer altijd bij kites zitten.

Gewoon even met de winkelier praten en je krijgt het mesje erbij. En dat touwtje gebruikt het merendeel niet dus kan me voorstellen dat ze er vanaf stappen.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #19 Juli 30, 2009, 00:28:28
edit2Rapporteer  
http://www.mysticboarding.com/mailing/newsletter/4oprrhu/
Polka

Berichten: 31
Antwoord #20 Juli 30, 2009, 12:21:45
edit2Rapporteer  
Volgens mij kan het ook aan de dealer liggen of ie dat mesje en de leash erbij doet, of achterwege laat. Niet per se Mystic. Mijn firestarter II had ze er in ieder geval wel aanzitten, voor 133 euro!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #21 Juli 30, 2009, 19:58:24
edit2Rapporteer  
Persoonlijk vind ik mystic niet top kwaliteit. Gelukkig zijn de meeste producten niet duur. Maar de producten die de hoogste prijs hebben, vind ik wel echt geen goede prijs/kwaliteit hebben.

Wetsuits laten vaak de naden los(daar waar de borstplaat overgaat op normaal neopreen(DL) Daarnaast heeft de warrior II gewoon bekende problemen, bij een vriendin van me werd ie zonder problemen vervangen, dus dat is wel super netjes.
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #22 Juli 31, 2009, 20:29:18
edit2Rapporteer  
Over crisis en missende onderdelen gesproken Tongue
Ik heb D3O shockpads met gouden straps erbij gekocht, maar daar zaten geen schroefjes. ringetjes of blokjes bij of iets. Nu heb ik gewoon de schroefjes en blokjes van mijn oude LF Luxuries, maar je zal maar niets hebben ...
kitehaai

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #23 Juli 31, 2009, 20:53:17
edit2Rapporteer  
Groot nieuws 2010 Warrior, ze worden weer met knife & HP leash geleverd... Bij m'n shop in Zoetermeer leveren ze deze ook los. Goede service heb ze er bijgekregen toen ik in mei de mijne kocht.
Funsport van Vliet Zoetermeer loser
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #24 Augustus 01, 2009, 13:01:01
edit2Rapporteer  
2 weken geleden m'n trapezehaak gebroken met als gevolg een snoeiharde klapper op het water. Eerst Mystic zelf een mail gestuurd met een technische vraag hierover en vervolgens bij de shop  een nieuwe spreaderbar besteld. Ik stond in de shop naast de telefoon toen er toegezegd werd dat dat ding er binnen een week ( woensdag met mazzel maar uiterlijk donderdag er zou zijn) .
Na 2 weken helaas geen antwoord van Mystic op m'n mail en vandaag voor Jan L*L  naar de shop gereden. spreaderbar was er niet ....       Mystic topservice  ThumpDown
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.