Het weer in de toekomst

spruce

Berichten: 451
Juli 31, 2009, 13:26:27
edit2Rapporteer  
Ben ik de enige die vooral het afgelopen kiteseizoen het weer heb zien veranderen?
Windhoos hier, windhoos daar, extreme onweer, overstrominkje daar, mega hagelstenen, allerlei beesten die hier niet thuis horen enz.
Het lijkt wel alsof we met z'n allen het wel best vinden.
Maarja wat kun je er als individu eraan doen?

Mij persoonlijk zou het gerust stellen als wetenschappers eens grip krijgen op deze veranderingen en daar de burgers van op de hoogte stellen.

Vrij recente filmpjes zeggen naar mijn idee al meer dan genoeg:


http://www.youtube.com/watch?v=JsfBc_BHyog


http://www.youtube.com/watch?v=wnzu9nZfgjo


Wat een rare verschijnselen allemaal  Undecided
Geloof dat ik alvast een stormchasers wagen in elkaar ga lassen.


 
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Juli 31, 2009, 13:29:29
edit2Rapporteer  
is van alle tijden, niks bijzonders dus
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #2 Juli 31, 2009, 13:29:39
edit2Rapporteer  
Lijkt Independence Day wel
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Juli 31, 2009, 13:38:40
edit2Rapporteer  
Ik vind het wel mee vallen tot voorgaande jaren.
Het is misschien iets erger maar dat was een jaar
of 3/4 terug ook dus.

Maar in die 2de video is het helemaal geen windhoos
of tornado. Het had er wel een kunnen worden.
Wat je ziet is een inflow tail als ik het goed heb.
Dan voed een active bui zich met vochtige warme
lucht om zich verder te kunnen activeren en ja dan
kan er een tornado uit voor komen.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4 Juli 31, 2009, 14:16:02
edit2Rapporteer  
Niets om je zorgen over te maken.

vele onder ons weten niet eens dat dit soort zomers juist echt Hollandse zomers zijn.

JUIST als het 3 maanden 25 graden is met weinig regen etc. dan moeten we ons zorgen maken.

wat bedoel je trouwens met:
allerlei beesten die hier niet thuis horen enz.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #5 Juli 31, 2009, 14:22:42
edit2Rapporteer  
Citaat
allerlei beesten die hier niet thuis horen enz.

Zag gister nog een Dinosaurus door de wei huppelen.... schater

sorrie hoor kon het niet laten. Grin
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #6 Juli 31, 2009, 14:28:31
edit2Rapporteer  
en deze ving ik gisteren in m'n tuin!
spruce

Berichten: 451
Antwoord #7 Juli 31, 2009, 14:30:44
edit2Rapporteer  
wat bedoel je trouwens met:
allerlei beesten die hier niet thuis horen enz.


Nou genoeg insecten op te noemen die hier normaal gezien niet thuishoren.
Spinselmot die een hoop troep genereert:



De paardenkastanjemineermot en ik denk dat er nog wel 30 soorten op te noemen zijn, maar daar heb ik geen verstand van
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #8 Juli 31, 2009, 14:31:17
edit2Rapporteer  
Whoehaaaaaaa mijn babies die ben ik al een tijdje kwijt, hoe gaat het met ze.

Goed vlees te eten geven he Ron, worden ze net zo groot en sterk al papa.  Cheesy
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Juli 31, 2009, 14:34:44
edit2Rapporteer  
Het weer laat zich totaal niet beschrijven volgens enige conjuctuur. Pas op een tijdschaal van honderden jaren is er wat te zeggen over het weer, en dankzij ijsboringen op de zuidpool weet men inmiddels dat het weer de afgelopen honderden miljoenen jaren aan verandering onderhevig is. Ijstijd hier, enorme droogte daar. Maar gelukkig verandert dat niet van de een op de andere dag.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #10 Juli 31, 2009, 15:27:55
edit2Rapporteer  
Volgens de laatste metingen is het weer de laatse paar duizend jaar juist uitzonderlijk lang stabiel gebleven. De resultaten van periodes van ver daarvoor laat juist zien dat er een cyclus in zit met geleidelijke veranderingen in het klimaat, maar ook drastische veranderingen waarbij het klimaat binnen enkele jaren drastisch om kan slaan. Het huidige broeikaseffect zal het proces alleen maar versnellen.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #11 Juli 31, 2009, 15:51:53
edit2Rapporteer  
...of is het broeikas effect een gevolg van deze cyclus????

Stelling:

Waar halen wij als nietige mensjes de arogantie vandaan te denken dat wij verantwoordelijk zouden zijn voor het broeikas effect??

Kommaar kommaar kommaar.....

(Ja, dit valt te nuanceren, maar blijft mijns inziens een waarheid als een koe)
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #12 Juli 31, 2009, 16:04:48
edit2Rapporteer  
De hoeveelheid koolstofdioxide die de mens de laatste 100 jaar de atmosfeer in heeft gepompt heeft invloed, echter een paar fikse vulkaanuitbarstingen waarbij grote hoeveelheden gas en stof tot in de stratosfeer worden geblazen zullen in korte tijd invloed hebben over de hele planeet.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 Juli 31, 2009, 19:05:34
edit2Rapporteer  
Wouterb, wanneer men spreek over het broeikaseffect (in de massa's-mond), sprekt men eigenlijk over het versterkt-broeikaseffect, omdat er idd sowieso een broeikaseffect gaande is
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #14 Juli 31, 2009, 21:46:21
edit2Rapporteer  
Misschien moeten we de CHAOS theorie erop los laten

Citaat
De chaostheorie is de populaire benaming voor het gebied binnen de wiskunde dat het gedrag van bepaalde dynamische systemen (Engels: Dynamical systems of systeemtheorie) onderzoekt. De officiële naam binnen de wiskunde is dynamische systemen. Het onderzoekt omstandigheden waarbij deterministische chaos optreedt en welke eigenschappen die heeft. Het begrip chaos heeft hierbij een technische betekenis, te onderscheiden van het losse alledaagse woordgebruik. Deterministische chaos betekent dat de schijnbare wanorde toch exact bepaald is en geordend tot stand komt volgens een algoritme of rekenregel. Bijvoorbeeld een differentiaalvergelijking of recursie. Het gebied is bijzonder praktisch want de stabiliteit en betrouwbaarheid van systemen wordt ermee onderzocht.


Citaat
Onvoorspelbaarheid door niet-lineariteit
Vroeger dachten onderzoekers dat fysieke systemen die onvoorspelbaarheid vertoonden, alleen maar zo leken vanwege ofwel hun ingewikkeldheid, ofwel door de verscheidenheid van de factoren die veranderingen in die systemen teweegbrachten. Met de ontwikkeling van de systeemtheorie is men gaan beseffen dat dit niet waar is. Zelfs zeer simpele systemen waarin de onderdelen van het stelsel elkaar op niet-lineaire wijze beïnvloeden, kunnen het verschijnsel "deterministische chaos" vertonen. Met de komst van de computer heeft men dit goed kunnen bestuderen.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #15 Juli 31, 2009, 22:36:19
edit2Rapporteer  
Maar.. waarom zouden wij daar ons over druk maken dan? Ik laat het liever over tot de mensen die daar hun beroep van hebben gemaakt. Heb wel ergere dingen waar ik me beter mee bezig kan houden. Vind het beetje een discussie waarbij een uitkomst onmogelijk is.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #16 Juli 31, 2009, 22:38:05
edit2Rapporteer  
Ja mensen laten we allemaal onze kop in het zand steken Wink Wij hebben de laatste duizend jaar niks de lucht in gestoken wat giftig was en nadelig voor ons wereldje. Tuurlijk is er een natuurlijk effect maar wij verstoren juist het systeem door nog extra erbij te doen.

Uiteraard heb ik ook een auto en stook gewoon aardgas en werk zelfs in de industrie Wink Maar om nu te zeggen dat we zomaar alles kunnen uitstoten zonder effect vind ik heel wat. Wereldwijd gezien zijn er toch wel zeker veel extreme weersomstandigheden. Extreme hitte, kou, stormen etc. Dit komt wel vaker voor in de geschiedenis ja maar het is absoluut geen goed teken.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 Augustus 01, 2009, 12:01:54
edit2Rapporteer  
Precies reflex!




Waait het al!? Sad
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #18 Augustus 01, 2009, 12:05:27
edit2Rapporteer  
Kunnen we niks uitstoten zodat het iedere dag 16/17knp waait en 2 dagen in de week 25/30?
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #19 Augustus 01, 2009, 13:10:27
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=pMMBrBJiVsY&feature=related
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.